COMENCEM EN RESiDÈNCiA!!

Nosaltres som la primera generació de l’Institut Vapor del Fil i aquest any hem començat el projecte “En Residència”.

En les semanes que portem de curs hem conegut a la Paula Bruna, l’artista que ens acompanyarà aquest any, i que ens està ajudant a descubrir què es l’Ecoart, el Bioart, què és l’Ambientologia, el seu taller, etc. I ens ha enviat una carta filmada des de Portugal!

En les últimes setmanes hem fet projectes fotogràfics, dibuixos d’éssers vius i entrat en la cambra fosca de les nostres companyes i companys de “Cinema en curs”, i moltes més coses interessants.

També hem visitat per inspirar-nos porjectes d’En Residència d’altres instituts.

Ara comencem el nostre camí artistic!!!

All-focus
All-focus
All-focus

Des de Paula Bruna EN RESiDÈNCiA al Vapor del Fil

Estrenem nou i estrany curs de En Residència.

Fa just un mes que vam començat de nou les classes després de 6 mesos sense veure’ns. És un començament molt estrany, com també va ser estrany ell tercer trimestre del darrer curs. Un curs ple de limitacions que a hores d’ara, tothom coneix. Limitacions poc amables i estrictes. Malgrat tot, estic contenta de poder estar a l’aula amb els meus alumnes, veure’ls, interactuar amb ells, escoltar-los, riure’ns, debatre, fer-los pensar, tornar-los una mica bojos,..

A la meva primera sessió d’En Residència els vaig preguntar això:

Perquè t’has apuntat a aquest grup de CREADORS EN RESIDÈNCIA?

El primer dia hi havia només 3 vocacionals. Espero que en acabar el curs, independentment de si ens haurem o no de tornar a confinar, el seu grau de satisfacció sigui excel.lent i alguna cosa s’hagi mogut o transformat dins dels seus caps d’adolescents.

Esperem que no haguem de passar per un altre aïllament. I si arribés el cas,  hem après molt de la passada primavera aïllada  i tenim més eines per seguir en contacte des de casa. Hem creat un grup de watsap per estar comunicats entre l creadors, mediadors, alumnes i jo de manera àgil. Per mig del watsaps anirem compartint veus, vídeos, reflexions, fotos,…..

Míriam Lanzaco. Professora d’Educació Visual i Plàstica de l’Institut Verdaguer.

Des de Ricardo Pérez Hita EN RESiDÈNCiA al Verdaguer

Sortim a escoltar el Castell de Torre Baró

Vam començar la tarda escoltant els sons que ens va portar l’Eulàlia. Cadascú els interpretava d’una manera diferent. Per què?, doncs perquè ho sentíem diferent: algunes persones es fixaven més en unes coses que en unes altres, fèiem hipòtesis del que podia ser i ho associaven als records, a les experiències.

Després, vam anar al Castell de Torre Baró. La nostra primera sortida amb la creadora. Un cop allà, vam fer una dinàmica de prestar atenció i distingir els sons a través de l’oïda i de l’escolta: el corrent elèctric, avions, ocells, gossos, cotxes, clàxons les fulles, les pedres, les nostres passes, la gent parlar, la brisa del mar…

Ens vam fer una pregunta molt interessant: què escoltaríem a la natura si no hi fóssim? L’Eulàlia ens va explicar que nosaltres som part del cicle de la natura i que els ocells cantaven quan escoltaven als éssers humans. Ella tenia unes gravadores molt petites

Vam tancar el dia escoltant un poema que va crear el nostre company Pau “els sons de la natura”.

Des d’ Eulàlia Garcia Valls EN RESiDÈNCiA a l’Antaviana

ENS PRESENTEM!

Em dic Biel Navarra, vaig néixer el 30/09/05 a Barcelona. Tinc gran afició pels esports, ja que a tota la meva família sempre li han agradat i he crescut veient-los a casa. Però el que més m’agrada és el futbol, des de petit sempre he tingut una pilota als peus. Ara jugo de “cierre” al Cet 10 a divisió d’honor de futbol sala..

Jo pensava que en aquest optativa parlaríem sobre l’art en general. Tinc molt interès i voldria aprendre més sobre l’art d’avui en dia, em desperta curiositat per veure com ha canviat en el temps encara. No sóc molt d’anar a museus ni performances ni coses així però si me’n parlen doncs m’interessa, per això he escollit aquesta matèria, espero poder aprendre de forma divertida i dinámica. 

———————

Hola em dic Maria Civit. Sóc de Barcelona, tinc 15 anys i visc al barri Navas. M’agradaria fer un cicle de confecció i moda per estudiar disseny de moda i així ser, en un futur, dissenyadora de moda. Fa tres anys que vaig a un taller de costura al barri de Gràcia, i encara segueixo anant. Anar aquest taller és una cosa que m’encanta, ja que és el que desitjava des dels 9 anys. Apart de la costura, també  ballo i dissenyo, són les tres coses que més m’agrada fer.  Vaig escollir aquesta optativa perquè l’art és una altra cosa que m’interessa molt, i estic amb ganes d’aprendre coses sobre l’art contemporani, que de ben segur m’ajudarà en la expressió creativa del disseny de moda.  

———————————-

Hola me llamo Yasmine bensalem y tengo 16 años naci el 23/08/2004. Mi familia es de Argelia pero yo nací en España. Mis aficiones son escuchar música, dormir y dibujar. He escogido esta optativa porque siento que es una manera de empezar a llegar a lo que me quiero dedicar que por cierto es diseñadora de interiores, quiero aprender sobre el arte lo que más pueda, ya que uno de mis planes de futuro es hacer el bachillerato artístico. Dibujar me calma, siempre me ha gustado estar en un ambiente solitario poner música y dibujar también me gustaría buscar más técnicas de dibujo para probar y esas cosas.

———————————

Hola em dic Amarena Badrossian, tinc 15 anys, vaig néixer el 31 de Gener.  Sóc de Venezuela, però fa uns 6 anys que visc a Barcelona. M’agrada estudiar idiomes, ja que tinc molts orígens a la meva família, per exemple, la meva àvia i el meu avi són italians, i la meva altra àvia és chinesa i l’altre avi és d’Armènia. Vull arribar a parlar 6 idiomes, però per ara només sé parlar català, castellà, anglès, i francès, però vull aprendre italià i alemany. En realitat no tenia molt clar quina era l’optativa que havia escollit, però sabia que anava sobre l’art,  quan em vaig informar de que anava aquesta optativa em va semblar molt interessant, ja que mai havia estudiat això abans. També, la meva cosina estudia molt aquest tema i sempre me’n parla del que fa, i em va motivar a continuar amb aquesta optativa.

—————————–

Hola, em dic Clàudia i tinc 15 anys. He nascut a Barcelona, tinc un germà de 12 anys que va a 1r de la ESO. Tinc els pares separats desde que tenia 7 anys. En el meu temps lliure, m’agrada escoltar música i ballar, potser el ball no se’m dona molt bé però m’agrada perquè em tranquil.litza. M’agrada també passar temps amb els meus amics, perquè quan estic amb ells desconnecto de tot. M’agradaria dedicar-me a ser professora de nens petits, perquè des de que era petita, m’han agradat molt els nens. En aquesta matèria, m’agradaria posar-me dins del mon de l’art i conèixer artistes, les seves obres i com treballen.

——————————

Em dic Erica Parès, tinc 15 anys vaig néixer el 28/04/2005 a Barcelona vaig a 4t de ESO, m’agradaria estudiar un batxillerat artístic. Des de sempre m’han agradat les arts plàstiques, ja sigui la música o la pintura. Des de ben petita la meva família ha estat plena d’artistes com els meus avis que eran ballarins, al primer concert que vaig anar tenia uns 2 mesos, i per part de mare els hi agrada molt pintar, així que sempre he estat rodejada de música i pintures. He escollit aquesta optativa perquè em va cridar l’atenció que vingués un artista extern i ens pogues explicar les seves experiències i de totes les optatives va ser la que més em va cridar l’atenció.

———————————–

Hola em dic Jàfet Mauricio Sabillón Lopez, tinc 16 anys i va néixer el 22 de juny de 2004, m’agrada jugar a futbol i jugo en un equip, joc des de petit des de que tenia 6 anys.En el meu temps lliure m’agrada dormir o quedar amb els amics. Vaig escollir aquesta optativa perquè em va cridar l’atenció, i també perquè vull aprendre més sobre l’art.

