Pia Nielsen

Des de Los Corderos EN RESIDÈNCIA a l’Institut Milà i Fontanals http://ift.tt/1o7Si06

El dia 3 de desembre com que en David i en Pablo estaven de gira per Amèrica amb un dels seus espectacles ha vingut Pia Nielsen a fer la sessió.

La Pia és danesa i ajuda a la companyia  ”Los Corderos” amb tot el que te a veure amb la veu. Amb ella vam fer tota una sèrie de “jocs”. Primer vam estar comptant entre tots sense pactar quin número diria cadascun de nosaltres. Després ens vam posar per parelles intentant fer com si estiguéssim en un mirall. Ens vam posar en grups de tres i cadascun inventava un moviment que havia d’ensenyar als altres. Vam estar fent una bateria amb el mateix grup de tres on cadascun tenia un so i un ritme.  Per acabar vam simular que érem els diferents instruments d’una orquestra mentre sonava una música.

Va ser una sessió molt diferent de les altres i és interessant veure com la companyia es prepara per a les diferents coses que fa.

Patricia

IMG_1718

 

Simulant una orquestra

Simulant una orquestra

Ens visita la Núria de l’arxiu de la Fundació Antoni Tàpies i organitzem el nostre arxiu // Uns rastres enganxosos_ 7 de febrer de 2014

Des de Antònia del Río EN RESIDÈNCIA a l’Institut Infanta Isabel d’Aragó http://ift.tt/1gT5NQy

A la darrere classe, com cada divendres va vindre l’Antonia del Rio, però a més a més també hi van assistir la Núria, que és l’arxivera de la Fundació Antoni Tàpies i l’Agnès que treballa a Creadors en Residència. La Núria va venir per ajudar-nos en la creació i disseny del nostre arxiu, és a dir, l’obra que estem fent els alumnes de Visual i Plàstica amb Creadors en Residència.

Ens vam reunir tots a classe per començar a organitzar aquest arxiu amb el que ja havíem fet, algunes proves per donar-li forma. Vam donar idees de com podria ser l’obra, és a dir, com seria físicament, podria ser una fotografia, un conjunt de fotografies que construirien una altra fotografia, una escultura, etc. Vam estudiar totes les possibilitats que hi havia per escollir la millor i que la nostra obra fos “de categoria”.

També vam veure a la pissarra tot el que havíem recollit i treballat fins ara en relació amb el nostre projecte. Vam veure les fotografies que hi teníem al Dropbox, que havien sigut fetes pels alumnes, i tota la informació que teníem per buscar una manera d’arxivar-la. També hi havien moltes possibilitats i etiquetes que calia precisar i vam apuntar-hi totes les idees que se’ns passaven pel cap.

resized_P1070981resized_P1070973 resized_P1070974

Una companya nostra va dir que seria millor fer un repàs de tota la informació que hi teníem, ja que no tota tenia sentit amb el projecte. Algunes fotografies estaven fetes abans de tenir més clar que és un arxiu, llavors no hi tenien gaire relació. Per això crec que la nostra companya tenia raó, encara que la idea es va dir però no es va fer. De tota manera, l’Antònia va prendre nota i ens va dir que ho faria.

Seguidament vam pujar a una aula i vam fer una mena d’inspecció a les taules pel tema dels xiclets (ja que són rastres que deixem els alumnes i aquest és un tema que ens interessa per al projecte). Vam agafar guants, bosses i les eines necessàries per treure’ls. Al pujar a l’aula, immediatament ens vam dividir en grups, cadascú va agafar el material necessari i vam començar a treure xiclets de les taules. L’objectiu era treure els xiclets enganxats a les taules i ficar-los en bosses de plàstic tot seguint un mètode, a cada taula corresponia a un bossa. Tota la classe va posar les taules cap a munt i va començar a treure’ls.

resized_P1070995 resized_P1070997

Els xiclets que hem recollir també són una mena d’arxiu.

resized_P1080001 resized_P1080003

Aquest treball ens va agradar bastant, ja que era divertit i bastant diferent al que fem a classe habitualment. A més a més vam desconnectar una mica de les dues hores seguides que portàvem fent classe.

 

Joel Gallardo

Hector Rolando

BANDERES ONOMATOPÈIQUES

Des de Montserrat Soto EN RESIDÈNCIA a l’Institut Joan d’Àustria http://ift.tt/OjR47j

Sons. Repetició. Insistència. Persistència.

Allò que unifica.

Allò que ens identifica i representa com a col·lectiu.

P1040266

Laura Cabrera

P1040277

Laura Cabrera

 

P1040279

Lara Melendres

P1040287

Angel Chamón

P1040283

Nijad Rzayev

P1040282

Tania Rico

 

Construcció de maquetes. Fase inicial.

Des de Eduard Arbós EN RESIDÈNCIA a l’Institut Montjuïc http://ift.tt/1eWqR3M

A partir dels plànols que ens ha passat l’Eduard, hem començat a construir les maquetes feina que ens ocuparà les pròximes sessions. Treballem amb cartró. És una feina bàsicament manipulativa que requereix una certa destresa ja que el material és relativament fràgil. En aquesta fase creativa, les matemàtiques, el dibuix i la tecnologia hi tenen un paper preponderant. Hem de prendre mesures, construir figures geomètriques, i  fer un ús acurat del cúter i la cola. Hem d’estar molt concentrats perquè una mala mesura, un ús inadequat de la cola o un tall imperfecte amb el cúter poden fer que la nostra feina s’hagi de repetir (l’Eduard és molt perfeccionista!)

IMG_1484
IMG_1478
IMG_1477
IMG_1476
IMG_1474
IMG_1468
IMG_1467
IMG_1492
IMG_1491
IMG_1486
IMG_1507
IMG_1506
IMG_1504
IMG_1500
IMG_1509
IMG_1510
IMG_1512

Sortida al MACBA – 9/01/2014

Des de Pere Noguera EN RESIDÈNCIA a l’Institut Les Corts http://ift.tt/1bHZ3FW

Tots junts al MACBA

Tots junts al MACBA

El dia 9 de gener del 2014 vam realitzar una sortida al museu d’art contemporani de Barcelona (MACBA). Vam sortir a les 9:15h de l’institut i vam agafar el metro de la línia 3 de Les Corts fins a Plaça Catalunya, des d’allí vam anar caminant fins al MACBA. És un edifici blanc per fora i per dintre i amb molts vidres, diferent als edificis que l´ envolten. En entrar hi ha una sala gran amb “pufs” còmodes. Aquests són just en el centre de l’edifici, des d’on  es podia veure tot l’espai. Després ens van fer una visita guiada començant des del primer pis.

Postaler de miralls

Postaler de miralls

Al centre del museu

Al centre del museu

El MACBA té obres contemporànies a partir dels anys 40. Vam veure  obres d’en Pere Jaume, Gordon Matta Clarck, Jenny Dolzer, Guentry, Tony Grack i Gedimina Urbonas entre d’altres, la majoría es tracta de readymades: els artistes agafen matèries o obres que ja existeixen i hi afegeixen una cosa més perquè canviïn d’utilitat.

Colors significatius

Colors significatius

 

Mireia Aldea Dachs

Jingjing Fu

 

 

Vestigis i senyals_31 de gener de 2014

Des de Antònia del Río EN RESIDÈNCIA a l’Institut Infanta Isabel d’Aragó http://ift.tt/1gwMpJ2

Divendres 31 de gener, l’Antònia del Río ens va posar un Power-Point amb les diverses formes de formalitzar un arxiu:

  1. Imprimir les imatges de l’arxiu en diverses formes i distribuir-les.
  2. Construir o buscar un arxivador.
  3. Compartir el nostre arxiu tot creant una pàgina web o un bloc.
  4. Formalitzar l’arxiu en llibre d’artista.
  5. Generar obres d’art que parteixin del contingut de l’arxiu (relacionat amb la biblioteca).

