INTERRUPCIONS. 9 desembre 2021

Taules i cadires

A l’entrar a classe ens vam trobar una sorpresa. Totes les taules i cadires estaven escampades pel terra i del revès. La Gerda ens va demanar que poséssim la classe al nostre ordre i que podíem fer el que volguéssim. Vam començar cada un a fer coses independentment dels altres, però com vam veure que no funcionava ens vam posar tots d’acord.

Se’ns va acudir fer una mena de casa, però no una casa normal, la casa de CR, la millor casa.

Com? Apilant.

Vam crear una casa búnquer amb escultures, les taules eren les parets i el sostre eren cadires i palès, també tenia una porta amb contrasenya. De decoració vam posar teles i lletres al sostre. Després vam fer una inauguració i vam ficar-nos dins i ens vam fer una foto. Quan la vam acabar vam haver de recollir tot. Aquest dia ens ho vam passar molt bé.

Interrompre l’ombra

El mateix dia vam anar a l’últim pis (on estan els de batxillerat que són els que els hi arriba més bé la llum del sol) i vam fer una activitat amb uns gots de vidre que posàvem al sol i feien ombres molt boniques que havíem d’interrompre amb un munt de coses, com 2 fulls de paper, trencant un paper i posant-lo davant o darrere de l’ombra, etc.

Info Gerda

Després d’això, vam agafar els chromebooks i els cascos, vam entrar a la web de la Gerda on vam mirar obres seves amb vídeos i fotos. També la Gerda ens va passar fotos que feia i editava per ensenyar-nos en què treballava i ens va explicar els seus projectes. Algunes fotos no les enteníem però d’altres eren superxules. I així va acabar aquella sessió tan plena de coses.

APROPIACIÓ D’OBJECTES. 18 novembre 2021

La Gerda ens va suggerir una activitat molt divertida on calia utilitzar la imaginació, ens va proposar que en grup agaféssim un objecte de l’aula i el féssim nostre, que el manipuléssim a la nostra manera i juguéssim. Teníem que modificar-lo fins on la nostra imaginació arribés o donar-li una altra funció.

Ens vam separar per grups a l’atzar, i cada grup va fer coses diferents. Tothom va agafar una cosa, per exemple un globus, un ninot, unes cadiretes, una lletra gegant, etc.

Després que tothom va crear el seu nou objecte ho vam explicar. A primera vista semblaven coses de nens petits, però si el grup t’explicava el què significava veies l’objecte d’una altra manera. Tenia un significat molt profund.

Per exemple un grup va fer una creació amb la ment d’un nen petit, van agafar un maniquí i el van començar a fer-li la roba a mà i li van fer cabell. Uns altres van crear una ciutat o un edifici.

Ens vam divertir molt, per nosaltres va ser la classe més divertida.

PARAULES – ACCIÓ . 11 novembre 2021

CONDICIONAR: Condicionar es poner normas que te prohiben hacer lo que te gusta.

____________________________________________

DECIDIR:

-Portar una conclusió definitiva, una qüestió, una controvèrsia, etc

-Portar un resultat definitiu.

-Prendre un determini definitiu.

Pensar

Escollir

Resoldre

L’opció d’escollir entre vàries coses

Dos caminos.

Optar.

____________________________________________________

Paraules amb «SER»: Ser artista. Soy muy grande. Este instituto es bueno.

________________________________________________________

NEUTRALITAT: Qualitat de neutral.

NEUTRAL: Que no és ni de l’un ni de l’altre de dos partits en pugna. Que en una contesa, guerra, etc, no intervé de l’un ni de l’altre. Baños neutros. Ser tu mismo. Ni el uno ni el otro. Natural. 0%. voto. Un boli.

– ¿Alguien va a votar?- pregunta Aleix con intriga.

– Yo a Pedro Sánchez, veo que será un gran presidente en el futuro – dice Laura con orgullo.

– Yo no, yo votaré a Rajoy, tiene mejores ideas que Pedro y lo veo más responsable – explica Aleix intentando defender su idea.

– Y tu, Alba? Votarás a Rajoy, verdad?

– No, mejor a Pedro! – grita Laura.

– Mmm..chicos, de que habláis? – pregunta Alba – A mi no me gusta ninguno, mi voto es neutro.

