Inspiració per la nostra peça

A partir de la darrera visita a La Caldera on, juntament amb altres instituts que fan En Residència, vam poder veure l’espectacle presentat per la Vera Mantero, les alumnes s’han obert més al procés creatiu explorant elements que abans el podien semblar el que elles anomenen “cosas raras”.


L’exposició a una peça com la de la Vera on s’exploren conceptes i el cos com a instrument i part integral de la composició, ha permès a les alumnes obrir-se a l’experimentació.
Va ser una sortida molt productiva que va obrir portes a veure el món de la dansa amb una mirada més àmplia. Volem agrair a tothom que ho va fer possible i que ens va acollir com sempre amb il·lusió.

Sessió de contaminació: Quina VERGONYA!

Finalment, va arribar el dia de la sessió de contaminació. A partir de l’actuació davant de públic es van generar sensacions diverses, tot i que hi havia un sentiment predominant: la vergonya.


El fet de mostrar-se davant les professores va ser un repte que les va fer sentir nervioses i a estones incòmodes. Els nervis del moment performatiu van passar i vam poder compartir i intercanviar impressions sobre què es volia mostrar.

La preparació prèvia també va tenir un paper important en les percepcions. Algunes van sentir que no havien tingut prou temps per planificar, però també es van viure els assajos com un dia més de l’optativa. Això sí, l’actuació en directe va marcar la diferència: l’arribada del públic va fer augmentar la vergonya i els nervis, especialment a la fase inicial de rebuda que ens va deixar a totes sorpreses.



Va ser una experiència intensa i plena d’emocions que va generar inquietud, però també ens va permetre explorar i compartir amb el públic sentiments com la vergonya en majúscules en un espai col·lectiu.

Preparació sessió de contaminació

Estem molt emocionades per la pròxima presentació del nostre procés creatiu davant el professorat. Al llarg dels darrers mesos, hem aconseguit consolidar un grup compromès amb el projecte. Durant aquest període, hem dut a terme un treball d’identificació i reflexió sobre aquelles coses que ens aporten benestar i confort, tant en el context de les sessions com en la nostra quotidianitat.

A partir d’aquesta recerca introspectiva, tots junts hem seleccionat els elements que volem compartir i hem creat una peça coreogràfica inicial que servirà com a obertura de la presentació. En aquests dies previs a la sessió de contaminació, continuarem el procés d’exploració i intercanvi d’idees.

En els dies previs a la sessió de contaminació, continuarem amb el procés d’exploració i intercanvi d’idees, amb la intenció de valorar quins elements poden enriquir la nostra mostra parcial.

Espectacle Tempo a La Caldera

Avui en preparació d’allò que volem mostrar properament al professorat en relació al nostre procés creatiu, hem recordat l’espectacle que vam veure a La Caldera abans de les vacances. Va ser una experiència on vam descobrir diferents maneres d’entendre la dansa. Les alumnes valoren quines parts les van motivar o interessar més i debatim les preguntes que es van plantejar sobre la dansa nivell professional. A partir d’aquí, comencen a proposar idees d’activitats, dinàmiques i altres elements que poden començar a configurar d’allò que s’està formant com a proposta de creació.

Rúbrica per la reflexió

A partir de les sessions amb el Joaquín on s’han organitzat uns “Talent Shows” de dansa, ha sortit la necessitat de saber com ho poden fer les alumnes que formen el tribunal per valorar les actuacions de ball que fan la resta de companyes. Volen explicar com poden justificar la puntuació que han donat. Quins criteris es tenen en compte? Han fet una primera rotllana per parlar-ho i després hem dedicat una sessió de la tercera hora per plantejar la creació d’una rúbrica.
Les rúbriques són una eina que ajuda a posar en comú idees i definir els conceptes que ens guien per la reflexió sobre el procés creatiu. Les alumnes ja estan familiaritzades amb aquest format, ja que s’utilitza de manera habitual per a l’avaluació a les diferents assignatures.
En aquest cas, són elles que fan les propostes tot fent-se preguntes sobre què vol dir ballar bé, com ha de ser la tècnica, descriure la coordinació, com es representen les idees de creació, l’originalitat, etc.
Aquesta rúbrica serà un document de referència flexible i orgànic que anirà evolucionant durant el procés amb la col·laboració de les alumnes i l’artista. També servirà per acompanyar les reflexions sobre què es fa, com i per què.

