Analitzem la sessió de contaminació i alguna cosa més

Introducció: 

Comparat amb les altres classes, la de dijous 5 ha estat més tranquil·la ja que ens hem assegut formant un cercle i hem començat a parlar.

Primer tema de conversa:

Hem parlat sobre el que va passar el 27 de febrer, dia de la contaminació. Hem escoltat opinions diferents i hem arribar a una conclusió: que havíem d’haver-ho organitzat millor i que ha estat una gran experiència.

Segon tema de conversa

Enmig de la conversa, hem arribat a un punt que hem començat a parlar sobre el feminisme i l’eslògan “no és no”. Ha sigut una gran xerrada i molt educativa ja que cada opinió importava.

Professor en acció:

Soren ens ha ensenyat vídeos exclusius d’actuacions seves. Hi ha hagut diferents reaccions perquè hem vist el nostre professor interpretant actuacions que ningú de nosaltres ens passaria pel cap fer.

Al final de tot, li hem començat a fer preguntes i ell ens ha respost amb respostes que per a alguns era complicat d’entendre.

En les seves actuacions hem vist alguns elements que ell ens tracta d’ensenyar en la majoria de les classes; com la manera de caminar, de posar-se en el paper i el canvi d’estar d’un cos a un altre.

Us deixem amb un dels seus vídeos com a mostra.

Autora: Flaminia Abanilla

Sessió de Contaminació

Hola a tots i totes! Avui venim amb coses molt diferents!

A la sessió del 27, vam “contaminar” altres alumnes i professores amb el nostre projecte. Els alumnes  del projecte En Residència vam preparar una classe en què els ensenyàvem les diferents activitats i exercicis que hem anat fent durant el curs i que més ens han agradat.

I com ho vam fer? 

Vam anar totes a la Sala d’actes i allà diferents alumnes els vam explicar com i què era el nostre projecte, qui era en Soren, que és l’artista amb el que realitzem el projecte, i què fèiem a les classes. Després de fer la introducció, vam començar amb l’escalfament i els estiraments, per començar a estar actives per les següents activitats.

La segona activitat consistia en fer escriptura automàtica: agafar un paper i un boli i escriure durant uns sis minuts el primer que et passés pel cap.

Després vam passar a l’acció i vam fer les dues últimes activitats:

La primera activitat consistia en graduar l’energia corporal des del zero fins al cent amb els llums apagats i la música posada mentre una persona anava dient números. Tu graduaves segons la teva energia, i et movies i ballaves, com et semblava que era adequat a l’escala de números.

L’última activitat també la vam fer a les fosques. Tothom havia de caminar per l’espai fins que un alumne cridés una pregunta. Aleshores havies de buscar una parella -tot a les fosques- i començar a debatre sobre el tema plantejat.

Tot l’alumnat d’En Residència estem molt agraïts per com va anar l’activitat i per haver tingut tant de públic. Esperem haver contaminat prou!

Autores: Judith Frías i Clàudia Urban

Sessió del 14 de febrer

A la sessió del dijous 14 de febrer, vam començar fent uns caminars; consisteix en què tot el grup ens posem en rotllana i una persona surt al mig i ha d’inventar-se una manera caminar, diferent al seu. Llavors la següent persona ha de copiar el caminar de la del mig. Un cop que ja té el caminar que ha de copiar, la que se l’ha inventat surt i queda una persona al mig, aquesta persona transforma el caminar de la primera per un altre que s’ha inventat i així consecutivament. Tot això ho vam fer amb música, seguint un ritme.

A la següent activitat, ens vam posar per parelles i vam seguir el que havíem fet a l’anterior sessió, que consistia en fer-nos massatges i treballar l’espiració. 

L’última activitat també té a veure amb l’anterior sessió. En aquella sessió, el Soren ens va fer apuntar les respostes d’unes preguntes que ell feia. Llavors durant la sessió les vam posar en comú, per parelles o grups de tres.

Llatí 1: Normes que hi ha entre companys.
Llatí 2: Que us agradaria fer si no estiguéssim a l’insti.

Autora: Ingrid Estorch Hernandez

Debats, lectures i posicions diverses…

A la sessió del dijous 6 de desembre, no vam fer gaire cosa física sinó que vam parlar sobre l’article del Pol Preciado, que ens va recomanar llegir fa setmanes. En aquella sessió ens va donar un paper amb les frases que a ell li van semblar importants. Ens vam asseure tots en rotllana i vam començar a llegir aquelles frases del paper. Cada vegada que algú llegia una de les frases tots donàvem la nostra opinió sobre el tema del que es parlava. Van sortir punts de vista molt diferents i, per tant, es van fer diversos debats en els que cada un defensava i expressava la seva postura.

Document amb les frases a treballar.

Fa algunes setmanes el Soren ens va parlar sobre l’escriptura automàtica i ens va recomanar fer-la. A partir d’aquell dia abans de començar la classe de llatí dediquem 5 minuts a practicar-la. Ens posem música i deixem que les nostres idees omplin els papers. És un hàbit que m’agrada molt, ho recomano totalment.