________________________________________________________

El sol és gran (Pau a Dámaris).

La lluna és un satèl·lit (Anna a Pau).

Mercuri és petit (Dàmaris a Anna).

____________________________________________

Ets gorda/o (Laura a Aleix)

Ets una persona (Aleix a Alba)

Som humans (Alba a Laura)

¿POR QUÈ NOS AFECTA EL LENGUAJE? El lenguajee no nos afecta, son las personas en la manera en que lo utilizan.

Bumerang.

Jugar juegos «tower defense», Battle royale los días entre semana.

Dibujar (a veces). Libros (algunos). Música (algunas canciones).

CONNEXIONS . 28 octubre 2021

La Gerda ens va sorprendre amb un mural ple de paraules que les havia tret de les exposicions i activitats que havíem fet. Havíem de crear una mena de frases amb les paraules que vèiem i fins i tot inventar de noves. Poc a poc vàrem anar omplint el mural de línies de colors que connectaven paraules, formant així com una petita frase que tenia el sentit que nosaltres li donàvem. Al final el mural va acabar amb una explosió de línies de colors.

Quan vam entrar a classe vam veure la Gerda lligant uns globus a una reixa de plàstic i el va penjar a la paret, ens va dir: «Al cap d’uns dies passarà alguna cosa». Ens vàrem quedar tots amb la intriga.

GLOBUS I FILS. 14 octubre 2021

Les dues primeres activitats amb la Gerda van ser molt creatives, divertides i entretingudes. Primer vam escriure les nostres paraules clau i després les penjàvem d’uns fils vermells que simulaven uns nervis.

La segona activitat va ser la nostra favorita. Primer vam inflar molts globus i vam ficar alguns missatges o preguntes de coses que ens agraden. Després ens els hem enganxat al cos sols o per parelles i hem anat així enganxats pels passadissos fins el pati i allà els vam petar. I vam llegir i respondre les peguntes que tenien dins. La sensació que ens va donar aquesta activitat va ser molt divertida.

CONEIXEM LA GERDA. 30 setembre 2021

Avui hem conegut la Gerda, és molt simpàtica i es nota que sap del seu treball. Ens ha donat molt bona impressió i tenim molta curiositat per saber els seus coneixements i gustos. Tenim moltes ganes de començar a treballar amb ella.

Hem anat dos dies amb ella a la Fabra i Coats a veure dues exposicions: LA TRANSFORMACIÓ SENSIBLE i TOT ORDRE ES VOL PUR, UNA RETROSPECTIVA DE NÚRIA GÜELL. Van estar bé perquè no eren d’un tema concret, a cada zona era diferent i va ser divertit que nosaltres poguéssim anar lliures.

La primera exposició ens va agradat molt. Va ser molt interessant veure creacions d’altres artistes, ens va semblar MÀGIC. L’habitació plena de fotos ens va transportar a una era sense colors, expressaven poques emocions però ens va agradar. Semblava tan especial… La veu dels vídeos ens va relaxar, aquella veu feia que captéssim l’atenció molt fàcilment. Vam veure dibuixos, roba, fotos, periòdics i vídeos. Els dibuixos eren recreacions de l’artista Manuela que vivia a València i es va anar a Mèxic. També cubs de rúbic de molts tipus. Vam veure un quadre que ens va agradar però necessitava intensitat. El que no ens va agradar gens va ser la imatge del conill mort, perquè són també essers vius.

ENS PRESENTEM

Hola a tothom, som el grup de 1er d’ESO de Creadors en Residència de l’institut Doctor Puigvert.

Ens agrada tot el que es relaciona amb l’art i la creació, com dibuixar, pintar, etc i també ens agrada fer esport.

Hem triat CREADORS EN RESIDÈNCIA perquè pensem que és una oportunitat per fer una de les coses que més ens agraden, perquè sembla interessant, divertit i amb moltes experiències noves, com fer nous amics.

Les nostres expectatives sobre l’artista i el projecte, son molt altes i tenim moltes ganes de saber qui és. L’idea de poder conèixer a un professional i compartir les nostres idees amb ell/ella ens fa molta il·lusió. També ens agrada la idea d’explorar nous llocs i contemplar el treball d’altres artistes.

Et convidem a que segueixis els nostres progressos.

Fins aviat!!