15-3 Les nostres improvisacions!

Comencem a donar forma a la nostra mostra que inclourà improvisacions que mostraran una part del treball físic realitzat. També podem incloure el trapezi!!

Què hem de tenir en compte? Resum de que hem fet fins ara i recomanacions.

MATERIAL FÍSIC QUE HEM TREBALLAT FINS ARA

Al terra:

Individuals:

-Tombarella “rara” i Tombarella amb “gir”.

-Avançar arran de terra com si nedéssim

-A dos:

-Un escapa i l’altre (que està a sobre seu) li impedeix escapar

-Caigudes endarrere i endavant amb l’altre que l’atrapa ( aquí es pot afegir que el que l’atrapa pot desplaçar a l’altre persona durant el moment de “suspensió-caiguda”).NOU

-Columna de dos assegut al terra (amb un tercer que ajuda)

-Portar l’altre persona com un “koala” NOU

En grup:

Exercici d’aixecar en grup (per poder fer aquest s’ha de ser 6 o més)

Exercici de caigudes (per poder fer aquest s’ha de ser 6 o més)

Al trapezi:

-Suspensió normal

-Deixar una mà

-Balancejos endavant, endarrere

-Balancejos costat-costat

-Corbes

-Perezoso

-Aixelles

A TENIR EN COMPTE PER A LES IMPROS I LES COMPOSICIONS

Es poden triar  entre aquets binomis:

-Moviments diversos (cada cop un moviment diferent)

-Repetició ( repetir un mateix moviment en bucle)

-Sincronies (tots o mes d’un  fem el mateix moviment,a la vegada)

-Asincronies (un fa un moviment, després el fa l’altre, o els altres)

-Imitació (1 fa un moviment, l’altre el mira i repeteix el mateix).

-Pregunta/Resposta: (1 fa un moviment, l’altre el mira i en fa un altre ) VÍDEO KRAMP CLEMENT COGITORE PER EXEMPLE

-RITMES (existeixen diversos ritmes a escollir)

Ràpid (em moc ràpidament)

Lent (em moc lentament)

Continu (tot el rato hi ha moviment, no para…)

Discontinu (fem un moviment, una pausa on no hi ha res….i reprenem el moviment)

CALITATS DE MOVIMENT (diverses calitats de moviment)

Explosiu (KRAMP)

Fluid

“Sacudido” (KRAMP o hiphop…)

Lleuger ( NOIA APNEAS)

Pesat

INTENCIONS (Un cop escollit el ritme i la qualitat de moviment, triem la intenció amb la que fem el moviment)

Delicat

Brutal

Indecís

Decidit

D’aquest llistat, dins la vostra peça, podeu combinar un ritme amb un altre, una intenció i després una altra…. Són eines per enriquir un mateix moviment.

També és molt important que tingueu en compte les TRANSICIONS:

QUÈ SON LES TRANSICIONS? és el que fem entre “un moviment” i un “altre moviment”. Poden ser: simplement caminar, fer passos, o podeu afegir-hi el material que us vinguí de gust.

La veritat és que ens costa una mica entendre el que hem de fer, no sabíem que eren les transicions, ni els ritmes, les intencions? Poc a poc anem donant forma a la seqüència que treballarem a les següents sessions. Referències no ens falten:

ALEXANDER VANTOURHOUT (CIRC)

DUO ACRO-TRANSICIONS MOVIMENTS « SENZILLS » PRECISIÓ

SCREWS(TIERRA-AIRE) INTERESSANTE POR MOVIMIENTO AEREO + MOVIMIENTO AL SUELO

PROJECT PDF (PROJECT DE FEMMES)-CIRC FEMENÍ-PORTÉS (CIRC)

BARÓ D’EVEL (CIRC)

MOLT PRECIÓS DE VEURE-INTERESSANTS ELS ENLLAÇOS MOVIMENTS, LES INTENCIONS, EL RITME

LALI AIGUADE (DANSA)

DUO FÍSIC

DUO GESTOS PETITS

ROSER LOPEZ ESPINOSA (DANSA MOLT ACROVÀTICA)

TRAMA-QUINTETO ?

NOVEMBER-TRIO

BON VÍDEO PER PARLAR DE SINCRONÍES/ASINCRONÍES- LOWLAND

CLAUDIO STELLATO (CIRC)

LA COSA-QUARTETO- L’AUTRE-SOLO- INTERESSANT PER PARLAR DE MOVIMENTS SINCRONITZATS

CLEMENT COGITORE (VÍDEO !)

I nosaltres, per on comencem?

Per dividir-nos en 3 grups de 4 persones:
Què farem?
Cada grup haurà de fer una petita creació “efímera” d’una durada de 3-6 min amb música, cada grup tindrà la seva pròpia música, una música que l’inspiri.
En aquesta creació s’han d’incloure 8 moviments en total (un com a “facilitador” i un altre com actiu) S’han de combinar els exercicis entre ells. Per exemple, trobar la manera de portar al company a sobre fins que es col·loqui amb les aixelles sobre el trapezi o trobar la manera de desplaçar al company quan cau fins a posar-lo a sobre d’un altre per començar el joc “del que intenta escapar”…
Cada persona ha “d’ajudar a fer un moviment a l’altre” i ha de proposar un moviment ella mateixa (sigui en duo o sigui en individual).
Quan tinguem la creació, l’haurem de gravar en vídeo i penjar-la al classroom.
El procés a seguir serà el següent: primer recordarem els exercicis que ja hem practicat a classe, desprès farem una recerca per tal de conèixer diferents possibilitats i opcions, escollirem els exercicis que volem incloure a la nostra creació, els començarem a provar, decidirem com i qui els farà, com els enllacem i ho farem, practicarem la nostra creació i, per últim, la gravarem.0Han presentado la tarea12

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *