17 de gener de 2020: Preparant la visita al MNAC

Des de Anna Dot EN RESIDÈNCIA https://blocsenresidencia.bcn.cat/mariaespinalt1920/2020/04/24/17-de-gener-de-2020-preparant-la-visita-al-mnac/

En les dues últimes sessions ens havíem dedicat a fer el mapa conceptual. Abans de marxar de vacances de nadal van venir la Sandra i l’Agnès i vam planificar una mica com seria la nostra visita al MNAC. Hi anirem el 28 de gener i ens dividirem en tres grups per entrevistar paral·lelament a: 

  • Josep Casanovas (dept. registre d’obra)
  • Pilar Vila (arquitecta tècnica i dept. museografia)
  • Mireia Mestre (àrea de restauració i conservació preventiva)

Avui hem fet els grups i dos d’ells ja han començat a formular preguntes. 

El tercer grup s’ha quedat encallat pel fet que els sembla que la nostra pregunta d’origen ens ha portat cap a d’altres preguntes. Avui s’ha posat de manifest l’estat de crisi en què es troba la nostra pregunta d’origen: “Existeix un lloc sense història?”. Alguns dels alumnes demanen que la reformulem perquè aquesta ens porta a una resposta: “No”. 

Davant d’això, pregunto: “Si no existeix res que no tingui història, podem fer que alguna cosa deixi de tenir-ne? Com podem aturar la història?”.

La visita al MNAC ens pot servir per seguir explorant la nostra pregunta d’origen així com per conèixer tècniques, maneres, punts de vista per a preservar la història, aturar-la o preveure la història del futur (mitjançant coses com la conservació preventiva, per exemple…)

La Sandra ens ha enviat unes fotos de llocs del MNAC on creu que podem continuar buscant la resposta la la nostra pregunta:

En la sessió del proper dimarts jo no hi seré. Seria ideal que treballessin una mica més en les preguntes per poder-les deixar enllestides la setmana que ve. He preparat tres documents de Drive perquè cada grup escrigui allà les seves preguntes.

Idees per a les properes sessions 

  • Treballar en una càpsula del temps personal a l’estil d’Andy Warhol perquè se la puguin deixar al pis de batxillerat, a punt per obrir-la d’aquí quatre anys, quan acabin l’ESO. Cadascú es podria fer la seva.
  • El disc que es va enviar a l’espai… en podem fer un nosaltres, entre tots? El podem llançar a l’espai? o ens el podrien guardar als magatzems del MNAC?…?? 
  • Descobrir i experimentar amb tècniques que ens permeten llegir rastres de la història i preservar-los (sessió de treball amb el guix).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *