Què hem fet fins ara? Cap a on anem? Posem una mica d’ordre!

Dimarts 8, vam fer el recull de tot el que haviem fet durant el trimestre, saber quina relació tindran amb l’obra final.

Vam parlar sobre les presentacions, la nostra experiència amb elles i amb l’art. També vam parlar del treball que vam fer amb els heterònims i vam dir que va ser el que més agradar, els heterònims van ser el que més ens va agradar. Després vam parlar del nostre treball del plom i plata i dir si volem treballar amb el plom i plata. I per últim vam parlar de les vivències i l’art contemporani.

Vam haver de dir quin tipus de treball voldríem fer: treball amb el cos, treball amb la llum, treball amb objectes, treball amb material reciclat…

Era important saber que volies fer perquè així la Nora i la Marga sabrien quin tipus d’obra podria sortir, els més votats van ser treball performàtic, treball amb pintura i treball amb la llum.

Va ser una sessió no gaire participativa però va valdre la pena per ordenar les idees, estàvem cansats perquè era el primer dia.

Sol Manzano

Santa Mónica. FLUX Festival.

Dimarts 18, el grup de residència vam sortir de centre per anar a Santa Mònica per veure un festival d’audiovisuals anomenat FLUX.

Al festival vam poder veure en persona una obra de la Nora Ancarola, eren tres maletes que expliquen una d’elles “La meva travessia pels Pirineus”, una altra representa la maleta de Kafka la qual va arreplegar llibres, textos, escrits, anotacions, cartes… Kafka va dir al seu amic que quan moris cremes tots els llibres i no ho va fer, i per últim hi havia una pantalla que representa una maleta, era una projecció d’un mar que anaven sortint paraules que representaven una conversa que va tenir la nora amb dos refugiats que explicaven la seva aventura creuant el mar.

Dintre de FLUX també hi havien unes caixes de fusta amb vídeos gravats per diferents artistes, la que més em va agradar va ser la de violència masclista, la que més em va motivar, va ser un video d’uns efectes especials a dintre de l’aigua amb parts de cos.

Hi havia sofàs amb ordinadors que podies veure totes les obres que feien els artistes dels vídeos, algun video costava d’identificar que volien dir però el títol donava una pista.

Núria Martínez

Moments de plom

El dimarts dia 11 de desembre vam anar a veure alguns llocs que no ens agraden del barri. “Moments de plom”.

El primer lloc que vam anar a veure va ser “la biblioteca de roquetes”. Vam estar debatent el perquè no ens agrada aquell espai. A continuació vam anar a “les pistes de la gineueta”.

Ens vam asseure a unes grades i vam fer el mateix, vam estar parlant i compartit opinions. La veritat és que ens vam divertir i ens ho vam passar molt bé.

Lucía Jiménez.

Filmació per Natalia Oliver

Moments de plata vol. II

Dimarts 4, a la tarda el grup de residencia vam continuar l’activitat d’anar a llocs del barri que ens agraden, reflexionar el motiu i fer un cartell amb un nom pel lloc en relació i el color que ens transmet.

En la nostra llista de llocs preferits està el parc de les dones, vam anar i sorprenentment molta gent (la majoria) van estar d’acord amb que era un lloc molt agradable per passar l’estona, tant per grans i petits. Vam seure al banc i poc a poc vam anar derivant la conversa a altres temes molt interessant.

En lloc de només veure el parc com un lloc físic ens vam posar a reflexionar sobre el perquè del nom, aquest parc té una història darrere no es diu “dones” perquè si (ens van explicar el motiu).

Relacionat amb l’art i el parc, jo mateixa vaig dir que al terra hi han uns poemes sobre la dona, aquests poemes es van fer en un grup de dones del barri, cada una va fer frases i després van ajuntar les paraules buscant un sentit al poema (respectant l’idioma) finalment aquests poemes van quedar gravats al terra.

Va arribar el moment de posar el nom, la Marga ens va donar tres requisits per posar el cartell en un lloc i també ens va donar una idea per posar nom: pensar una dona que coneixem/ de la família que hagués lluitat a favor dels drets de la dona i que li hagués agradat el motiu de la plaça. Li vam posar el nom de Trinitat amb el color daurat.

Andrea Segura.

Per problemes técnics aquesta sessió no va poder ser documentada audiovisualment.

 

 

 

Visita al MUHBA!

