Treballem amb les imatges

En la darrera sessió hem estat treballant les imatges que ens havien servit per explicar les frases fetes. El treball amb el programa d’ordinador ha estat entretingut i útil. D’aquesta manera hem modificat colors, el contrast, la brillantor i hem afegit text.

Hem transformat les imatges i aquest n’ha estat el resultat:
dar-la-lata

 

 

 

 

 

“DAR LA LATA”

sento-ploure 

“COM SI SENTÍS PLOURE”

img_0899-b

“PASSAR-SE DE LA RATLLA” 

no-tocar-de-peus-a-terra

“NO TOCAR DE PEUS A TERRA”

scalare-il-muro

“SCALARE IL MURO”

costa-un-ull-de-la-cara

“COSTAR UN ULL DE LA CARA”

andarse-por-las-ramas

“ANDARSE POR LAS RAMAS”

cortar-de-raiz

“TAI DIN RADACINA”

“TALLAR  D’ARREL”

media-naranja

“HE ENCONTRADO MI MEDIA NARANJA”

Dit i fet

Organitzant-nos en grups hem estat fent un treball de selecció de frases fetes.

En primer lloc hem comentat el sentit de cada frase, adonant-nos que el sentit literal i el sentit figurat no es corresponen.

Un cop hem entès el significat de cada frase escollida, ens hem plantejat de quina manera podríem fer una fotografia del sentit literal (i no pas el figurat) de cada frase.

Hem sortit al carrer i hem treballat fotogràficament cada frase, a partir de les idees prèvies que teníem, resolent qüestions com l’enquadrament, la composició, etc. Per a les fotografies, hi hem dedicat dues sessions, abans de la segona sessió hem visionat les nostres fotografies per comentar plegats qüestions que havíem de replantejar o reformular.

Així, hem intentat reflectir fotogràficament el significat literal de cada frase, tot fent una reflexió  sobre el seu significat real.

Mentre preparem els materials definitius, us avancem una petita mostra de la feina que hem fet. Aquestes són algunes de les frases fetes sobre les quals hem treballat:

“Trobar la mitja taronja”

c%c2%a6pia-de-img_0708     c%c2%a6pia-de-img_0718

“Trencar el gel”

img_0666

img_0661img_0656

img_0848img_0853

“Sentir ploure”

img_0669img_0668

img_0684img_0683

img_0667

“Passar-se de la ratlla”

img_0894 img_0895

img_0898

 

 

El text desconegut

Fotografies del procés de creació del “Text desconegut”.

Diferents textos, triats pels alumnes, intervinguts i disposats de manera que formessin un nou text a l’aula… Deixem la proposta en suspens per a tornar-hi en unes setmanes. Algunes fotografies del procés :

La mà obra

“L’home pensa perquè té mans, afirma Anaxàgores. El tacte és el sentit més profund i filosòfic, deia: si l’ànima existís estaria a la punta dels dits. La pell i les mans són les portes del coneixement. Tot el coneixement està a la pell: la memòria, la intel·ligència, la sensibilitat. Com més dura és la pell, menys dotats estan els homes per al coneixement, com més tova i suau, major disposició tenen per participar de la vida de les coses. Si l’home és el rei dels animals no és perquè aixequi la mirada cap al cel, sinó perquè està dotat d’una mà dúctil, hàbil, flexible i caritativa”.

Antoni Marí


Hand Movie (1966). Yvonne Rainer


Hand Catching Lead [1968]. Richard Serra

La ronda (2009). Toni Giró

Sessió del 14 d’octubre: observem, comentem vídeos i muntem una prestatgeria

En Toni Giró ens ha presentat dos vídeos que tots dos tracten de les mans.

El primer és sobre la mà d’una noia en la qual es mostra com balla. Es meravella com si fos la primera vegada que gesticula la seva mà.

La ballarina està a l’hospital i no pot ballar. L’únic que aconsegueix moure és la seva mà. Així que la grava i fa veure que balla.

Investiga la seva mà com si fos la primera vegada que la veu i la mou.

El vídeo ens mostra: contemplació; investigació; descobriment; delicadesa i tranquil·litat

El segon video “Richard Serra 1971”. També és sobre una mà. Aquesta vegada és la d’un noi i està bruta. Sembla que el noi treballi d’obrer de la construcció o alguna cosa així.

El noi intenta agafar un objecte que va caient i en un cert efímer període de temps intenta agafar-lo. I agafa l’objecte.

El video mostra: seguretat; agressivitat; i que sap molt bé el que està fent.

Després hem muntat l’armari. Ha costat una mica, però hi hem col·locat totes les formes que vam fer.

img_0220                   img_0177

img_0138                     img_0127

img_0092                    img_0040

img_0029                   img_0063

 

cof

Text: Helena Pujol i Luana Hope

 

Quin feedback més bo!

Després de la primera sessió us vaig súper atents i interessats. El que no m’esperava és que em donéssiu una sorpresa tan agradable el dia següent, quan van aparèixer aquelles màscares transformades en peces que recordaven fragments de cossos penjades al vestíbul de l’institut. I tant que heu fet una nova disposició i a més amb regal final amb l’aparició d’un maniquí sorprenent. Gran performance. Felicitats i seguim que això promet!

 

1 – Hem passat del pla al volum amb un mer full

2 – Amb un gest molt senzill d’amasar-nos la cara hem fet un registre de la realitat, de cadascun de nosaltres

3 – Hem assajat diferents disposicions: una peça, vàries, el context i la disposició

4 – Iniciem registres d’arxiu d’accions i coses estranyes que ens fan percebre la realitat d’una altra manera

 

Dia 7 d’octubre

 

El divendres 7 d’octubre el Toni ens va encarregar portar un objecte “estrany” per als altres, però que signifiqués alguna cosa per nosaltres.

Una de les activitats que vam fer amb aquests objectes va consistir en què per parelles havíem de posar l’objecte a la butxaca de l’altre. Un cop fet això  havíem de dibuixar el que crèiem que podia ser, només ajudant-nos amb el tacte, i fer-ho com si fos un mapa.

Per dibuixar vam utilitzar iode, ja que no s’acostuma a pintar o dibuixar amb aquesta substància i que també es estrany per nosaltres, tot fent servir canyes i bastonets de cotó.

Després, amb paper mil·limetrat, tenint l’objecte al davant nostre, el vam dibuixar el millor possible amb la finalitat que una persona el pogués reconèixer, com si fóssim uns arqueòlegs.

Quan vam acabar de fer els dos dibuixos ens vam posar a llegir les seves descripcions i els vam fotografiar.

Text:        Karen Duarte, Selena León i                                                                          Laura Vila

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Anteriorment hem desfet les màscares i amb elles hem fet un cos. Després les hem penjat al vestíbul.

cof

cof

Més tard ho hem unit tot i ho hem col·locat a una model.

cof

cof

Fotografies: Judit Celaya

HEM CONEGUT EN TONI GIRÓ

Hem iniciat les classes i després d’uns dies d’espera ja hem pogut conèixer en Toni Giró.

En la sessió del dia 30 de setembre el nostre Artista en Residència ha estat amb nosaltres i ja hem començat a dur a la pràctica alguna de les seves propostes de treball.

20160930_124946

 

20160930_125006

Hem fet màscares, tot ajustant-les a la nostra cara, que ens servia  com de motlle.

 

20160930_134207

20160930_134419 20160930_134422

20160930_134507

20160930_134809

20160930_134816

20160930_135002

20160930_140850

20160930_140948

20160930_135237                                           e

El treball en aquesta classe promet ser molt interessant!!