GRAMÀTICA MUSICAL

Des de Irma Marco EN RESIDÈNCIA https://blocsenresidencia.bcn.cat/montjuic1920/2020/02/27/gramatica-musical/

Hem arribar ja a la meitat del projecte i estem contínuament buscant idees i localitzacions per nostre producte final.

Aquesta activitat, consistia que a partir d’uns grups crear frases noves i dinamitzar-les musicalment.

Per començar el primer grup compost per Irene, Nayat, Sergio, Judith i Raúl. Que amb moltes frases, van obtenir la clau del seu treball; “Ser tu momento más improvisado” la frase estrella amb la qual, la van representar mentre dos companys cantaven i els altres l’acompanyaven amb un ball espectacular.

Seguidament, el grup format per Laia, Marc, Sheyla i Andrew, van utilitzar la següent frase; “els mòbils FUN la vida mes avorrida”, però això es van ajudar d’una base de rap i el traductor de Google per reproduir aquella frase.
Aquesta frase utilitzava un doble sentit.

Per acabar, l’últim grup format per: Dario, Noèlia, Lucas, Joana i Razvan, que van anar creant moltes frases que rimaven amb la finalitat de crear un rap. La lletra era la següent:
Las frases son nuestras,
nuestras referencias
las creamos y juntamos
y con ellas rapeamos.

Nosotros las elegimos
nosotros las disfrutamos,
Por insta las buscamos
con ellas nos identificamos

La Irma nuestra artista
nos aguanta sin parar
y el Vicent y la Imma
nos mandan a callar.

Este es nuestro rap
y acabais de alucinar
y la mejor nota nos vamos a llevar.

·De fons vam posar una base de rap.

Sessió del 14 de febrer

Des de Søren Evinson EN RESIDÈNCIA https://blocsenresidencia.bcn.cat/montserrat1920/2020/02/26/sessio-del-14-de-febrer/

A la sessió del dijous 14 de febrer, vam començar fent uns caminars; consisteix en què tot el grup ens posem en rotllana i una persona surt al mig i ha d’inventar-se una manera caminar, diferent al seu. Llavors la següent persona ha de copiar el caminar de la del mig. Un cop que ja té el caminar que ha de copiar, la que se l’ha inventat surt i queda una persona al mig, aquesta persona transforma el caminar de la primera per un altre que s’ha inventat i així consecutivament. Tot això ho vam fer amb música, seguint un ritme.

A la següent activitat, ens vam posar per parelles i vam seguir el que havíem fet a l’anterior sessió, que consistia en fer-nos massatges i treballar l’espiració. 

L’última activitat també té a veure amb l’anterior sessió. En aquella sessió, el Soren ens va fer apuntar les respostes d’unes preguntes que ell feia. Llavors durant la sessió les vam posar en comú, per parelles o grups de tres.

Llatí 1: Normes que hi ha entre companys.
Llatí 2: Que us agradaria fer si no estiguéssim a l’insti.

Autora: Ingrid Estorch Hernandez

Seguim treballant!

Des de Clara Nubiola EN RESIDÈNCIA https://blocsenresidencia.bcn.cat/salvadorespriu1920/2020/02/25/seguim-treballant/

Res s’atura! amb l’horitzó de la nostra exposició al museu del disseny a finals d’abril, avui dimarts 25 de febrer hem seguit treballant vers aquest objectiu. Primer hem recapitulat una mica la nostra exposició de la setmana passada davant el claustre i després hem desmuntat la petita mostra que vam oferir al gimnàs del centre. Hem repassat tasques a fer en el nostre calendari de treball i hem sortit a la plaça de les glòries a celebrar la nostra bonica presentació tot esmorzant plegats i seguint dibuixant!

Hem sortit a passejar al voltant de l’institut…

Des de Míriam Cano EN RESIDÈNCIA https://blocsenresidencia.bcn.cat/princepdegirona1920/2020/02/25/hem-sortit-a-passejar-al-voltant-de-linstitut/

i hem vist coses que normalment no mirem:

– A Antoni maria Claret al costat del teatre gaudí hi ha un edifici molt singular.
– Todas las tiendas tienen persianas con dibuixos distintos.
– Davant de l’institut hi havia un cotxe dels mossos i dos mossos xerrant amb dues persones.
– Les rodes del cotxe dels mossos estaven molt desinflades i el cafè està tancat.
– Dels dos agents un anava molt ben vestit, molt polit i arreglat i l’altre duia l’uniforme desmanegat.
– La paret de l’escola de primària té uns graffitis molt xulos.
– Un gos davant de l’escola de primària tirava de l’amo i es rebel·lava una mica.
– Hi ha menjar per gats en una porta del costat de l’institut.
– No hem vist cap gat, però.
– Hi havia un aparador on les tradicions de consum s’atropellaven: sant Valentí, nadal, tot barrejat a punt per gastar.
– Un pétalo tirado por ahí. Esta mañana había un niño con una rosa y un regalo…igual es de su flor.

Presentació davant el Claustre

Des de Clara Nubiola EN RESIDÈNCIA https://blocsenresidencia.bcn.cat/salvadorespriu1920/2020/02/20/presentacio-davant-el-claustre/

Avui dimecres 19 de febrer ha sigut un dia molt especial. Els alumnes participants en el projecte han presentat, en primícia, tota la feina feta davant el claustre de professorat del centre. Hem rebut representants del Museu del Disseny i el Carles Giner (Icub i “En Residència”). Havíem preparat la sessió a consciència, cada alumne presentava la seva doble pàgina i mostràvem per primer cop el nostre primer fanzine realitzat amb la Clara! Realment ha sigut una jornada emocionant, muntant una mini exposició d’aquest “work in progress” fins la data d’avui.

Fins 5 minuts abans de començar la sessió de claustre hem estat muntant, retallant, penjant, enganxant el treball de l’alumnat a 2 murs enormes del gimnàs de l’insti!! trepidant! hem treballat molt i estem molt contents. Cada alumne ha pogut expressar de forma individual i en el context de tot el grup la seva feina, la seva visió particular d’aquest relat urbà que estant construint amb la seva pròpia veu, mirada i compromís. Felicitats!!

Tanmateix anunciem les dates de la nostra propera exposició al Museu del Disseny del 28 d’abril al 10 de maig! n’anirem parlant! encara estem a mig camí!

Contaminació

Des de João Lima EN RESIDÈNCIA https://blocsenresidencia.bcn.cat/bernatmetge1920/2020/02/20/contaminacio/

Va ser un dia molt especial. Perquè era el moment en el que compartíem amb el professorat tot el que havíem après. Uns moments abans de començar estava molt nerviosa, però durant l’espectacle vaig estar tranquil·la i vaig sentir una emoció desconeguda. Al acabar em vaig sentir orgullosa de mi i dels meus companys. Va ser molt bonic! Al principi em vaig sentir tensa, perquè no sabia quina seria la reacció del professorat, però vaig notar que ells no sabien que estàvem fent i van quedar flipant. Ens va sortir molt bé, jo no m’ho esperava. (Nimra).

Sensació de nervis, curiositat pel professor que em tocaria
agafar. Em va impactar que hi haguessin més de 20 profes. Al principi, com eren
molts els que observaven, em produïa molts nervis, a mesura que avançava la
sessió m’anava tranquil·litzant al observar que els agradava. (Maria V.)

Sensació de nervis, sobretot abans i durant la sessió.  Al acabar tranquil·litat. Em sentia orgullós
pel meu treball a classe. (Sergio)

Orgullós de la nostra feina. Va ser xulo que ens veiessin
els profes i els hi agradés. Jo em sentia nerviós i emocionat alhora. (Jesús)

Primer em vaig sentir nerviós, quan vàrem començar em vaig
tranquil·litzar. Vaig gaudir de la sessió, i em va agradar que estiguessin els
professors allà. Va ser molt divertit tinc ganes de repetir-ho amb més públic.
(Victor)

Al principi feia vergonya, al arribar sensació de nervis ,
però al estar tots junts em vaig divertir molt. Quan estàvem tots en cercle al
final, m’incomodava una mica el silenci. (Abril)

Al principi estava nerviosa 
i tenia por a equivocar-me, però a mesura que avançava el temps i anàvem
fent les activitats, com estava amb els meus companys em sentia més segura. Va
ser una mica incòmode que tots els profes estiguessin mirant. (Ainhoa)

Per la sessió de contaminació no estava nerviosa malgrat que
tenia curiositat per la reacció dels professors. (Martina)

La sessió de dimecres va ser interessant perquè mai ens
mostrem davant dels altres, va ser divertit i entretingut. Els comentaris dels
professors varen ser curiosos i escassos, però no es fàcil ni pels professors
ni pels alumnes. (Abel)

Em va semblar molt interesant compartir part del nostre
treball amb els professors. Al principi estava impacient per ensenyar el que
teníem preparat. Va ser una experiència 
diferent i  molt especial . (Sara)

Al principi estava molt nerviosa però a la vegada emocionada
per ensenyar als professors el que havíem preparat. Mentre ho fèiem em sentia
tranquil·la ja que tots estàvem molt concentrats, tot anava a la perfecció.
Posar-nos en rotllana amb els professors per comentar la sessió va ser estrany
però reconfortant. (Anabel)

Abans de fer l’exposició estava molt nerviosa però m’ha emocionat molt veure a tots els profes i alumnes junts. I va ser satisfactori veure el nostre treball complet. (Lisseth)

Passegem i llegim el barri.

Des de João Lima EN RESIDÈNCIA https://blocsenresidencia.bcn.cat/bernatmetge1920/2020/02/20/passegem-i-llegim-el-barri/

Sessió 10/02/2020 .

Al principi vaig pensar que era una activitat molt rara, però després vaig veure que és el que fèiem. Quan vàrem  començar tenia vergonya i no volia ser la líder, però després em vaig sentir bé al veure altres companys fent unes figures molt boniques. Quan vàrem tornar i vam fer una petita representació sobre el que havíem vist durant el passeig, allò em va sorprendre, perquè els meus companys van fer coses “extrasorprenents”. Va ser un moment silenciós amb escenes màgiques. Va ser una experiència molt bona i voldria repetir-la. (Nimra)

Sessió xula i innovadora, m’ha agradat utilitzar un entorn
diferent: el carrer. (Maria V.)

Sortir al exterior ha sigut innovador però avorrit. (Sergio)

Sessió divertida, sortir al carrer i fer gestos i figures en
un entorn diferent m’ha agradat. No m’ha agradat que no hem estat capaços de
mantenir el silenci. (Jesús)

Sessió on hem utilitzat molt la imaginació, i malgrat no hem
pogut aguantar el silenci, ha estat una bona experiència.  (Abril)

Ha sigut una experiència molt enriquidora i divertida,
perquè ha sigut una experiència nova. (Victor)

No m’ha agradat gaire sortir al carrer perquè em semblava
avorrit no estar fent una cosa de forma activa i col·lectiva. (Ainhoa)

He tingut sensació de relaxació i observació pels demés. Al
principi una mica d’inquietud per saber el que anàvem a fer i com seria
l’activitat. (Martina)

Sessió desordenada perquè no s’han assolit els objectius tal
i com jo els he entès. M’ha agradat la sessió perquè ha estat diferent del que
fem habitualment  (Abel)

Conec aquest barri i estic acostumada a passejar per ell,
però aquest va ser un passeig diferent ja que tots prestàvem atenció a
l’entorn. Em va agradar veure els moviments dels meus companys un per un.
(Sara)

La sessió ha sigut molt inesperada i original, ja que hem
fet l’exercici al carrer sentia com que teníem públic. Em donava una mica de
vergonya, però ha sigut divertit. (Anabel)

Ha sigut curiós passejar per el nostre barri. I he après coses noves sobre ell . També hem fet figures  curioses i originals. Estàvem en contacte amb l’entorn , ha sigut una experiència renovadora  i he vist el barri d’una altra manera. (Lisseth)

TEIXINT IDENTITATS. Una exposició tèxtil al Centre d’Art Tecla Sala

Des de Maria Llop i Vanesa Varela EN RESIDÈNCIA https://blocsenresidencia.bcn.cat/doctorpuigvert1920/2020/02/19/teixint-identitats-una-exposicio-textil-al-centre-dart-tecla-sala/

5 desembre

Hem anat a l’Hospitalet per veure obres d’una exposició
titulada Teixint Identitats. L’exposició recull el treball de 31 artistes que recuperen
tècniques artesanals tèxtils tradicionalment associades a dones.

Quan vam entrar vam veure una mena de sofà fet amb fusta i
tela i allà va ser quan tots nosaltres vam treure el mòbil per fer fotos a
aquelles obres tan originals, tan boniques. Allà ens va rebre l’Úrsula i ens va
explicar que cada obra era d’una artista diferent i que venien de diferents països
i utilitzaven moltes tècniques tèxtils. Vam veure moltes obres impressionants,
com una xarxa feta amb els filferros que tanquen les bosses de pa de motlle, un
casc de guerrer representat en un didal, també vam veure un vestit fet a partir
de cables, un quadre on estava brodada una carta d’amor cosida de baix a dalt…
Totes les obres tenien un sentit, tant per l’autor com per nosaltres, molt
interessant (i tu pensaves, quina paciència fer això!).

A tots ens va agradar l’exposició i en ho vam passar molt
bé.

