SORTIDA A LA FUNDACIÓ MIRÓ

El passat divendres 24 d’abril vam anar a la fundació  Miró i vam visitar amb una guia una gran part de  l’edifici. Aquest museu és molt especial ja que està dissenyat per que a totes les habitacions  hi arribi llum natural. Primer vam veure les obres del final de la seva etapa com a pintor i algunes de les seves escultures fetes amb col·laboració d’altres. Després vam començar a veure algunes de les seves primeres obres. Finalment vam anar a la terrassa del edifici on es veia tota una part de Barcelona i del Tibidabo. El que més ens va agradar va ser una font de mercuri que hi havia al exterior de la fundació.

1

 Jordi Pompas i JoseMª Larrainzal

 

ELS TEXTOS DE L’EXPOSICIÓ

RETRATS FOTOGRÀFICS

Un dels primers exercicis que vam fer va ser una sessió fotogràfica en dues parts. En la primera, l`artista va fotografiar cadascun dels alumnes, de manera que fossin ells qui decidissin la manera en què volien ser representats per poder fer-se una idea de com ells volien ser vistos.

CONTENIDOR D’IDEES

En aquest exercici vam portar una caixa amb un objecte que ens va impactar, un objecte especial, de manera que la caixa i el contingut fossin una mateixa cosa. El disseny de la caixa es basa en la que empraven els impressors de la postguerra. Aquests impressors la utilitzaven per ficar-hi la tinta a causa de la manca de pots de metall en aquells anys.

Vam portar des d’objectes com joguines, figuretes, penjolls, i també textos: tots significaven moments o records molt especials per a cadascun. També vam compartir les opinions amb el grup.

MARCAR LA CIUTAT

En aquest apartat, en Francesc va proposar fer una mena de bola de fang pintada. Després la vam deixar als carrers del nostre barri, en un lloc que ens agradés o del qual tinguéssim algun record. Amb aquest acte simbòlic ens vam apropiar d’un petit espai proper a nosaltres. Vam anar tots junts fent un itinerari prèviament triat, en el qual vam anar deixant les nostres marques.

POESIA COL·LECTIVA

ALEGRIA, ESTIU, DIVERSIÓ, FAMÍLIA, POR, AMOR, ULLS, SOMRIURE, FELICITAT, FESTA, TERRA, SOL, NIT.

Aquests són els escrits inspirats en les nostres paraules. Hem passat de la pintura a l’ escriptura, que són dues formes manipulatives de l’expressió, i amb les mateixes paraules cadascú de nosaltres ha creat una poesia diferent, tot representant la realitat o les nostres percepcions.

FIGURES PINTADES

Aquesta és una part important del procés. Hem avançat en el terreny de la representació pictòrica. El Francesc Torres ens va demanar que pintéssim una figura humana de cadascú. Cal assenyalar que per pintar-la vam trigar varies sessions. Vam fer servir colors primaris i també vam haver de barrejar-los per trobar-ne d’altres. Els dibuixants mostrem part de la nostra creativitat en aquesta producció.

DINS LA COVA

Al principi del curs vam començar parlant de les coves rupestres i de les marques que hi ha en gairebé totes. Les trobem a qualsevol moment històric o localització geogràfica. Una de les marques predominants és la de la mà humana, tant en positiu com en negatiu. Aquestes indiquen una pulsió evident, amb la voluntat de deixar una marca permanent en un espai probablement sagrat i d’iniciació, com ho són les coves neolítiques. El resultat d’aquesta reflexió són els dos murals de mans que podeu veure en aquest apartat de l’exposició.

MARCAR EL MACBA

Sobre el concepte de marcar el món vam realitzar una sortida al MACBA. Cadascú va fer a l’aula unes marques de fang. Els marcadors eren de tot tipus de formes: cors, quadrats, rectangles, rodones, … Evidentment no els vam deixar al museu, però es van poder fer aquestes fotos al costat del que més ens havia impactat de la visita, obres o espais, per tal de deixar constància del fet.

Creació del Contenidor d’Idees

IMG_1433

1.-Primer dobleguem el paper  per la meitat.

 

IMG_1434

2.-Tornem a doblegar per l’altre meitat.

 

IMG_1435

3.-Despleguem el paper.

 

IMG_1436

4.-Dobleguem en 4 trossos el paper (horitzontal) .

 

IMG_1437

5.-Dobleguem les puntes del paper doblegat deixant un dit per la punta.

 

IMG_1438

6.-Fem el mateix a l’altre costat.

 

IMG_1439

7.-Agafem la meitat del paper i la dobleguem per els centímetres que hem deixat.

 

IMG_1440

8.-Fem el mateix a l’altre costat.

 

IMG_1441

9.-Estirem pel centre i ja tenim la nostra caixa feta.

IMG_1444

Sol i Nit

Pau a la terra i

felicitat per a tot el món.

L’amor es creador de alegria i diversió

però també de llàstima i por.

L’estiu es per estar amb la família i els amics

perque sempre et trauran un somriure i un record bonic.

Quan surt el sol obres els ulls,

quan arriba la nit comença la festa.

LA FELICITAT

Alegria

alegria i felicitat.

Tinc por a l’amor.

El somriure a la terra

i el sol a l’estiu.

Festa 

festa

molta festa.

La familia plena d’alegria

amb els ulls plens de emoció

a la nit amb diversió .

Aya M’rabet Lamarti

3rB

El poema

Poema

Els teus ulls brillen com el sol i el teu somriure és tot alegria.

La por a la nit ja no existeix perquè l’estiu ja comença.

La diversió i la festa ja han arribat a la Terra.

L’amor existeix a la meva família.

 

Ralph

 

 

 

 

L’ESTIU A LA TERRA

L’alegria comença quan arriba l’estiu a la meva terra.  Amb la família sempre hi ha diversió, els ulls se m’il·luminen de amor i per  tant a la cara se’m dibuixa un somriure, la felicitat em recorre tot el cos. Quan cau el sol arriba la nit i amb por m’amago sota el llit, però de vegades em vaig de festa.

 

Patricia Iglesias.

Dies d’estiu

Els dies d’estiu amb la família m’omplen d’alegria,

Tots junts en una festa gaudim de felicitat i diversió.

Amb un somriure i un petó pots fer sorgir l’amor

De nit a la platja i de dia a la terra.

Quan tanco els ulls m’atrapa la por

i m’imagino el sol com brilla a l’exterior.

Andrea Valls

Altre lloc gestionat amb el WordPress