RECTA FINAL

Durant les últimes sessions, hem estat treballant una coreografia, la qual presentarem el dia del Mercat de les Flors.

La coreografia es diu Acte Reflex. en aquesta s’intenta reflectir un procés de construcció col·lectiva, creant un calidoscopi d’imatges reflex.

Una de les cançons que interpretarem és la cançó Toxic, de Britney Spears.

Unes alumnes del grup van recrear la lletra d’aquesta cançó. El procés per escriure la lletra va ser a partir d’un exercici de paraules enllaçades.

Una de les parts de la coreografia es basa en interpretar algunes accions a partir de selfies amb miralls.

També s‘han incorporat exercicis que havíem treballat durant els altres dos trimestres.

Utilitzarem miralls per a representar un ésser semblant a un robot.

En la última sessió va venir la Joana per a dissenyar les llums, ja que es jugarà amb els reflexes que aquestes provoquin en els miralls.

Ja estem en la recta final!

 

 

REPRENEM L’ACTIVITAT

Després de les vacances hem reprès les sessions del projecte de creació amb un objectiu molt clar: muntar l’espectacle que al juny s’estrenarà al Mercat de les Flors. Seran unes sessions molt intenses!

Les Big Bouncers ens proposen uns exercicis a partir dels quals s’anirà escrivint la partitura d’aquest espectacle. Els alumnes en fan la seva pròpia proposta i les artistes recullen totes les idees pera preparar un nou eix conductor per a la següent sessió.

En l’anterior sessió es van fer “selfies” amb uns miralls proposant uns títols a les accions que fotografiaven. Aquí en mostrem alguns exemples:

Jornada d’Intercanvi d’Idees a Fabra i Coats

El dia 8 de Febrer  vam anar a Fabra i Coats, on ens vam trobar amb els alumnes de dos instituts més (IES  Montjuic i IES Trinitat Vella), els quals també participen en un projecte de creació en residència amb artistes depenents del Graner.  Els artistes implicats van ser : Anna Pantinat, Jorge Dutor i Guillem Mont de Palol, Big Bouncers ( Anna Rubirola, Cecilia Colacrai, Mireia de querol) i Nyam nyam ( Iñaki Alvarez i Ariadna Gonzalez).

Ens van dividir en tres petits grups barrejats, on hi havia diferents  alumnes dels tres instituts. Cada institut havia preparat una mostra de les diferents activitats realitzades amb els seus artistes residents. Vam fer els exercicis que aproximadament  duraven  20 minuts per a cada grup.  Els vam preparar les setmanes abans de l’excursió. En el nostre cas, les activitats les vam dirigir els propis alumnes.  Vam triar un exercici de confiança i un d’associació de paraules.

Els altres instituts ens van mostrar un exercici de telepatia i un de soundpainting.

       

Telepatia (Jorge Dutor i Guillem Mont de Palol)

Soundpainting (Anna Pantinat)

Després  de fer totes les activitats , vam anar a preparar el dinar. El grup Nyam nyam va preparar una activitat en la qual havíem de cuinar.

Ens van tornar a dividir en 4 petits grups. Cada un realitzava un plat: begudes, plat principal, segon plat i postres. Tot es va fer pels alumnes amb ajuda de professors. Hi havia llimonada i suc de gerds com a beguda, de plat principal era una fajita amb hummus , el segon era cuscús, que hi tenia tomàquet fregit,  una mica d’amanida i un ou poché, finalment de postres vam fer una mousse vegana de xocolata amb nou rallada per sobre.

       

 

Va ser una sortida molt interessant, ja que vam poder conèixer el treball realitzat per altres grups de creació. I alhora ens ho vam passar molt bé!!

 

Per a il·lustrar alguns dels moments de la Jornada hem utilitzat algunes de les fotografies que ens va fer l’Andrés Pino.

SORTIDA AL GRANER

El dijous 11 de gener vam visitar “El Graner”, el centre de creació del cos i moviment, on les nostres artistes en residència assagen i creen habitualment.

http://granerbcn.cat/

Vam sortir de l’institut cap a les nou i mitja i vam fer un trajecte en metro amb transbord al bus.

Quan vam  arribar ens van fer un recorregut per les instal.lacions .

A una   de les sales, vam conèixer a la Joana, la dissenyadora de llums que treballa amb les Big Bouncers. Ens va fer una explicació sobre la part tècnica i el disseny de les llums. Vam estar molt atents!

Després, les Big Bouncers ens van representar una petita part del seu espectacle anomenat OVNI.

A l’acabar la representació vam fer un parell d’exercicis que ens van proposar, relacionats amb el fragment que havíem vist.  I  finalment, els alumnes vam fer una representació  fent servir els objectes que havien sortit en la seva obra, dotant-los de la funció que  volguéssim i jugant amb el disseny de les llums.

 

 

MÚSICA, LLUMS I…DANSA!!

L’últim dia de classe vam fer l’exposició del procés del nostre projecte a la resta dels companys de 2n d’ESO. Per a poder fer l’exposició més visual, vam combinar el format clàssic del powerpoint amb un espectacle on es mostraven diversos exercicis.