Les nostres dinàmiques

Durant les darreres sessions amb el Joaquín, les alumnes han explorat diferents maneres de moure’s en l’espai, connectar amb el seu cos i seguir el de les altres. Les propostes del Joaquín han estat lúdiques i divertides, les alumnes ho passen bé i riuen molt, i aquestes activitats les ajuden a preguntar-se què estem fent? per a què ens serveix? quins sentiments em generen aquests moments?


També han pogut preparar coreogràfies pròpies en petits grups per després mostrar-les a un festival imaginari creat per elles anomenat “Your Talent”. Actuar davant les altres i també fer de jutge les ha servit per posar el focus en altres aspectes que no només tenen a veure amb “ballar bé”.

Ressonàncies al MANIFESTA 15

Hem anat al festival de la biennal MANIFESTA que organitza unes sessions d’obres d’altres cursos del programa En Residència.


Aquestes representacions es diuen “Ressonàncies”. Les alumnes s’han emocionat de veure altres instituts posant en escena les seves creacions. Alguns moments de les peces les han sorprès i han pogut veure i experimentar altres aspectes del món de la dansa que normalment no es troben presents al seu dia a dia.


Hem anat a Sant Adrià en metro i Tram, com hem arribat d’hora ens han rebut i hem pogut visitar l’exposició a l’interior del recinte de les Tres Xemeneies.
A la tornada ens ha agafat la pluja de camí i hem fet una parada al museu del Disseny a Glòries.

Ha sigut una visita molt interessant on hem gaudit del lloc, la rebuda i també de poder veure els espectacles. Esperem fer una altra sortida aviat i aprendre més coses sobre la dansa.

Comencem a conèixer-nos

Després d’iniciar el curs i visitar La Caldera, vam conèixer a l’artista, el Joaquín Collado. Totes les alumnes estaven amb moltes ganes de veure’l i emocionades de saber què passaria. Hi van haver moments al principi on ens vam presentar, fent rotllana i estant a prop. Fer equip és un dels objectius d’aquesta fase d’aterratge.

Compartim expectatives, desitjos i algunes informacions personals, els nostres noms i què ens agrada. Després passem a ocupar l’espai, amb el Joaquín i el Pau de La Caldera que també ens acompanya, dibuixem amb moviments els nostres noms i altres propostes que ens fan expressar-nos amb el cos. Acabem la sessió amb rialles i esperant retrobar-nos la setmana que ve.

Aterrem a La Caldera

El Martí Pous va començar la seva experiència en el programa En Residència amb una meravellosa sortida a La Caldera. En arribar, la Cristina i en Pau ens van rebre i ens van permetre gaudir d’un entrenament de l’APdC, cosa que va entusiasmar molt les nostres alumnes. Després d’això, ens van sorprendre amb un esmorzaret totes juntes, el qual ens va servir per a conèixer-nos entre tots i compartir experiències.

Més tard, vam conèixer a la Maria i a la Sara, les quals ens van mostrar una petita part de tot el seu treball d’investigació. Les nostres noies van jugar i aprendre a posar el focus en la percepció del seu cos i a moure’s amb els òrgans interns.

L’experiència més impactant per les nostres alumnes va ser quan van poder contemplar l’assaig que estaven fent l’equip de l’Alina Follini, on estaven fent exercicis de respiració.

Moltes gràcies per l’acollida, estem desitjant tornar!