Anem al MACBA

Des de Luis Bisbe EN RESiDÈNCiA a l’Institut Doctor Puigvert https://blocsenresidencia.bcn.cat/doctorpuigvert/?p=479

Per poder elaborar els textos que acompanyaran la inauguració i entendre tots millor la implicació del què estem fent, anem al MACBA.

Ens ensenyen algunes obres concretes perquè reflexionem al voltant d’elles:

Uns mobles desendreçats penjats d’una paret. Uns miralls a través dels quals es veu el museu i a nosaltres com a visitants i ho observem com a obra d’art. Ens endinsem en una instal·lació i podem jugar-hi a dins. Altres obres formen part dels murs del museu com a capes o pells que contenen les parets i s’han de refer quan es trasllada l’obra.

Sentim un nou concepte: ART CONCEPTUAL

Allà, veiem algunes obres que ens ajuden a comprendre millor que la nostra obra és una INSTAL·LACIÓ que està lligada a l’espai que la conté, l’institut. Què no tindria el mateix sentit si estigués al Macba.

L’important és la idea, el concepte, el contingut. No hem creat nous objectes ni noves imatges. L’important de la nostra obra és: PER QUÈ L’HEM FET?

La nostra obra és d’un col·lectiu. Si les obres d’art poden ser idees, una manera de comunicar-les es posar-les en comú. Escriurem les nostres idees i així podrem fer-les més accessibles a tothom.

embed type=”application/x-shockwave-flash” src=”https://static.googleusercontent.com/external_content/picasaweb.googleusercontent.com/slideshow.swf” width=”800″ height=”533″ flashvars=”host=picasaweb.google.com&noautoplay=1&hl=es&feat=flashalbum&RGB=0×000000&feed=https%3A%2F%2Fpicasaweb.google.com%2Fdata%2Ffeed%2Fapi%2Fuser%2Fmercegaja%2Falbumid%2F5944684898679360161%3Falt%3Drss%26kind%3Dphoto%26hl%3Des” pluginspage=”http://www.macromedia.com/go/getflashplayer”>

 

Després fem una sessió de treball on veiem diapositives i vídeos d’artistes que ens ajuden a plantejar-nos preguntes.

La gent voldrà escoltar els alumnes que són qui han pres decisions al costat de l’artista.

– Què signifiquen aquests objectes? Representen el concepte d’alumne/a. Per representar-nos. Ens identifica com alumnes dins l’aula, dins l’institut.

– La nostra obra, busca alguna cosa de l’espectador? Curiositat. El contrari. Utilitat diferent. Perill o por de que caigui… QUE L’OBRA FACI PENSAR (espectador actiu).

 

Iniciem una pluja d’idees, que més aviat és un diluvi de preguntes i respostes que elaborarem a l’institut per presentar-les el dia de la inauguració.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *