Carta filmada des de Portugal

Teniem molts dubtes sobre qui és la Paula i quina és la seva feina. Li vam fer moltes preguntes… Ens va resprondre mitjançant una carta filmada des de diferents llocs de Portugal.

Les preguntes que ens van sorgir en saber que era científica i artista van ser les següents:

  1. Per què vas decidir ser ambientòloga?
  2. Per què t’interessen tants els ensorraments?
  3. Què signifiquen les teves fotos per a tu?
  4. Que t’agrada de l’ambientologia?
  5. Què va fer dedicar-te a la ciència?
  6. Què tal per Portugal?
  7. Com vas arribar a fer aquestes fotografies de plantes, tan abstractes?

Des de Paula Bruna EN RESiDÈNCiA al Vapor del Fil

Blanket-19

Aquest projecte tracta sobre crear una idea per tapar un lloc del institut i poder renovar-ho.

El nostre grup, composat per Alimatu Cande, Biel Navarra, Maria Igón, Martina Medina i Romina Desante, ha decidit fer un projecte que pot ser molt profitós. Consisteix en colocar mantes per quan faci fred. Hem dissenyat un moble amb tres calaixos i dins de cada calaix, quatre compartiments.

A cada moble es distribuiràn les mantes per grup clase i curs, i disposaràn de portes de vidre.

Cada curs, disposaria d’una clau per classe, i d’aquesta manera les mantes quedarien distribuides d’una millor manera i estarien en un lloc segur.

Les mantes entrarien al pagament del material escolar a principi de curs i es rentarien una vegada per setmana a l’institut.

Conclusió: Aquest projecte podría ser molt eficient pels dies de fred en l’institut, sobretot ara amb el Covid-19, que hem d’estar amb les finestres obertes totes les classes.

Com es veurian els armaris
Cartell informatiu al pati

Els nostres cartells:

El nom del projecte és Blanket-19.

Blanket pot dir manta en anglès, i el 19 l’hem posat perquè hem fet el projecte pensant en el fred que tenim a classe gràcies al covid-19 ya que hem de estar amb les finestres obertes

Hem decidit posar els mobles a la fassana de l’institut, perquè trobem que és un espai bastant desutilitzat i una mica lleig, i volem aprofitar-lo.

Hem fet també el disseny d’un cartell amb un eslògan, i si finalment es fa el projecte pensariem més eslògans cridaners.

Alimatu Cande, Biel Navarra, Maria Igon, Martina Medina, Romina Desante.

Des d’ Eulàlia Rovira EN RESiDÈNCiA al Juan Manuel Zafra

Pies En El Aire

Amarena B, Yasmine B, Ismael G

El nostre projecte davant del que ens va demanar l’Eulàlia és aquest.
Vam pensar en fer un pont transparent amb una cúpula transparent també, al mig. Aquest projecte l’hem fet principalment perquè hem pensat que seria una manera més divertida i fàcil de traslladar-nos des del terrat d’un edifici a l’altre.
Dins d’aquesta cúpula hi posaríem màquines expendedores de menjar i begudes, seria un lloc per estar-hi poc temps.
Es diu peus a l’aire perquè la gracia d’aquest monument es que podem veure com la gent de dalt camina per aquella passarel·la, i que sembli com si estiguessin volant.

Des d’ Eulàlia Rovira EN RESiDÈNCiA al Juan Manuel Zafra

UN NOU AIRE

Aquest és el nostre projecte: hem decidit posar herba artificial a la zona del pati perquè creiem que fa falta zona verda. Nosaltres pretenem que es pugui mantenir fent els esport, i entre tots conservar-lo net. Hem estat buscant diferents tipus d’herbes artificials, preus i llocs on es podria comprar, i on ho hem trobat més econòmic per l’escola. Ja que es una superficie bastant gran (22×13 m) l’hem trobat a”mano a mano”per 160€.

Des d’ Eulàlia Rovira EN RESiDÈNCiA al Juan Manuel Zafra

Històries impressionants

La setmana passada vam parlar sobre les històries més impressionants que hem viscut mai. Cadascú portava preparada la seva història escrita, podria ser real o inventada, però havia de ser creïble en qualsevol cas. També vam tenir una estona per acabar d’explicar aquelles evolucions de personatges que ens havien quedat pendents.

Per acabar la sessió vam tenir temps per fer algunes activitats més dinàmiques, com de prestar atenció entre nosaltres. Aquesta activitat consisteix en què cadascú té un número i per ordre haviem de fer un gest. Quan tots estan fent un gest, el número següent fa el seu gest.

Uriel

Des de Llàtzer Garcia EN RESiDÈNCiA a L’Alzina

#Aproximació

Durant les primeres sessions amb el MansO hem treballat diferents opcions d’instruments, efectes i de tècniques útils per crear música.

Vam fer unes sessions de reflexió i d’aproximació per definir de forma grupal les diferents tècniques i les utilitats del maquinari vist o manipulat amb les sessions amb l’artista. Les definicions dels conceptes treballats per part de l’alumnat han estat les següents;

Un looper no és altra cosa que un sampler que repeteix. Un dispositiu que registra la nostra música i la reprodueix en bucle en temps real. A més pot crear loops superposats. Hem après que es poden fer molts ritmes, sons amb el piano i una base amb la nostra veu.

La cimàtica és la ciència que estudia la relació entre el patró de les notes de música i la freqüència de la vibració. Hem vist que segons les notes que es tocaven, el líquid, la sal o el foc s’anava tornant d’una forma diferent. El que hem experimentat és que és relaxant i bonic i que es poden fer formes geomètriques amb música.

El sampler és un instrument musical electrònic que grava àudios i que després forma una cançó abstracta. Hem après que no tots els tipus de música són amb lletres i paraules, també poden ser amb números i això també es pot considerar música. 

El delay és un efecte de so que modifica el so de l’instrument i fa que el so s’endarrereixi. Hem posat tres vegades so per demostrar que fa el so s’endarrereix. En la sessió quan tocava una nota a la guitarra s’escoltava molt eco.

El Reverb és l’efecte del so que depenen d’on incideix sona d’una manera o altra. Per treballar el reverb vam agafar diversos instruments i els vam manipular amb el reverb i feia sons molt diferents.

Un oscil·loscopi és una pantalla on es pot visualitzar una gràfica elèctrica i és una màquina que transforma els sons en diferents figures. Un exemple és la màquina en la que es controla els batecs del cor en un hospital.

Aquí trobeu una selecció de vídeos i imatges on podeu observar amb què hem anat experimentant i què hem anat descobrint:

Des de MANS O EN RESiDÈNCiA al Til•ler

En procés de contaminació

El dimecres 20 d’octubre visitem al Museu del disseny l’exposició d’En residència que la Clara Nubiola va dirigir, com a artista, el curs passat amb alumnes del nostre institut, alguns dels quals repeteixen l’experiència formant part del projecte d’aquest any amb el David Climent.

Fotografia: Alba Parera

I això és el que ens comenten:

“Va ser impactant veure que tots els treballs que vam fer eren a una exposició” – Sònia

“El projecte que vam fer l’any passat a mi em va agradar molt des del primer dia. Va estar molt guai i molt currat. Quan vam exposar estava molt nerviós. Tenia el meu text estudiat però pensava que ho faria malament i, al final, vaig sortir a parlar i em va sortir bé” – Abraham

“Va ser emocionant veure tot el treball que vam fer. També va ser divertit saber com els companys creien que eren els meus dibuixos” – Aina

Fotografia: Alba Parera

“Em va agradar veure el nostre treball de l’any passat en una exposició. També vaig passar una mica de vergonya, de pensar que els nostres companys d’aquest any vegessin el nostre treball i pensessin que els nostres dibuixos podien semblar de nens petits”.

“Vaig passar una mica de vergonya” – Piero

“A l’exposició, em vaig sentir bastant bé i bastant orgullós del que vaig fer mentre estava amb la Clara el curs passat” – Àngel

“Em va semblar interessant veure el treball que van fer els companys durant el curs passat . Vam veure dibuixos que van fer, inspirats per una professora que es deia Clara. Va ser divertit veure com van treballar i com es van expressar. La Clara ens va explicar que, per poder dibuixar, van fer moltes sortides i activitats de confiança” – Salomé

Fotografia: Alba Parera

Des de David Climent EN RESiDÈNCiA al Salvador Espriu