——————————–

Hola amb dic Makhlouf Chaibi i tinc 16 anys. M’agrada jugar a futbol i bàsquet amb els amics i m’agrada dibuixar. Venir a l’institut m’agrada de vegades, sobretot m’agrada més després d’estar de temps confinat. Tinc dos germans que van venir a l’institut i van estudiar amb la mateixa professora d’En Residència. M’agrada treballar amb l’ordinador i crec que treballo més si faig les feines amb ordinador. Vaig triar aquesta matèria perquè era la que més interessava, l’altra matèria que vaig triar és economia. Ara que hem començat la matèria i sé els companys que tindré crec que farem un bon equip. Els professors diuen sóc mogut i em costa concentrar-me, espero que l’Eulàlia tingui paciència.

——————————

Hem dic Maria Igon i tinc 15 anys. He volgut escollir aquesta optativa perquè hem va cridar l’atenció el que vindria un expert i faríem nosaltres art. M’agrada pintar/dibuixar ja que hem relaxa molt i també anar a passejar per la muntanya. Vull fer el batxillerat artístic ja que m’agrada molt el disseny i els audiovisuals, de gran m’agradaria treballar com a dissenyadora de producció o alguna cosa relacionada a les escenografies de les pel·lícules/series. 

——————————–

Hola, em dic Martina, tinc casi 15 anys i visc al Clot de Barcelona. Vaig néixer el 17 de Novembre de 2005. Faig 4t d’ESO i m’agradaria fer el batxillerat artístic plàstic, després fer la carrera de filologia catalana i acabar sent professora de català. Vaig al cau, i és una de les coses que més m’agrada fer, crec que si no anés al cau la meva vida seria pitjor en molts sentits. M’agrada molt l’art. M’agrada dibuixar, sempre m’ha agradat i crec que ho faig mínimament bé. També m’agrada molt ballar, faig hip-hop 3 hores a la setmana i em passo el dia ballant des de fa 4 anys. A part, m’agrada molt tocar la guitarra i cantar. He escollit aquesta optativa perquè, que millor fer si m’agrada l’art i aixó va d’art? Ja tenia pensat fer alguna optativa amb finalitats artístiques i quan vaig veure aquesta vaig pensar que m’agradaria. Com tampoc sé res d’art contemporani i vull formar-me una mica per no anar al batxillerat sense saber res, crec que m’anirà bastant bé fer aquesta optativa i sincerament tinc unes expectatives bastant altes. 

———————————-

Hola em dic Mireia, tinc 15 anys, vaig néixer el 16 d’agost a Barcelona, practico el patinatge artístic des dels 5 anys. Vull estudiar odontologia, sempre m’ha cridat l’atenció i ho intentaré aconseguir, he triat aquesta optativa perquè me la van recomanar i com era algo nou per mi que mai havia escoltat volia innovar.  No sé res d’art contemporani i m’agradaria informar-me més, encara que no sigui el camí que em porti el que vull estudiar, volia experimentar aquesta optativa. Espero d’aquesta matèria relacionar-me amb gent que no conec gaire i anar a museus, encara que no acostumo anar a cap. El meu cosí feia aquesta optativa, i van van fer un projecte anomenat “De sis a sis, allò que no es veu”  al museu MNAC, jo el vaig anar a veure.

————————————–

Hola Eulàlia,

Jo em dic Noa i tinc 15 anys el meu pare és francès i ma mare d’aquí, tinc mitja família a frança i l’altre part repartida per catalunya. M’agrada molt fer skate i ball, des de que sóc molt petita he fet ball i he pogut probar estils molt diferents. De gran m’agradaria poder-me dedicar al món de la dansa de forma professionalment ja sigui estar ballant per un cantant a un escenari o sent professora… Pero també tenir sempre un plan B per si no funciona. Em sembla una optativa interessant i diferent segur que aprenem moltes coses amb tu.

————————————

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és F3GUg7xZpmWTXvtiJj4UjUSsE9byx2xbPz1vQYqwbUg-m6o1WvWKWSlC-3soJtz-E5b2hrc7n52BiN-iMmBZEXiC8bEigAr6leNV2hRKfkHqeSoOP_AHSJhWJ9abmqThQh9SHhxi

Hola el meu nom és Romina Desante i en tinc 16 anys. He volgut escollir aquesta assignatura perquè el món artístic sempre m’ha interessat, sempre m’he expressat molt bé en la pintura, i és una activitat que em relaxa fer. L’art no es una cosa que en vulgui estudiar, ja que vull estudiar animació 3D i creació de videojocs, però sempre m’ha agradat tot l’ho artístic i sobretot la pintura, penso que l’indústria artística és molt difícil ja sigui art, teatre, cant, ball o l’ho que sigui. Practico voleibol desde fa 1 any, es podria dir que és un esport familiar ja que ma mare també jugava a la mateixa edat que jo. Espero acabar l’any amb moltes coses apreses sobre l’art contemporani.

———————————-

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és AcTOS11QtGLqLvFRtGV82uc0r14mAuaHI5o33y1YfGk17k4U67V7UAqfB5Ih-hMZg0RUu62xBwBLvRUKDyLCIksa49SGdxd9NMfdgbhjElLGsq3uQiSJUpSF8TNJm2zEfrBCtNt6

Hola sóc la Wanling Zhu, aquest any de 15 anys, vaig néixer a la Xina. Ara estic estudianta l’institut JMZafra 4t Eso. M’agrada l’art i sobretot la història perquè m’ensenya coses que mai he descobert .Vaig escollir aquest projecte perquè formava part de l’art i dels meus gustos personals.

Des d’ Eulàlia Rovira EN RESiDÈNCiA al Juan Manuel Zafra

SESSIÓ 5 – 13 d’octubre

En está sesión analizamos las foto de nuestros compañeros de la sesión anterior. Luego eligimos el sitio al que ir para hacer está actividad. Decidimos ir a la calle de la Cerámica para hacer fotos en pareja con una cámara Polaroid, en blanco y negro.

Es un lugar que había propuesto Xavi y que es popularmente conocido como “El Cargol” por la forma caracoleada de la calle.

Al llegar nos explicó cómo funcionaba la cámara y seguidamente empezamos con la actividad. Mientras que una pareja hacía sus fotos, los demás pensaban en dónde hacer la la suya y cómo.

Al acabar de hacerlas todas, nos hicimos una de grupo con Sara (nuestra profesora) y otra con Consuelo (la artista en residencia).

Está sesión me encantó, fue muy divertida. Me gustaría que fuéramos también a los otros sitos que hemos propuesto, porque creo que hay lugares muy bonitos y que podríamos sacar mucho provecho.

Lúa T.

Des de Consuelo Bautista EN RESIDÈNCIA al Narcís Monturiol

SESSIÓ 3 – 29 de setembre

En esta sesión nos enseño cómo funciona la lente de una cámara mediante un experimento: con solo una vela y una cartulina opaca de color negro con un pequeño agujerito del diámetro de una aguja, vimos el proceso que ocurre cuando se toma una fotografía. La imagen sale automáticamente al revés, pero un mecanismo interno de la cámara le la vuelta.

Luego nos contó el mito de la caverna de Platón. Relata la historia de unas personas que vivieron toda su vida encadenados y mirando a la pared, a oscuras. Esas personas solo venían y conocían la oscuridad y las sombras que los seres vivos y objetos que pasaban por delante de la cueva. Un día una persona se pudo desatar y salió. Quedó maravillado por ver por primera ves el mundo real.

El mito de la caverna de Platón (significado e historia de esta alegoría)

En esta sesión volvimos a salir a los jardines e hicimos fotos a algo en concreto que hubiera una pequeña historia. Dos días después, en la sesión sin Consuelo, hicimos otra fotograd´fía en el mismo sitio, pero algunos objetos ya habían desaparecido.

Cómo anécdota, en esta sesión Àiax criticó una de mis fotos. Era una pluma de ave y dijo que la foto era bonita, pero que la pluma era fea. Después de reflexionar le respondí que, a veces, lo más feo es lo más bonito.

Robertrs P.

Des de Consuelo Bautista EN RESIDÈNCIA al Narcís Monturiol

SESSIÓ 2 – 22 de setembre

El martes 22 nos pidió de deberes una foto que nos gustase mucho y que hubiéramos hecho nosotros. Las estuvimos analizando y después nos explico cómo se usava una cámara analogica.

De forma espontánea, le hicimos algunas preguntas ya que teníamos mucha curiosidad por saber cosas de su vida y de su carrera profesional.

Finalmente, salimos al jardín de delante del instituto y nos planteó un ejercicio: teníamos que hacer una foto de un detalle y otra alejándonos del objeto.

Ivan M.

Des de Consuelo Bautista EN RESIDÈNCIA al Narcís Monturiol