LA MÀQUINA DE CONNECTAR CONCEPTES

Fins ara hem estat treballant activitats al voltant de text i paraules escrites. Avui hem fet un intent de traslladar aquests exercicis a l’àmbit gràfic i del dibuix. Hem de dissenyar un poema visual a partir d’una paraula. Hem treballat referents com Joan Brossa i ens han donat força idees per abordar el nostre exercici. L’important d’un poema visual és que el dibuix acompanyi el significat de la paraula.

Hem decidit crear una màquina de connectar conceptes. Aquesta màquina serà un mòbil penjat del sostre de la classe. A cada un dels braços del mòbil hi haurà penjat un dels nostres poemes visuals i la posarem en moviment. En un instant determinat, pararem el moviment i detectarem quins poemes estan més propers els uns als altres per establir connexions entre paraules. La idea és pensar quina possible relació pot connectar els significats de les dues paraules. Un cop més partim de la no relació per arribar a definir-ne una. Per poder treballar aquest exercici hem analitzat les obres d’Alexander Calder, un expert en el tema de construcció de mòbils.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *