Sessió 1(4/10) i sessió 2 (18/10): primeres aproximacions al treball amb els residus

Des de Marta Galán EN RESiDÈNCiA a l’Institut Josep Pla

A les imatges presentades es veu el procés d´anàlisi, selecció i classificació de materials procedents de diverses formes de treball.

A la primera sessió, vam començar el treball amb residus. Vam observar i analitzar el borrissol de l’assecadora que ens va portar la Marta.

A la segona sessió vam treballar amb residus que vam portar nosaltres, dels quals en vam seleccionar dos :

  • Borrissol d’assecadora (tasques domèstiques_feina no remunerada
  • Marro de cafè (tasques relacionades amb l’hosteleria)

Primera sessió (4/10): retallem les etiquetes de les nostres peces de roba.

Des de Marta Galán EN RESiDÈNCiA a l’Institut Josep Pla

A la primera sessió partir del treball amb el borrissol de l’assecadora, ens preguntem per quantes formes de treball implica aquest residu.

Decidim mirar quin és el procés de fabricació de la roba que portem (on es fabrica, qui la fabrica, quines persones i de quins països) .

Un dels alumnes proposa que tots ens retallem les etiquetes per tenir més informació dels països d’on procedeix la roba i així ho fem.

Hem vist que moltes etiquetes són de països llunyans com Bangla Desh.

Properament, farem una investigació sobre quins són i com són els països i, més concretament, les regions o ciutats, on es produeix la roba de moda. També investigarem quines són les condicions laborals amb les que es produeixen aquests béns de consum.

Treballem amb “Mi museo”

 També ens va sorprendre que el llibre fós l’element principal d’una exposició anomenada “El seu museu”. Tots plegat vàrem veure un vídeo sobre les persones que la visitaven, les seves reaccions i el vam comentar.
En aquesta sessió vam aprendre què són els llibres d’artista i el de la Mireia va agradar força a tothom. De fet, ens vàrem emportar els exemplars a casa per poder mirar-los i llegir-los amb més temps!!
A la segona sessió, la Mireia ens va portar diversos exemplars de “Mi museo”, una de les seves obres.  Els vàrem repartir i vam començar a treballar a partir d’unes preguntes que ens va donar. La idea era parlar d’una  de les seves obres, i així acostar-nos una miqueta al què fa i com ho fa. En general “Mi museo” ens va semblar una obra d’art diferent a les que estem acostumats, la vam trobar original, tant pel que fa a la presentació (en anglès i castellà, sense capítols, amb els números de pàgina escrits a mà, amb petits dibuixos fets per la protagonista…) com pel contingut (explica experiències viscudes per una guarda de seguretat en un museu d’art).

Comencem amb interrogants sobre l’art

El primer dia de comissió el vàrem iniciar amb un seguit de preguntes.

1. Què és per tu l’art?
2. Què saps d’art contemporani?
3. Pensa cinc paraules que relaciones amb la creació.
En petits grups, vam parlar i aquestes vam ser les nostres conclusions:

  1. L’art és una manera artística d’expressar sentiment i emocions d’una persona.
2. L’art contemporani és una mostra d’art actual, és a dir, modern.
3. Imaginació, sentiments, materials, pensaments…
  1. L’art és una manera d’expressar-se amb diferents estils com: música, escultura, pintura, dibuixos, literatura…etc
2. L’art contemporani és una manera d’expressar-se abstractament, innovant el significat de la paraula art.
3. Imaginació, talent, diferent, innovador, representació
  1. L’art és una manera d’innovar a l’hora de pintar, fer quadres, escultura, arquitectura… L’art expressa emocions i sentiments escrivint contes, cançons, poemes..
2. L’art contemporani és basa en escultures allargades, una mica de formes, quadres surrealistes…
3. Imaginació, innovació artística, arquitectura, fotografia..
  1. Per a totes tres l’art es una forma d’expressar-se lliure ment, ja sigui amb música, pintura… És una manera de comunicar-te i expressar els sentiments que sents.
2. No sabem res d’art contemporani però ens agradaria aprendre tot possible durant aquest projecte
3. Imaginació, materials, sentiments, llibertat d’expressió , inspiració
 

Televisió vs Teatre

Des de Cristina Clemente EN RESiDÈNCiA a l’Institut Príncep de Girona http://blocsenresidencia.bcn.cat/princepdegirona/?p=35

La Cristina ens va dir que agaféssim dos folis.
Ens digué que féssim un dibuix d’una nau espacial (aquest dibuix era la representació del seu treball a la televisió).
Després ens manà fer un dibuix lliure, amb l’única condició que agradés o emocionés a tothom. (aquest era el dibuix que representava quan ella ha d’escriure una obra de teatre)
La dificultat del segon dibuix era que tenies que rascar-te una mica més el cap, perquè havia d’agradar-li a tothom. En canvi al primer dibuix només tenies que dibuixar la nau espacial sense que importes que als demés els agradés.

Álvaro, María i Lucia

Inventem històries amb consonants

Des de Cristina Clemente EN RESiDÈNCiA a l’Institut Príncep de Girona http://blocsenresidencia.bcn.cat/princepdegirona/?p=28

Aquesta es una història que vam inventar a la classe de teatre amb dues persones molt especials, la Cristina Clemente i en Toni Casares. Un grup preguntava i l’altra grup deia si l’havíem encertat o no. Endevineu com la vam inventar?

Un científic crea a Frankenstein.

Frankenstein elimina al científic.

Es fa passar pel científic.

Frankenstein fuig.

Camina fins a un burger.

El burger està tancat.

Trenca la porta del burger. Atraca el burger.

Es posa per tot el cos ketchup.

Espanta a la gent del carrer.

La policia l’arresta i descobreix que no es el científic.

Després el fiquen a un institut.

Es fa amic del fill del científic.

Andrea, Sebastián i Sunita

Llegim «Vimbodí vs. Praga»

Des de Cristina Clemente EN RESiDÈNCiA a l’Institut Príncep de Girona http://blocsenresidencia.bcn.cat/princepdegirona/?p=24

Per iniciar aquest curs l’optativa de teatre hem llegit una obra de l’autora amb la que convivirem, Cristina Clemente. La obra es diu VIMBODÍ VS. PRAGA.
Ara us en farem cinc cèntims: Tot comença en la comissió de festes d’un carrer del barri barcelonès de Gràcia quan deixan el seu local a una família en la qual hi ha una noia que te càncer. Al carrer Praga tenien pensat fer el drac Puff, però aquesta idea s’en va a fer punyetes quan descobreixen el disseny de la Pilar, la noia malalta. Al final d’una llarga discussió decideixen fer el Puff al carrer Vimbodí i el disseny de la Pilar al carrer Praga.
El tema més important de l’obra és que, malgrat els conflictes, els dos grups aconsegueixen congeniar els uns amb els altres segons les seves aficions o edat.

Ana María, Marta, Mítchel i Paula

Inici EN RESiDÈNCiA 2012-2013

S’inicien les vuit residències de l’edició 2012-2013: Luis Bisbe a l’Institut Doctor Puigvert; Cristina Clemente a l’Institut Príncep de Girona; Marta Galán a l’Institut Josep Pla; Àngels Margarit a l’Institut Joan Coromines; Nutcreatives a l’Institut Joan Boscà; Perico Pastor a l’Institut Salvat Papasseit; Fernando Prats a l’Institut Menéndez y Pelayo; i Mireia c. Saladrigues a l’Institut Quatre Cantons.

Podreu seguir-les al bloc de cada residència i en aquesta portada compartida.