8/1/2019, RESISTÈNCIA PACÍFICA: mètode no violent d’oposició al sistema establert consistent a negar-se a participar en certs aspectes de la vida pública (IEC).

Des de Andrés Waksman EN RESiDÈNCiA http://blocsenresidencia.bcn.cat/barribesos1819/index.php/2019/01/14/8-1-2019-resistencia-pacifica-metode-no-violent-doposicio-al-sistema-establert-consistent-a-negar-se-a-participar-en-certs-aspectes-de-la-vida-publica-iec/

Avui encetem nou any! Si més no, escolar. Comença el segon trimestre i a més…ho fem a la nova sala d’actes Carlos Díaz del nostre institut!

L’Andrés i el Jordi Puigdefàbregas dirigiran una sessió on es treballarà al voltant d’un tema molt i molt interessant… la RESISTÈNCIA.

I què voldrà dir l’Andrés quan parla de Resistència???

Pot ser…

Resistència (calefactor) màquina que converteix energia elèctrica en calor

Microbiologia: Resistència als antibiòtics, capacitat dels bacteris de sobreviure a l’acció d’antibiòtics

Esport:

  • Resistència física, capacitat de l’organisme que permet mantenir un esforç físic d’intensitat moderada o alta durant un temps prolongat i endarrerir el cansament que l’exercici provoca
  • Resistència (motociclisme), variant del motociclisme de velocitat destinada a provar la durabilitat de les motocicletes i la resistència física dels participants

Física:

Obres:

Entitats:

Desprès de trencar-me el cap, resulta que no és res d’això…sinó que l’Andrés els explica que es tracta de la resistència que ells (els seus alumnes) fan servir per fer certes activitats, per motivar-se i per treballar! El “No quiero…No me gusta…”

Coi, jo trencant-me el cap i resulta que tenia l’evidencia davant els meus ulls! Efectivament són molt resistents!

En fi, vull creure que… Año Nuevo, Vida Nueva…

I comencen treballant forces oposades, equilibris i treball físic per parelles…

aixequen cossos morts, cercant equilibri i també intentant vèncer la força del cos per anar cap avall, es converteixen en saltamartins (tentetiesos) i són empentats i dirigits per la voluntat del grup…

La segona part de la sessió  passa per cercar el silenci, expressar el moviment de la solitud i llegir en veu alta frases de poemes que havien escollit en sessions anteriors i expressar amb el cos, la sensació viscuda… volar, lliures com els ocells!

 

 

Tot plegat, un dia intens o el que és el mateix: Ohms+ Ampers!

Al Final, parlem sobre el que hem fet, reflexionem en veu alta i aprofito per preguntar A què són resistents ells i els resultats… jutgeu…

EM RESISTEIXO A…

“No apreciar a mis seres queridos y a no poder decir lo que pienso.” (Carmen Esquitino)

“A nada.” (Jashira Aguilar).

“A escribir y a moverme cuando no quiero.” (Antonio Vigo)

“A que me tomen el pelo y a hacer Teatro.” (Javi Ferrón)

“A llevar la misma ropa que los demás y a hacer bulling a otras personas.” (Andrea Barreras)

“A escribir mucho y a levantarme cuando estoy tumbado.” (Christian Tammoschath)

“A que me vacilen y a que me tomen el pelo.” (Meriem Chakroun)

“A que me hagan mover el cuerpo y a que alguien me manche la ropa.” (Tabassum)

“A hacer algo y a escribir más.” (Sara Guitard)

També els faig valorar la sessió de treball i diuen:

“Me ha gustado mucho, aunque tengo hambre y sueño.” (Carmen Esquitino)

“Muy bien.” (Jashira Aguilar)

“Bien.” (Antonio Vigo)

“No me ha gustado.” (Javi Ferrón)

“Me ha gustado mucho la clase de hoy, porque he colaborado.” (Andrea Barreras)

“Me ha gustado la sesión, però algunes cosas no.” (Christian Tammoschath)

“No me ha gustado y no me gusta que me vacilen.” (Meriem Chakroun)

“Los profes han obtenido Assoliment Satisfactori (un 6).” (Tabassum Iqbal)

“Me he divertido, pero aburren las canciones.” (Sara Guitard)

That’s all!

Jordi Sánchez.

Professor. INS. BARRI BESÒS.

Barcelona.

PREGUNTES QUE GENEREN PREGUNTES

Des de Txalo Toloza i Laida Azkona EN RESiDÈNCiA http://blocsenresidencia.bcn.cat/pauclaris1819/index.php/2019/01/14/preguntes-que-generen-preguntes/

Des de fa unes setmanes que hem anat pensant:

Quines preguntes m’agradaria formular?

Quines preguntes volem que ens responguin?

També hem pensat preguntes que potser no sabem respondre.

Després de moltes discussions i vàries votacions n’hem triat només dues. 

Hem penjat les dues preguntes als espais comuns de l’escola.

Així tothom pot llegir-les i constatar-se allò que vulgui, o potser, fer-se encara més preguntes.

Paula Quintanilla

BRONCO TRONCO PERFORMANCE

Des de Misiondivina EN RESiDÈNCiA http://blocsenresidencia.bcn.cat/joanbosca1819/index.php/2019/01/12/bronco-tronco-performance/

9 gener 2019.

Tornada de vacances amb feedback dels Misiondivina als vídeos que els vam enviar la darrera sessió;

* Com t’has imaginat la presentació final?

* Quina part de l’obra t’ha agradat més fer?

* Què és el que mai havies fet?

* Com ha reaccionat el públic?

* Com heu aconseguit fer una cosa tan contundent junts essent tots tan diferents?

* I la part de la gallina què volia dir?

La resposta dels Misiondivina ha vingut en forma de performance. Han triat uns objectes, unes cadires, una tarima, uns auriculars, una posició corporal, una distància, un to de veu, una mirada, un discurs … i ens han deixat anar el seu missatge que consistía en repetir amb auriculars mitjançant  la tècnica  del verbatin les respostes que nosaltres els havíem fet. Ha estat  l´efecte mirall, ens hem vist a nosaltres mateixos en la veu d´un altre. Ens hem escoltat  “a distància”.., i a partir d´aquí ens han fet una petita i valuosa reflexió entorn al valor de cuidar les nostres produccions, el que fem, i la importància de posar en valor el que ens importa.

A partir d´aquí ha començat l´acció. QUÈ ÉS UNA PERFORMANCE?. No hem obtingut resposta.., simplement hem començat a fer  a partir d´unes pautes:

1- Treball individual

2- Entrar i sortir de l’aula: Cal pensar com

3- Entre l’entrada i la sortida es succeeix la performance, que ha de constar d’algun o tots aquests elements:

a) Acció

b) Moviment

c) So (veu, paraula, text, música produïda per ells o existent…)

4- Emprar un objecte

5- Partitura

Massa accions, massa intencions, massa elements i  significats que no som capaços de traslladar en aquet blog…, Però com a grup estem satisfets, creiem que hem estat a l´alçada.

 

 

REPRESENTACIÓ A PARTIR D’IMATGES

Des de Anna Serrano EN RESiDÈNCiA http://blocsenresidencia.bcn.cat/montjuic1819/index.php/2019/01/11/representacio-a-partir-dimatges-3/

Fa unes setmanes, l’Anna ens va separar per grups de 3 o 4 i

ens va ensenyar diferents fotografies per representar una historia.

El nostre grup estava format per la Claudia Monzó,Marc Garí, Nerea Alberca i Soujan.

Les dues fotografies que ens va ensenyar per representar una historia:

 

 

L’història que vam pensar era que una persona matava a dos persones i feia com si no passes res i tingues empatia.

 

Aquests són els resultats:

Representació a partir d’imatges

Des de Anna Serrano EN RESiDÈNCiA http://blocsenresidencia.bcn.cat/montjuic1819/index.php/2019/01/11/representacio-a-partir-dimatges/

Ens vam dividir en 6 grups de 3, l’Anna en va donar 2 imatges diferents i a partir d’aquestes vam haver de fer una representació. A nosaltres ens va tocar: una de Operació Triomf i una altra d’un home disfressat de dimoni.

               

Nosaltres a partir d’aquestes imatges vam fer una obra de teatre sobre una noia que volia ser famosa, rica i triomfar al món de la música, va conèixer a una cantant que havia venut  la seva ànima al dimoni, el tracte consistia :  mai seria feliç i mai es sentiria estimada a canvi de fama, diners i triomf.

 

Julian Maleno, Wiktoria Chojnicka, Saori Huaringa

 

representació a partir de imatges

Des de Anna Serrano EN RESiDÈNCiA http://blocsenresidencia.bcn.cat/montjuic1819/index.php/2019/01/11/representacio-a-partir-de-imatges/

En una de les sesions amb la Anna, vam fer grups i a partir de dues imatges vam fer un “mini teatre” amb disfreses i tot, al nostre grup (Raquel, Anderson i Mireia) ens va donar les següents imatges:

    Amb aquestes dues imatges vam interpretar la següent historia:

Era una bruixa que tenia  sota els seus encanteris a una nena, la podia manejar com una marioneta, o sigui com ella volia, lo que la

bruixa no sabia es que tenia una ombra contra ella, en revenga la volia matar, per qué un dia ella li va fer a l’ombra, llavors aquesta un dia va anar a la bruixa i la va matar, per qué estava veient que li estaba fent lo mateix a la nena, amb la bruixa morta la nena va quedar lliure, pero va estar uns dies insconcient.

Aqui us deixem unes fotografies de la representació:

 

 

REPRESENTACIÓ A PARTIR D’IMATGES

Des de Anna Serrano EN RESiDÈNCiA http://blocsenresidencia.bcn.cat/montjuic1819/index.php/2019/01/11/representacio-a-partir-dimatges-grup/

DESPRÉS D’UN DESCANS MERESCUT TORNEM AMB LES PILES CARREGADES I PLENS D’ENERGIA 

BON ANY A TOTHOM!!! 🙂

 

Vam fer una representació de imatges a a partir d’unes fotos que va escollir l’Anna . Teniem que disfressar-nos i interpretar una cosa segons la imatge que ens havia tocat.

A nosaltres (Moghit, Miriam, Nathalia) ens va tocar l’imatge d’un gat i una ballarina de flamenc, per el que vam decidir interpretar a uns gats que es posaven a dues potes i feien un pas de flamenc

GAT

 

 

 

NOSALTRES BALLANT FLAMENC

BALLARINA DE FLAMENC

NOSALTRES FENT DE GAT

Què hem fet fins ara? Cap a on anem? Posem una mica d’ordre!

Des de Nora Ancarola i Marga Ximenez EN RESiDÈNCiA http://blocsenresidencia.bcn.cat/antaviana1819/index.php/2019/01/11/que-hem-fet-fins-ara-cap-a-on-anem-posem-una-mica-dordre/

Dimarts 8, vam fer el recull de tot el que haviem fet durant el trimestre, saber quina relació tindran amb l’obra final.

Vam parlar sobre les presentacions, la nostra experiència amb elles i amb l’art. També vam parlar del treball que vam fer amb els heterònims i vam dir que va ser el que més agradar, els heterònims van ser el que més ens va agradar. Després vam parlar del nostre treball del plom i plata i dir si volem treballar amb el plom i plata. I per últim vam parlar de les vivències i l’art contemporani.

Vam haver de dir quin tipus de treball voldríem fer: treball amb el cos, treball amb la llum, treball amb objectes, treball amb material reciclat…

Era important saber que volies fer perquè així la Nora i la Marga sabrien quin tipus d’obra podria sortir, els més votats van ser treball performàtic, treball amb pintura i treball amb la llum.

Va ser una sessió no gaire participativa però va valdre la pena per ordenar les idees, estàvem cansats perquè era el primer dia.

Sol Manzano