Les Big Bouncers ens van proposar una coreografia que ajuntava algunes activitats que havíem treballat durant el trimestre. Totes partien d’un treball fet per nosaltres. Alguns conceptes treballats eren les imatges d’acumulació que havíem de representar tots junts amb el cos. Prèviament havíem buscat imatges que per a nosaltres signifiqués acumulació.

Aquí us mostrem un exemple:

 

Una altra era el gif on havíem de repetir unes accions que formessin una petita coreografia. També hi havia uns grups que havien de copiar la representació d’un altre.

Pas per pas vam decidir qui faria cada cosa i on es col·locaria cadascú. Vam treballar-la durant uns dies i quan ja ens coordinàvem la vam presentar als companys d’altres projectes junt amb una presentació de conceptes i una reflexió.

La presentació del power point va servir per a explicar el procés de treball i de creació al llarg de les 8 sessions que havíem compartit amb les Big Bouncers.

 

Aquest final de trimestre ens ha servit per a mostrar tota la feina feta durant aquests mesos i ens ha cohesionat més com a grup, a tenir més compromís i a valorar més el propi procés de creació. També ens ha servit per pujar l’autoestima, ja que les crítiques rebudes han sigut molt satisfactòries.

Comencem el segon trimestre amb molta energia!!

ENS PRESENTEM

Quan em van explicar el projecte que treballaria amb el grup de 2n d’ESO em va fer molta il.lusió. Formar part d’un procés de creació juntament amb unes artistes serà una experiència única, que segur que ens enriquirà a totes les parts implicades. En el nostre cas és un projecte de Dansa i ja ens hem començat a moure amb molta energia!

 

El grup d’alumnes que participa en aquest projecte són 20 nois i noies de 2n d’ESO de l’Institut Moisès Broggi. Són la Carla, la Lucía, el Joel, la Maria Fernanda, la Maia, el Nacho, la Marina, la Maya, el Christian, el Kalkidan, la Camila, la Sara, la Júlia, la Vivian, la Luana, el Francisco, l’Òscar, la Núria, la Carolin i la Mar. I jo, la seva professora, la Marta, que en aquest procés sóc com una alumna més amb moltes ganes d’aprendre!!

 

I les nostres artistes en residència són les Big Bouncers, un col•lectiu format per Cecilia Colacrai, Anna Rubirola i Mireia Querol.
Adjuntem un enllaç on es pot veure el tràiler de la seva peça Big Bounce:

https://vimeo.com/147095568

Aquest procés creatiu serà com dissenyar un menú entre tots, on les “chefs” ens guiaran per a què els plats siguin el més adequat possible, però on cadascú de nosaltres decidirà si hi posa més sal o més pebre, fent el plat més atractiu per a tots els sentits. Sabem que el procés serà llarg, perquè per a aprendre a cuinar cal provar molts gustos i repetir la recepta fins que ens acaba agradant.
En aquest blog us explicarem com anem treballant, dansant i creant.

Vull agraïr a totes les entitats implicades:
Es tracta d’un projecte d’En Residència, un programa de l’Institut de Cultura de Barcelona i del Consorci d’Educació de Barcelona, ideat en cooperació amb l’Associació A Bao A Qu., i en aquest cas concret amb la mediació del Graner-Mercat de les Flors.
A l’Institut Moisès Broggi per confiar en mi per a dur-lo a terme.
A les Big Bouncers per tota l’energia que transmeten en cada sessió.

És un privilegi formar part d’aquest procés.

COMENCEM A MOURE’NS

Hola, som la Sara i la Marina, formem part d’aquest projecte i avui explicarem una mica què hem estat fent fins ara. Ja portem 3 sessions amb les artistes!

El primer dia teniem moltes ganes de conèixer les Big Bouncers i de començar aquest projecte, ja que prèviament havíem vist algun treball seu en vídeo.

Vam fer un seguit d’activitats molt “xulis” per coneixe’ns entre tots: ens vam moure per l’espai caminant al ritme de la música, vam jugar al joc de la reina mona, vam moure parts del nostre cos…

Aquí us mostrem algunes imatges de l’exercici de la “reina mona”, un exercici d’imitació en grup:


 

Durant la segona sessió vam fer una activitat que ens va fer molta vergonya: cadascú havia triat una cançó que quan sentís no pogués evitar ballar. Quan sonava la teva cançó et converties en reina mona i tothom t’havia d’imitar.

El tercer dia el vam començar fent un escalfament. Hi va haver una activitat de confiança que personalment ens vam agradar molt: anàvem per parelles, una tancava els ulls i l’altra la guiava.

També vam fer un exercici de repetició de moviments. Ens movíem per l’espai i quan elles deien “stop” havíem de fer un loop de l’últim moviment que havíem fet. Desprès podíem maximitzar-lo, minimitzar-lo, accelerar-lo i desaccelerar-lo.

En resum, aquestes 3 sessions han estat molt divertides!!!

Us mantindrem informats!

Ja ha començat la novena edició d’EN RESiDÈNCiA!
Hi participen 16 instituts públics d’educació secundària, seleccionats per convocatòria pública.

Els processos de creació es desenvolupen entre els mesos de setembre de 2017 i de juny de 2018.

En breu s’activaran els blogs individuals de cada residència , que us ajudaran a seguir-les al llarg del curs.