Ens organitzem…

Des de Ricard Trigo EN RESiDÈNCiA a l’Institut Milà i Fontanals http://ift.tt/2rBUw1D

Un cop hem pensat entre tots com volem que sigui l’exposició de la feina que hem fet al llarg del curs, ens hem distribuït en sis grups per preparar les diferents activitats en què consistirà la mostra. Cada grup ha fet una llista del material que necessita per mostrar la seva part del procés tenint en compte els objectius que hem parlat amb la resta.

Grup 1: Fàtima i Bryan

Preparar una taula amb dos fulls  explicant en què consisteix l’aplicació: un dels fulls explica com funciona l’ aplicació  i l’altre  l’hem dividit en dues parts, una part amb paraules que expliquin el concepte i l’altra part amb paraules que expliquin la finalitat de l’aplicació.

Per presentar-ho farem un  petit resum i tindrem el full amb les paraules clau (que serà visible per a tothom)  per a què ens ajudi a explicar-ho millor.

IMG_2575

Grup 2: Rafia, Mashuda i Nukhba

El procés tècnic.

La nostra presentació tindrà el suport d’un PowePoint on explicarem el procés que hem seguit  per dissenyar l’app i on també hi inclourem fotos.

IMG_2574

Grup 3:  Lydia, César i Marta

Nosaltres  ensenyarem com hem fet les lletres explicant el procés que hem seguit per aprendre a dissenyar una tipografia única. També hem seleccionat un recull de mostres de lletres que formen part del procés de creació.

Grup 4: Nelson i Zain

 

IMG_2572

 

Grup 5: Naider, Stephani i Zabi

El nostre grup és el que s’encarrega dels ordinadors  i dels programes que serveixen pera modificar les lletres que vam escollir prèviament. Per ensenyar a la gent la dificultat de fer això, tenim preparats uns ordinadors amb el programa i les lletres que utilitzarem per  mostrar-los com es fan les lletres, per exemple, com allargar-les, com moure-les o fer-les més grans o més petites.

IMG_2577

Grup 6: Sameer,  Rajin

 

 

Preparant la nostra presentació

Des de Ricard Trigo EN RESiDÈNCiA a l’Institut Milà i Fontanals http://ift.tt/2pOL3m7

El dia 7 de juny a les 16.30 tindrem la presentació a l’institut de tota la feina que hem fet al llarg de tot aquest curs. Aquest dies els estem dedicant a pensar com volem que sigui la nostra presentació i hem decidit que ens agradaria que fos una presentació dinàmica, on els assistents poguessin experimentar alguns dels processos que hem portat a terme i que també poguessin veure com funciona la nostra app.

IMG_2505 IMG_2504 IMG_2502

EL PROJECTE: contin(g)ent

Des de Pep Duran EN RESiDÈNCiA a l’Institut Jaume Balmes http://ift.tt/2riIU2i

 

IMG_4140

Finalment donem per acabada la nostra obra. Ens quedava una línia del trompe-l’oeil per pintar! Sense aquesta línia la sensació de que la nostra peça quedés continguda en una vitrina no es produïa.

Utilitzar un làser ens ha ajudat molt. Altrament, hagués set molt difícil dibuixar la línia sobre una superfícies irregular. A més a més, aquesta línia calia que estès deformada òpticament per tal que l’ull de l’observador li donés sentit quan es trobés en un punt determinat del pati.

També us hem de dir que ja li hem posat un nom a l’obra: contin(g)ent

Aquest mot reuneix alhora dos significats: Continent: Cosa que en conté una altra (es refereix a la vitrina del trompe-l’oeil). Contingent: Porció o part que aporta a una acció solidària cadascun dels qui hi intervenen. En alguna cosa a la qual contribueixen molts, la part que cadascun ha de fornir (es refereix al conjunt de mòduls individuals que formen part del conjunt de l’obra).

Per cert: us convidem a venir a conèixer la nostra intervenció i a trobar el punt negre pintat al terra del pati petit des d’on cal observar el trompe-l’oeil per tal que prengui sentit.

Us recordem que el proper dimarts 23 de maig de 2017 a les 18:30 els alumnes de 4t d’ESO i en Pep Duran us presentarem l’obra i us explicarem què ens ha impulsat a plantejar una peça col·lectiva com aquesta!

IMG_4136 IMG_4134 IMG_4132 IMG_4131 IMG_4130 IMG_4129 IMG_4128

IMG_4142 IMG_4141 IMG_4140

EL PROJECTE: INSTAL·LACIÓ

Des de Pep Duran EN RESiDÈNCiA a l’Institut Jaume Balmes http://ift.tt/2raV7Gi

IMG_4113

Text escrit per: Lola, Janina, Júlia

Després d’haver encolat tots els mòduls sobre una base de fusta, hem traslladat l’obra al seu lloc definitiu. Com ja us vam explicar, el lloc escollit és el passadís que connecta els dos patis del nostre institut.

