Diari: activitat 1

Sessió dedicada a l’aprofundiment de la identitat de cada estudiant a partir del diari personal. El diari personal sol ser un bloc de notes que tenen algunes persones, normalment de manera secreta o no compartida, i que serveix habitualment per descriure els dies i les experiències que s’han tingut, escriure pensaments o reflexionar sobre sentiments o emocions. En aquesta activitat, es proposa als alumnes de fer un diari personal (que pot ser d’un únic dia de durada) a través del vídeo o la fotografia. El diari ens permet detectar els àmbits d’interès dels alumnes a partir de les seves experiències quotidianes, sentiments, activitats que els hi agradi fer, preocupacions latents, etc.

La sessió va dedicada a visualitzar un vídeo elaborat per Margarita Almirall del Programa Soy Cámara i fer una reflexió sobre el seu contingut.

vídeo Estimada (vida) diària de Margarita Almirall

Reflexions dels alumnes:

Berta: El vídeo ens explica com una noia que creu que tothom es repeteix; tothom pensa i diu el mateix o això sembla. Aquesta situació li fa creure que sap fer res bé. Veu que el diuen les influencers i ho compara amb la seva vida i decideix que ja casat de voler-s’hi semblar, que ja no vol ·ser transparent”, així que comença el que realment li agrada i gaudir-lo.

M’ha agradat molt el contrast que fa entre youtube, el món de les xarxes socials entre les “models” i la vida real amb el diari personals perquè molta gent s’hi sent identificada.

Aula: intercanvi d’idees entre els nois sobre el vídeo

Júlia: El vídeo representa com les influencers mostren la seva vida i sense adonar-nos marquen uns estereotips que fan que moltes noies es preocupin massa per la seva vida però crec que la protagonista del vídeo ens intenta dir que cadascú ha de ser com ell vol ser i no com volen que siguem els altres. Realment, les influencers ens ensenyen la seva vida “falsa” i no els problemes reals de la vida.

Subin: Molta gent és per fora d’una manera diferent que el que sent o pensa. Normalment la gent se sent trista o decebuda, aleshores reaccionen diferent: no volen que els altres sapiguem les veritats. No tothom és igual i no tothom pensa de la mateixa manera.

Ainhoa: Diàriament ens estem comparant amb la vida d’altres persones i això baixa la nostra autoestima; cadascun té vides diferents i no ens hem de comparar-nos amb els altres. El vídeo també t’ajuda a pensar en tot allò que tenim al cap durant tot el dia.

Primeres accions a distància: CAIXA D’IDEES

Què enviem a la Isabel? I què ens contesta?

En una capsa hem introduït objectes, coses, … que pensem que ens identifiquen. Això li farem arribar tot junt a la Isabel que és a can Farrera. Pensem que cada objecte ens representa o diu alguna cosa de nosaltres mateixos.

La Isabel ens respon amb una enorme carta:

Llegint la carta

Com t’imagines el projecte d’aquest any?

Després de llegir els blocs dels anys anteriors sobre el projecte de Creadors en Residència i del que em treballat a classe en les dues primeres sessions, contesta les preguntes següents:

Què esperes del projecte? Com t’imagines el projecte d’aquest any?

Ainhoa: Espero que amb aquest projecte millori la matèria respecte els últims anys , pel moment és molt divertit i entretingut .Crec que anirà a millor ja que amb tan sols un dia, ens ho em passat molt bé ja que ens agrada fer  treballs  amb tota la classe. M’espero un treball diferent , respecte als treballs de altres assignatures .

Arnau: Me l’imagino molt entretingut interessant i xulo pel que he vist el que han fet els altres anys m’ha semblat molt interessant i també m’agrada molt la idea de fer coses creatives dintre l’institut; també m’he fixat que hi ha hagut anys que m’han agradat més que altres però tot i així són molt interessants. A mi m’agradaria que el que féssim aquest any fos permanent, és a dir, que es quedés al pati o alguna aula; tinc moltes ganes de fer coses☻♥♥♥♥♥♥

Abel: Espero molt d´aquesta assignatura i sobretot del projecte ; me l’imagino igual que els anteriors i espero que m’agradi i em faci disfrutar al màxim. M’agradaria, que al projecte féssim moltes coses sobre dibuixar, pintar etc. m’agrada mol tot el tema aquest de pintar. Si tota la classe estem d’acord en allò que volem fer sortirà tot més fàcil i més bonic, també espero que tingui alguna de relació amb el tema dels esports ja que m’agrada molt tot aquest tema.