Moment en què practiquem l’escriptura automàtica.

Autora: Ingrid Estorch

Y hoy, ¿qué toca?

Vimos diferentes formas de caminar, y con nuestras parejas nos imitamos el uno al otro por nuestra forma de andar.

Nos sentimos diferentes porque cada uno camina de forma distinta, y como nos imitamos los unos a los otros, sentimos que éramos nuestro compañero. Por ejemplo, yo me sentí diferente ya que camino más tiesa y mi compañera más relajada.

También me sentí incómoda y creo que no fuí la única. Hubo un ejercicio en el que nos sentamos y uno por uno íbamos caminando delante de todos y los demás te observaban. Eso fue raro.

Creo que lo hicimos porque Soren quería que por un momento dejáramos de ser nosotros mismos y intentaramos ser otra persona. Esto es difícil de hacer, ya que casi nadie ha hecho teatro.

Autora: Lara Parés

Imitando alios ludis

  • Que t’ha semblat la sessió? Judith: M’ha ha semblat molt entretinguda i interessant, sempre hi havia coses a fer. Clàudia: Molt més entretinguda que les altres. A més, vam començar un nou projecte molt divertit, el d’imitar com la gent camina. 
  • Alguna diferència amb les altres? Judith: No ha sigut tant estranya; i sempre hi havia coses a fer. Clàudia: des del primer moment sabíem la finalitat de la sessió i no va ser tan estranya.
  • El que més t’ha agradat? Judith: La part que hem imitat la manera de caminar de la gent. Clàudia: Al principi en fer la sèrie de moviments, m’ha agradat molt, i després quan hem imitat com la gent caminava.

En aquesta sessió ens hem posat a la pell dels altres, intentant descobrir com són a través de com caminaven. Al principi, vam començar fent uns exercicis per estirar els músculs i relaxar-nos, per exemple autodefensa i moviments contemporanis. Tot seguit ens vam començar a moure, de manera continuada per acabar fent una sèrie de moviments amb el cos.

En aquesta sessió ens hem posat a la pell dels altres, intentant descobrir com són a través de com caminaven. Al principi, vam començar fent uns exercicis per estirar els músculs i relaxar-nos, per exemple autodefensa i moviments contemporanis. Tot seguit ens vam començar a moure, de manera continuada per acabar fent una sèrie de moviments amb el cos.

Va ser una sessió molt entretinguda, més dinàmica que les altres.

Autores: Aina Arqué i Júlia Gómez

Interpretem anuncis

En Residència en acció!

Aquesta sessió va ser diferent a les altres. No vam començar fent esport ni activant el cos, tot el contrari: vam fer una activitat molt relaxada que consistia en arribar a notar-nos el cor i com el podíem enlairar amb l’ajuda de la nostra parella. Vam acabar-la caminant amb la postura final, aquella que ens fa estar amb les espatlles amunt i cap enrere.

Després vam fer la segona activitat, que va ser on ens vam centrar més. Havíem d’escollir un anunci, el qual vengués el seu producte com a “un luxe” quan en veritat tothom se’l pot permetre. A partir d’allà, escollíem l’actriu o l’actor de l’anunci i imitaven dues de les seves postures (per exemple: una estirada al llit i l’altra espantant-se).

  • Va ser millor que les anteriors sessions, però igualment encara em sembla molt raro. (Ferran Martínez)
  • Molt relaxant i alhora molt estressant. (Nil Oró)
  • Més divertida que les anteriors. (Aina Arqué)
  • Va ser més normal. (Nora Fité)
  • Vam intentar actuar. (Carlota Ormad)
  • Van ser coses noves, però divertides. (Flaminia Abanilla)

Autores: Clàudia Urban i Judith Frias

Segona sessió

Què et va semblar el començament de la sessió? David: Molt estrany. Aina: Molt raro. Julia: Raro.

Quines activitats vau fer? David: Vam descubrir on estava el perineu, vam fer un escalfament de boxa i escriptura. Aina: Boxa i ioga. Julia: Escriptura i parlar.

Quina activitat et va agradar més? Per què? David: Boxa, perquè és una bona activitat d’escalfament. Aina: L’estirament perquè és el moment més relaxant. Julia: Escriure. Perquè escrius el que et ve de gust i el que et surt de dintre.

On vau fer les activitats? David, Aina i Julia: Al gimnàs i a la Sala d’Actes.

Què en penses, d’en Soren? David: Que és molt amable i es pren el seu treball molt en serio. Aina: Fa molt bé la seva feina. Julia: Es una mica raro.

Deixa’ns la teva opinió sobre la sessió.  David: Em va agradar perquè em va relaxar. Aina: És una mica raro, peró em va agradar; m’hauré d’acostumar a les activitats. Julia: Em vaig avorrir i va ser molt raro, però suposo que m’hi acostumaré.

Autors: Ferran Martínez i Nil Oró