Quan vam acabar de veure totes les obres i de parlar una
mica d’elles, vam escollir l’obra que més ens va agradar a cadascú i vam escriure
les dades importants a la llibreta que portàvem.

També vam fer una activitat amb cadires i fils on l’objectiu
era saber i acceptar que tots som diferents.

Lucia L., Anna, Candela i Rut

22 de gener. “Contaminant” el claustre de professors de l’Alzina!

Des de Marc Artigau EN RESIDÈNCIA https://blocsenresidencia.bcn.cat/alzina1920/2020/02/18/22-de-gener-contaminant-el-claustre-de-professors-de-lalzina/

Per fi va arribar el moment. Nervis, molts nervis, perquè no era només que havíem de parlar davant d’un munt de persones, sinó que tots eren professors, allò estava ple de professors! Tants eren els nervis que ens vam equivocar i no vam saber gravar l’inici (quin greu ens sap!), la presentació que la nostra directora, la Isabel, va fer de l’acte i dels representants de l’ICUB (Institut de Cultura de Barcelona), en Carles Giner, l’Anna Pentinat i l’Elisa Díez, així com del nostre mediador, el Víctor Muñoz, de la Sala Beckett. Tanmateix, la Isabel ha tingut avui la gentilesa de deixar-nos aquestes paraules:

Isabel Balaguer, directora de l’IES L’Alzina.

A continuació, teniu les intervencions del Víctor, i del Marc Artigau, el nostre artista en residència a l’Alzina:

En Víctor Muñoz i el Marc Artigau.

Després, el Sebas, la Xiaoyu, la Kaixin i la Laura van llegir els seus textos:

El Sebas,, la Xiaoyu, la Kaixin i la Laura (per ordre d’intervenció).

Per motius personals, a la Jana li va ser impossible a última hora assistir a l’acte. Aquí en teniu, no obstant, les lectures que va fer del seu text durant els assajos:

La Jana.
La Jana.

I per finalitzar, en Marc va voler mostrar al claustre un exemple de les moltes dinàmiques que fem amb ell els dilluns a la Sala Garcilaso:

La Clara, la Marina, la Mara, la Hui, la Carlota, el Quique, el Jordi, la Laia, la Laura, el Sebas, l’Ivan, la Xiaoyu i la Kaixin (d’esquerra a dreta).
La Clara, la Marina, la Mara, la Hui, la Carlota, el Quique, el Jordi, la Laia, la Laura, el Sebas, l’Ivan, la Xiaoyu i la Kaixin. (Faltaven, per diferents motius, la Jana, la Ramadeep, el Kolna, el Cristian, l’Alen, l’Estefany i l’Adri. Però haguessin volgut ser-hi!)

“EN RESIDÈNCIA AL ZAFRA” PRESENTACIÓ ALS PROFESSORS

Des de Óscar Martín EN RESIDÈNCIA https://blocsenresidencia.bcn.cat/juanmanuelzafra1920/2020/02/18/en-residencia-al-zafra-presentacio-als-professors/

El dimarts passat, els alumnes de 4ESO d’En Residència vam fer una presentació als professors de l’institut, amb l’objectiu de donar a conèixer el que fèiem i com treballàvem a la optativa En Residència.

Vam començar posant una audició creada per nosaltres, per posteriorment poder fer unes activitats que els hi vam proposar. Alguns dels professors es van estirar al terra, amb el fi de gaudir mes de l’audició, i uns altres, es van quedar a les cadires asseguts.

Després d’escoltar el nostre àudio, els hi vam proposar una activitat. L’activitat consistia en plasmar en dibuixos el que acabaven d’escoltar. Posteriorment, els van deixar tots en mig de la sala.

Un cop tots els dibuixos al terra, vam demanar tres voluntaris, per realitzar l’activitat següent: tractava en representar els dibuixos fets anteriorment amb música, amb tres instruments diferents.

Aquesta activitat pensem que va ser la que més els hi va agradar ja que se’ls veia gaudir tocant els instruments. Va sortir millor del que esperàvem.

A més a més, uns quants de nosaltres, vam explicar com hem treballat amb plaques ProtoBoard per crear un petit sintetitzador, l’Óscar ens va ensenyar com fer-ho.

Finalment, els professors es van animar i ens van fer preguntes sobre l’optativa. Se’ls veia força interessats en la presentació i agraïm molt la seva participació.

Oriol Gonzalez, Karim Ben Talab, Ibrahim Kharbou, Jhonatan Guerrero i Eva Díez.

Aquí us hem deixat l’àudio que van escoltar els professors.