Cap a la presentació final

Des de Helena Tornero EN RESIDÈNCIA a l’Institut Vila de Gràcia https://ift.tt/1mX4Ett

Ja hem fet la primera actuació en públic. El 13 de maig farem la presentació pública. Avui l’Helena ens ha comentat com va veure el que vam fer la setmana passada al festival, ho hem tornat a assajar, hem vist el vídeo que ens va gravar una alumna de 2n de batxillerat i ens ha dit que els de la Sala Beckett ens conviden a l’espectacle El pes del plom, del qual vam anar a veure l’assaig, però que calia que, qui volgués anar-hi, s’hi comprometrés.

“Esto es ritmo”

Des de Los Corderos EN RESIDÈNCIA a l’Institut Milà i Fontanals https://ift.tt/1pwFbvk

A les sessions de divendres vam estar veient la pel·lícula “Esto es ritmo”. És un reportatge sobre un projecte que van fer un grup de joves estudiants alemanys junt amb l’Orquestra Filarmònica de Berlin de representar l’obra “La consagració de la primavera” amb música del compositor Ígor Stravinski. Els alumnes de diferents escoles i diferents edats aprenen la coreografia que va crear Pina Bausch per a aquesta peça i finalment l’han de representar en un gran teatre. Al reportatge podem veure diferents parts del procés així com les impressions dels joves i també les dels coreògrafs i del director de l’orquestra.

Poster de la pel·lícula

Pòster de la pel·lícula

Després del visionat aquestes són algunes de les impressions que hem recollit:

Jahedur: a mesura que avança el projecte vas entenent el sentit de moltes coses que al principi no entenies i et vas prenent més seriosament el projecte igual que al reportatge.

Fàtima: m’he identificat força amb una de les noies que no anava massa bé amb els estudis i que cada cop està més animada amb el projecte, a mi al principi hi havia moltes coses que se’m feien pesades i ara m’ho passo molt millor.

Hamza: la majoria de situacions s’assemblen força a les nostres.

Frank: Hi ha  un alumne que en un moment de la pel·lícula diu:”això no serveix de res!”, després va canviant d’opinió i li acaba agradant molt el que fan, trobo que s’assembla molt a la nostra evolució.

Salman: El grup del reportatge és molt més nombrós i treballen sobre una música que tocaran els músics en directe i els moviments ja estan creats, només els han d’aprendre, per la resta s’assembla força a la nostra experiència. M’identifico força amb un dels nois que al principi no està massa còmode ni segur i no li agrada que el toquin, després poc a poc va entrant en el projecte i cada vegada li agrada més.

Patrícia: Igual que en la pel·lícula hi havia moments en els que no estàvem gens concentrats i els professors s’enfadaven.

Èrika: igual que a algun dels joves de la peli, hi ha haguts moments en que m’he desanimat i m’he plantejat deixar-ho , però ara ja no ho penso.

Miquel: en general totes les situacions que es poden veure en el reportatge s’assemblen força a les nostres: els alumnes estan insegurs i tenen molt sentit del ridícul, sobretot al començament quan no entenen massa el projecte, això fa que de vegades perdin interès i no s’arribin a concentrar. Les reaccions de desànim fins que no s’ha encaminat el projecte també han aparegut, tan per part d’alumnes com per part dels creadors. A mesura que es va progressant va creixent l’interès i els resultats van millorant.

 

 

Presentem ESPORGATS #2 per Sant Jordi

Des de Antònia del Río EN RESIDÈNCIA a l’Institut Infanta Isabel d’Aragó https://ift.tt/1rfkelX

Comença el compte enrere per presentar el nostre projecte!

El dimecres 23 d’abril presentem un tastet en el marc d’activitats de Sant Jordi: ESPORGATS #2, una intervenció sonora a les biblioteques de l’institut i a la de Sant Martí de Provençals en la que hi podreu participar fins el 31 de maig.

Hem comptat amb la col·laboració dels alumnes de 2n d’ESO i Batxillerat Artístic diürn i nocturn, que ens han dissenyat uns punts de llibres per tal de donar a conèixer i difondre la nostra intervenció.

Moltes gràcies per la vostra ajuda!