El dimarts passat els de creadors en residència vam anar al MUHBA (museu d’història de Barcelona).

primer vam agafar el metro fins a Liceu i d’allí fins al museu primer passant pel “cementiri de Barcino” on ens van explicar que allò on estàvem en aquell moment antigament era on s’enterraven a les persones, després ens van ensenyar fotos del que seria tot el que ocupava Barcino (Barcelona) acompanyat d’una explicació, finalment vam creuar tot Barcino de punta a punta contant els passos que donàvem, fins a arribar al que el dia d’avui és la plaça Sant Jaume i ens van tornar a ensenyar la mateixa fotografia d’abans i vam estar comparant carrers i ens vam adonar que on estàvem en aquell moment, era el final de Barcino, després ens van portar al temple d’August hi en aquell lloc hi havien dues columnes gegant, ens vam quedar impressionats, ens van explicar tota la història d’aquell temple i la importància que tenia

Finalment i ja per acabar la nostra visita per Barcino vam baixar per un ascensor qu feia la funció de màquina del temps i quan vam sortir de l’ascensor vam veure runes de Barcino i ens van explicar les diferents parts i les funcions de les diferents runes que hi havien, per exemple ens van explicar com netejaven la roba, feien servir d’orina i desprès posaven lavanda perquè no faci pudor.

Després de tota la visita vam tornar cap a l’institut, ens va agradar molt, va ser una visita molt entretinguda.

Natalia Oliver

Moments de plata

El dimarts 20 de novembre els de Residència  vam fer una excursió pel barri.

L’activitat consistia en escollir diferents llocs del barri que ens agraden, posar-ho en comú i finalment vam triar 3 llocs.

Primer vam anar a l’amfiteatre, vam estar parlant i explicant els motius pels que ens agrada, en relació els motius, la sensació i el color que ens transmetia havíem d’inventar-nos un nom i vam fer unes etiquetes amb el nom i el color i les vam penjar, li vam posar el nom de racó de les festes amb el color de verd oliva.

A continuació vam anar a al parc del Salvador Puig Antic i vam fer el mateix que en l’anterior, en aquest li vam posar el nom de el parc de les aventures i vam escollir el color groc.

Seguidament vam pujar cap el mirador de Torre Baró (on vam fer el mateix que als altres llocs) al qual li vam posar el nom de mirador des del cel amb el color blau.

Iker Nonura.

Relacionant conceptes!

Un cop folrada tota una paret de la nostra aula, hem recollit tots els conceptes que vam escriure en relació a l’art contermporani i el vincle que hi establim.

I per què? Doncs per trobar una relació lògica entre tots aquests elements i fer-ne una reflexió per conscienciar-nos del camí artístic que estem emprenent.

Entrevistes als heterònims

Avui hem vingut preparats per ser uns reporters, uns entrevistadors i uns heterònims GENIALS!

Mentre que alguns/es de nosaltres continuàvem amb els storyboards amb la Marga, uns altres hem anat sortint amb la Nora i hem preparat una perfomance.

Per una banda, un de nosaltres era un entrevistador que interrogava a un dels heterònims fins que, finalment, li donava una carta sorpresa inesperada. Com reaccionaria l’heterònim? Quina expressió emocional utilitzaria? Això si que era un repte pels que fèiem d’entrevistats!

Per una altra banda, el tercer membre que sortia es preparava per aprendre un parell de trucs amb la càmera i s’encarregava de filmar tot el que succeïa. Tots els membres passaven per tots els càrrecs i després comentàvem què ens havia agradat més.

A l’espera de què passin tots els grups per aquesta dinàmica, us deixem aquest vídeo per escalfar motors!

Històries de vida…

Després de crear els nostres heterònims, ens hem plantejat una qüestió: com resoldria el nostre heterònim una situació, una experiència o un conflicte real que nosaltres hem viscut? Com vam actuar nosaltres dabant d’això i com actuaria l’heterònim? Quines semblances i quines diferències hi hauria? Per què vam actuar així i el nostre heterònim d’una altra manera? Quina solució ens sembla més adequada un cop analitazada i vist des d’un altre punt de vista?

Escribim els nostres noms, juntament amb els heterònims i dibuixem un storyboard amb l’actuació del nostre heterònim. Crear un personatge paral·lel a nosaltres ens està agradant molt! Poder conviure a la pell d’una altra persona ens dóna moltes estratègies per posar més creativitat i ganes al treball diari de l’aula EN RESiDÈNCiA!