De tot això, el que hem elegit fer està relacionat amb la memòria de l’institut: els vestigis i senyals que han deixat els alumes al llarg del temps. El que farem és documentar-ne el rastre a través dels graffitis i ratllades que hi ha a l’institut.

Després de l’explicació i la decisió, vam començar a buscar graffitis i ratllades per l’ aula de plàstica i les vam arxivar. Primer les col·locàvem a sobre d’un full més transparent del normal (o un de transparent però més rígid), i després les ratllàvem amb un llapis per calcar les ratllades.

Des del meu punt de vista, crec que és una bona idea: és original. Ningú havia tingut una idea semblant i és estrany perquè resulta molt senzill.

resized_P1070963 resized_P1070961 resized_P1070959 resized_P1070952 resized_P1070945

 

Laura Molina

Yanina Troche

Visita a l’Hangar

Des de David Bestué EN RESIDÈNCIA a l’Institut Secretari Coloma http://ift.tt/1gf3dUI

hangar_01“Vam anar de visita a l’Hangar on vam poder veure els diferents espais que uitlitza l’artista i tot el que engloba la paraula “art”. Vam conèixer diferents artistes com un anglès que feia quadres abstractes de pastanagues (Rasmus Nilausen)

(…)
El que em va agradar més va ser un noi que treballava amb els còmics, agafant vinyetes i transformant-les en imatges molt expressives com les fotografies següents:”

martinvitaliti.netmartinvitalini.net

 

 

 

 

 

 

Dèlia

“És un lloc que mai hagués imaginat que podia existir, on els artistes poden llogar espais per a treballar i si són estrangers també un lloc per estar-s’hi mentre treballen a Barcelona. També hi ha especialistes en diferents matèries que poden ajudar els artistes a plasmar els seus projectes… És un lloc on conviuen ,molts artistes diferents, i vam poder conèixer uns quants que ens van explicar una mica quina era la seva feina(…).

Em pregunto si poden inspirar-se en un lloc ple de gent que treballa en les seves obres i rodejats del material en tot moment, és com si quan estàs allà estiguessis obligat a tenir moltes grans idees i fer obres molt bones que després s’exposin  i pot ser una pressió que els faci bloquejar-se”

Marina P.

Visita al MNAC

Des de David Bestué EN RESIDÈNCIA a l’Institut Secretari Coloma http://ift.tt/1cCQgPZ

“Vam anar de visita al MNAC, el museu d’art de Catalunya, ens hi van acompanyar el David i la Sandra.

Primer vam fer una visita a l’exposició permanent (…). Hi ha unes quantes escultures que em van agradar molt com “Eva” o “Els primers freds”, així que he posat unes fotos a les següents fotos:

Eva d'Enric Clarasó (MNAC)

Eva d’Enric Clarasó (MNAC)

M’agrada molt aquesta escultura perquè reflecteix molt bé la realitat i és una imatge de tendresa,  bellesa i sensibilitat.

Els primers freds (Miquel Baly ) MNAC

Els primers freds (Miquel Blay ) MNAC

DEL MNAC A COPENHAGEN

La sirena

La sirena

No està al MNAC però buscant fotos vaig trobar-la i em va agradar molt a part de ser molt bonica  i amb unes formes senzilles però a l’hora molt reals, crec que és una obra molt interessant.”

Dèlia

“Al MNAC també vam tenir l’oportunitat de veure on estan guardades les obres que no estan en exposició i que es fan servir per al seu estudi. És un lloc que potser no tornem a entrar mai perquè no és obert al públic en general. Ens van explicar que les obres que rep el museu són de donacions o col·leccions (…). Així vam entendre que en un museu hi ha molta més feina a part de posar un cartellet a cada obra i obrir la porta cada dia.”

Marina