Berta: Que sigui igual de interessant i divertit com la resta d’anys. Espero provar noves tècniques i activitats; treballar i divertir-nos a l’hora. Espero gaudir d’aquest projecte tant com gaudeixo sempre de dibuixar. 

Itziar: Aquest projecte té molt bona pinta. Espero que aquest projecte pugui descriure la nostra forma de ser i pensar i que puguem desenvolupar els nostres coneixements artístics. El projecte d´aquest any me l´imagino totalment diferent al dels anys passats i que es pugui veure des d’una altra perspectiva.

Nicolle: Espero poder aprendre molt de l’artista i també poder expressar-me amb l’art. Espero que aquest any el projecte molt creatiu i artístic, i que la resta de gent que vegi el nostre treball i que també pugui sentir-se identificada amb el que volem expressar a través de l’art. Espero també poder desenvolupar nous talents artístics i m’agradaria poder fer moltes coses xules i compartir bons moments amb els meus companys i amb al professorat, 

Teo: M’imagino alguna cosa diferent i original, alguna cosa que encara no s’hagí fet mai a l’institut. Una cosa en què puguem treballar la creativitat i l’originalitat, que puguem connectar de veritat amb l’artista i utilitzem tècniques noves per a construir el nostre projecte. En resum, que sigui una assignatura diferent i divertida.

Elies: Espero passar-m’ho bé i aprendre coses sobre l’art i el projecte que farem. Els altres projectes dels anys anteriors m’han semblat molt interessants i creatius, espero que aquest també ho sigui i que l’artista que vingui ens ensenyi tot el que sap. Me l’ imagino interessant i creatiu, sobre algun tema més o menys actual que ens pugui interessar i que ens inciti a implicar-nos el màxim possible en el projecte. Hi ha algun projecte dels anys anteriors molt interessant i m’agradaria que s’hi assemblés.

Laia: Espero que podem treballar en equip. Que tots apreciem la màgia de l’art, no només sigui un ”treball” si no que també sigui també una forma d’expressar-nos.  M’ agradaria que féssim alguna que ens entretingui i ens faci comprendre el significat de l’art per nosaltres mateixos, i saber col·laborar els uns amb els altres.

Júlia: Espero que sigui un projecte interessant, divertit i ens aporti nous coneixements que ens serveixin a la vida, m’imagino alguna cosa diferent, abstracte, que sigui com els altres anys en l’aspecte de originalitat.

Mario: Espero que tots nosaltres aprenguem treballar en equip i compenetrar-nos per fer un millor treball aquest any, i així comprendre què és el treball en equip, i saber el real significat de l’art, i com expressar-lo.

Subin: M’imagino que serà un projecte molt bo i tindrem moltes oportunitats per descobrir de quina manera ens agrada l’art, també que podem fer moltes activitats, gaudir de l’assignatura, tot expressant-nos fent quadres, pintures, dibuixos… a mi, em va agradar molt els fils de les escales i les rajoles. També m’agradaria fer alguna cosa que em pogués endur a casa i que fos per a mi .

Ton: Vist el que han fet els altres anys en el projecte final, espero un projecte interessant amb un final gran, espero que el projecte estigui en un lloc visible o fer una gran inauguració com l’any passat. Espero passar una bona estona i treure bona nota. M’imagino el projecte com una oportunitat per conèixer millor el món de l’art.

David: Espero que sigui un projecte en el qual ens podem implicar tot el grup, ja sigui aportant idees pel projecte tant com per poder crear físicament aquesta idea. Sincerament no sé quin tipus de projecte farem, o sigui quina idea crearem, però si tinc una cosa clara i és que si treballem junts, podrem crear un projecte ajustat als nostres ideals com a grup i supera les expectatives de la professora com la de l’artista i també serà molt millor que el projecte de l’any passat. I que l’artista també ens pugui guiar una mica pel nostre projecte, per poder aconseguir un bon projecte. M’agradaria que el projecte tracte sobre alguna cosa de pintura, com un quadre o com van fer l’any passat, un mural amb graffitis .

Mikael: Yo espero que este proyecto nos ayude a entender y a practicar esta asignatura que sea divertido , practico … etc , imagino que el proyecto de este año sera mejor , que nos divirtamos pero tambien tengamos que trabajar en conjunto , que el artista nos apoye en nuestro proyecto y nos guie durante este año escolar.

Marc: En aquesta assignatura espero aprendre molt de l’art i divertir-me molt. M’imagino que l’artista ens proposarà algun idea i entre tots farem un projecte únic i amb una mica de cadascú. Intentaré esforçar-me al màxim i cooperar amb el grup.