Aquests que posem a continuació han estat els seleccionats:

Lídia Obiol: 2n d’ESO

Jennifer Chorrero: Batxillerat Artístic

Punt de llibrepunt de llibre 2

 

 

 

Continuem el nostre arxiu_ 28 de març de 2014

Des de Antònia del Río EN RESIDÈNCIA a l’Institut Infanta Isabel d’Aragó https://ift.tt/1ixbzZi

El divendres 28/3/14 vam continuar fent la nostra obra, el llibre d’artista (un arxiu) i la intervenció sonora Esporgats. Vam distribuir el nostre treball en petits grups.

El primer grup integrat per la Mireia, l ‘Hèctor, la Sara i l’Aina havien de gravar un àudio, el qual posarem en el llibre que entre tots vam escollir per rescatar. Posarem aquest àudio de manera que en passar la gent per davant del llibre amb una mena de sensor s’activi l’àudio i cridi l’ atenció d’aquella persona i el llibre no acabi convertit en pasta de paper.

El segon grup integrat per l’Anna, la Rong Rong i la Denise havíem de fer una funda i folrar l’enquadernat.

El tercer grup Integrat per l’ Edgar, el Dani i el Joel havien de fer la maqueta per posar les carpetes de cartró seguint les plantilles ja fetes per l’Antònia .

El quart grup integrat per la Laura, la Zaida i la Yanina havien de fer la maqueta però posant els calaixos.

Després de fer les proves que ens ha encarregat l’Antònia triem el moble entre els tres models que hi havia. Discutim entre tots quin era el moble que més ens convenia, com ens agradava més i si ens beneficiava o no, donant cadascú la nostra opinió.

Finalment triem l’opció C ( l’estructura de fusta amb 6 calaixos ) per arxivar les ratllades de l’ aula d’ alumnes, les tres classes 4A , 4B i 4C , l’ aula de dibuix i el taller del pati.

La meva opinió és que cada vegada millorem més tots i treballem en equip. És una obra molt original i m’agrada fer coses així, imaginar i crear.

 

Laura Molina

Yanina Troche

Assaig al Mercat de les Flors

Des de Los Corderos EN RESIDÈNCIA a l’Institut Milà i Fontanals https://ift.tt/1lTYqwp

El dia 12 de Març vam anar a fer un assaig a la Sala Pina Bausch del Mercat, que és la Sala on es presentarà el resultat del taller a finals de Maig. D’entrada ens vam quedar força impressionats pel tamany i per treballar en una sala tan ben preparada per a poder-hi fer una representació. Vam treballar més del doble de temps del que fem normalment, provant coses noves i també repassant material ja treballat. Realment vam avançar molt, tothom estava molt concentrat i l’espai va ajudar-hi molt.

A l’enllaç següent hi trobareu entrevistes a en Willy i en Nasho i a en Miquel sobre l’assaig i el projecte:

https://ift.tt/1lTYqwt

Ens preparem

Ens preparem

Improvitzem trinxeres

Improvisem trinxeres

En Pablo ajuda la Dúnia i en Frank

En Pablo ajuda la Dúnia i en Frank

La Sara ajundant en Willy amb la seva motxilla, l'Èrika

La Sara ajundant en Willy amb la seva motxilla, l’Èrika

Una classe poc convencional

Una classe poc convencional

Jahedur, Anisul i Nasho

Jahedur, Anisul i Nasho

En Willy i en Frank

En Willy i en Frank

 

Kaspar i el color

Des de Erick Beltrán EN RESIDÈNCIA a l’Institut Josep Comas i Solà https://ift.tt/1lPBKNL

Tornant a Kaspar, Erick ens va comentar que no sabia què eren els colors i que ens calia pensar com havíem li podrirem explicar  què eren.

Nosaltres pensàvem que seria fàcil de fer però, quan Erick ens va dir que havíem d’explicar els colors a kaspar mitjançant una carta sense utilitzar-los, la tasca es va tornar difícil

Com ho fer-ho?

Més MACBA

Des de Erick Beltrán EN RESIDÈNCIA a l’Institut Josep Comas i Solà https://ift.tt/OBNAfP

Vam entrar en una sala plena de projectors de diapositives que projectaven cases d’una ciutat. L’autor va visitar Islàndia, va coneixer una noia de la que es va enamorar i la va seguir fins Reykjavic , i s’hi va casar. Es va enamorar també de la ciutat i va decidir que un dia fotografiaria totes les cases de la ciutat

Aquesta obra també pertany a la col·lecció del MACBA

Gissela i Naoual

 

 

 

Xarxes i quadres; 11-2-14

Des de Pere Noguera EN RESIDÈNCIA a l’Institut Les Corts https://ift.tt/1jYIVRe

El dia 11 va venir en Pere Noguera i vam veure una presentació de fotografies seves, que consistien en un mossaic fet amb imatges d’objectes quotidians o que pots tenir a casa. Després vam veure una altra presentació però aquesta era de lletres i paraules que també formava una xarxa.

Després vam anar al menjador amb els quadres que haviem fet i vam exposar-los a la paret i a la cartellera que hi ha. La llàstima va ser que no vam poder posar-los tots, perquè en tenim uns 40, només vam posar-hi els que havíem escollit prèviament a classe.

 

Al veure les seves xarxes o mosaics, vam veure que amb tot tipus de coses pots fer xarxes extraordinàries, canviant només la posició, direcció o color. 

 

Paula Casadejust, Jordi Duran, Josue Domingo, Dani Molina

Triem el llibre que formarà part de la intervenció sonora Esporgats_ 21 de març de 2014

Des de Antònia del Río EN RESIDÈNCIA a l’Institut Infanta Isabel d’Aragó https://ift.tt/1oHzcTS

Al principi de la classe hem llegit les sinopsis dels llibres que ens ha donat la Biblioteca de Sant Martí per tal de triar-ne un. Aquest serà el protagonista de l’obra Esporgats #2, una intervenció sonora que farem a la biblioteca i que presentarem per Sant Jordi. En llegir-los, hem descartat uns quants i hem deixat uns altres “possibles”.

El que més ens ha cridat l’atenció a tots ha sigut un que tractava sobre un home que es queda atrapat a una habitació, i explica la seva vivència mentre en roman.

resized_P1080203 resized_P1080206 resized_P1080208

Després hem llegit tots els textos que havíem escrit a una de les sessions anteriors, dels quals només un serà la veu del nostre llibre. Un cop tots llegits, ens hem adonat que cap és el que busquem al 100%. Uns són massa llargs, altres no tenen “xispa”…

Per últim, hem fet més o menys el que vam fer la setmana passada, hem seguit muntant el nostre llibre d’artista. Encara no el tenim a la perfecció, però poc a poc  ens en sortirem i segur que ens queda un llibre d’artista molt maco.

Mireia Callao

Maquetes pel llibre d’artista_ 14 de març de 2014

Des de Antònia del Río EN RESIDÈNCIA a l’Institut Infanta Isabel d’Aragó https://ift.tt/1ib8KL0

Al  principi de classe l’Antonia ens va explicar en què consistia el que havíem de fer durant la sessió.

Ens van donar uns fulls en blanc per fer un model d’una maqueta del llibre d’artista que farem. Tot seguit ens vam ajuntar en una taula i vam començar a donar idees de com podria ser la maqueta i les mides que podria tenir. Hi havien dos tipus de maquetes: uns calaixets y uns arxivadors.

maqueta llibre d'artista

Vam decidir fer grups y començar a muntar la nostra maqueta. Els que feien el arxivadors tenien una guia en un altre cartró, que els facilitava saber les mides que havia de tenir i la forma que tindria al final si seguien aquella maqueta, en canvi els que feien els calaixets ho tenien més difícil perquè no tenien cap guia ni res.  Vam haver d’anar donant idees, sobre la quantitat de calaixos que necessitaríem, la distribució… Vam  començar posant les mides en el cartró, desprès de tenir les mides, vam anant retallant-lo amb un cúter i per últim el vam començar a enganxar i a muntar per veure com ens havia quedat.

resized_P1080137  resized_P1080151resized_P1080149

El primer grup va acabar la maqueta de l’arxivador i va quedar bastant bé, però el segon grup, els que feien la calaixera no vam poder acabar, per això continuarem en la pròxima sessió.

resized_P1080153

Denise Arenas

Edgar Peñalver