IMG_4027 IMG_4026 IMG_4025 IMG_4024 IMG_4023 IMG_4018 IMG_4017

IMG_4041 IMG_4038 IMG_4037

Els motius pels quals hem escollit aquest lloc són:

Per una banda, es tracta d’un lloc exterior protegit de la pluja que absorbeix molt trànsit de gent. Per tant la nostra obra podrà ser vista per tothom.

En segon lloc, creiem que aquest passadís sempre ha estat un lloc de pas sense cap interès especial. Hem pensat que el nostre projecte podia dignificar aquest espai. Us recordem que a través d’aquest passadís es produeix l’accés a la sala d’actes del nostre centre (un espai molt utilitzat no solament per persones del centre sinó que també de fora).

Sense oblidar el factor reclam que volem que tingui l’obra, l’hem penjada sobre un dels murs d’aquest passadís visible pràcticament des de l’accés al pati. Tal i com havíem previst, hem observat que l’obra no destaca ja que el color blanc que la caracteritza no es distingeix molt del color de la paret. És per això, que hem incorporat una pintura mural a mode de vitrina/contenidor (fent referència a la prestatgeria que ens ha acompanyat durant tot el curs en les activitats prèvies a la fase final del projecte). D’aquesta manera deixem constància en l’obra de les reflexions dutes a terme en el procés creatiu experimentat.

Per tal de reforçar la idea d’obra com a fita d’un recorregut, hem volgut dissenyar una pintura mural utilitzant la tècnica òptica del trompe-l’oeil. Aquesta tècnica consisteix en deformar intencionadament una imatge per tal que prengui volum si s’observa des d’un punt de vista determinat. La necessitat de situar-se en aquest punt per observar la peça des d’un òptim punt de vista fa que l’observador recorri part del pati i s’apropi a l’àrea d’accés a la sala d’actes complint el nostre objectiu. Per poder dur a terme aquesta darrera fase del projecte hem dissenyat el trompe-l’oeil amb ordinador i l’hem projectat sobre el mur del pati per tal de marcar les línies amb l’ajuda d’un làser. Posteriorment hem encintat les línies i les hem pintades de negre.

IMG_4049 IMG_4059 IMG_4057 IMG_4056 IMG_4051IMG_4074 IMG_4102 IMG_4101 IMG_4098 IMG_4097 IMG_4096 IMG_4095 IMG_4094 IMG_4093 IMG_4092 IMG_4089 IMG_4087 IMG_4085 IMG_4084  IMG_4081 IMG_4079 IMG_4078 IMG_4077 IMG_4076 IMG_4075IMG_4114 IMG_4112 IMG_4103

 

Quina funció tenia la peanya del costat de l’institut?

Des de Toni Giró EN RESiDÈNCiA a l’Institut Serrat i Bonastre http://ift.tt/2puy6QL

El 12 d’abril vam anar a observar un pilar de pedra d’ús desconegut, a la cantonada de l’exterior de l’escola. Es tractava d’una columna de figures geomètriques rectangulars, d’aspecte vell amb trossos de metall visibles que venien des de l’interior. Junt amb els professors, vam suggerir què podria ser i vam col·locar cartells de cartolina en el subjecte, cada un d’aquests amb les idees que anaven sorgint del grup. Podia ser una escultura, una resta, un fragment … En això estàvem quan una dona gran es va apropar, i com qui no ho espera ens va donar la resposta. Aparentment, el pilar va ser part d’una reixa al Palau del Marquès de Santa Anna, el qual ocupava tota la illeta d’edificis. Tenint en compte l’estructura de la columna, es va poder comprovar que així era. Després que ens ho expliqués, vam fer fotografies des de diferents angles abans d’anar-nos-en. No sense abans treure tots els cartells.

 

Valentina Duchowney

peanya 1peanya 2

peanya 3peanya 4

peanya 5

Hem fet un collage

Des de Toni Giró EN RESiDÈNCiA a l’Institut Serrat i Bonastre http://ift.tt/2puiP2h

El dia 28 de març vam fer un collage. Vam agafar fotocòpies d’estàtues estudiades i treballades per la classe i vam crear muntatges trets de la imaginació. Vam jugar amb les formes i els sentits que tenen per fer estructures diferents i amb coherències diferents.

 

Laura Vila, Sara Cendoya, Marusia

 

collage 1

collage 2

collage 3