16 de maig de

Des de Erick Beltrán EN RESIDÈNCIA a l’Institut Josep Comas i Solà https://ift.tt/1mPv3K0

Hem mirat uns 7 minuts de “Acciones en casa” (2006) de David Bestué i Marc Vives.

Després hem posat en comú el que ens ha semblat:

Es interesante porque se complica la vida para hacer arte.

Una acción es hacer algo. Es diferente de una performance. Puede ser un gesto, una intención o algo más.

Son acciones que no son normales

Mireia resalta el hecho de que Kaspar Hauser podría, de repente, haber hecho algunas de las acciones de David y Marc. Como de alguien que no supiera cómo funcionan las cosas (sería el caso de quien usa el microondas para leer).

Este Trabajo es una mezcla de humor absurdo, gag, referencias…

Un gag, por ejemplo es el de Los simpsons con el sofá al principio de cada capítulo:

gag del sofà 4
Gag del sofà 3
gag del sofà 2
gag del sofà1

Seguim amb el tràiler de “Infant salvatge” de Truffaut

Comentem quines actituds físiques té i com es comporta:

Niño abandonado en el bosque, está solo.

Se mueve como un mono o un trapo. Camina a gatas. Va desnudo, sucio.

Posiblemente no tiene sentiminetos.

Lo acoge un señor, que lo llamará Víctor. Le enseña a caminar.

Le cortan el pelo y le enseñan a comer con cubiertos.

Aprende rápido.

Le cuesta concetrarse y es distraído. Le cuesta estar encerrado. (es refereixen a que li costa estar en un interior)

Genie, la nina salvaje:

Es un niña a la que sus padres le obligaron a estar encerrada. Estaba la mayor parte del timepo sentada en una silla-orinal.

No aprendió a escribir, ni a hablar ni a caminar.

El motivo del encierro debería ser causado por un retraso o deficiència.

Eso pasó en Loa Ángeles (estados Unidos).

Era una niña que a los 13 años aún emitía sonidos infantiles y usaba pañales.

Genie caminaba mal, no tenia musculatura. Parecía un vampiro.

No sabía hablar. Escupía y todo se lo metía en la boca.

Cuando la descubrieron, estuvo al cuidado de psiquiatres y médicos que le enseñaron palabras. Le costava aprender, parece.

 

També hem vist fotografies d’altres casos, així com hem mirat alguns dels dibuixos que havia arribat a fer en Kaspar Hauser.

 

La Mireia ens ha ensenyat aquests materials per a que coneguem en primera persona més casos de nens ferals. Com són físicament i de quina manera poden arribar a integrar-se o no a la societat. O si més no, arribar a fer-nos pensar sobre com està construïda la nostra societat.

 

Hem conegut la Mireia i ens hem acomiadat de l’Erick…

Des de Erick Beltrán EN RESIDÈNCIA a l’Institut Josep Comas i Solà https://ift.tt/1mPv3cS

Ha estat una sessió especial… l’Erick ens ha explicat que marxa de nou, aquest cop al Brasil.

Hem treballat amb ell per poder acabar de pensar l’edició del llibre que reculli tota la feina que hem fet fins avui. I ens ha mostrat edicions molt interessants: es podien llegir del dret i del revés, començant pel principi o pel final… nosaltres hem pensat que la nostra edició havia de ser circular i hem anat dient idees per decidir com es podria plasmar això en un llibre. Ho hem dibuixat en un gran diagrama.

14_05_07_sessio_erick_mireia_08
14_05_07_sessio_erick_mireia_16
14_05_07_sessio_erick_mireia_05
14_05_07_sessio_erick_mireia_49
14_05_07_sessio_erick_mireia_34
14_05_07_sessio_erick_mireia_21
14_05_07_sessio_erick_mireia_40
14_05_07_sessio_erick_mireia_39
14_05_07_sessio_erick_mireia_23
14_05_07_sessio_erick_mireia_38

La Mireia C. Saladrigues ens ha acompanyat al llarg de la sessió. Estarem amb ella fins final de curs i ens ajudarà a fer alguna altra cosa a partir de tot el què hem descobert de Kaspar Hauser…

Encara no sabem què farem… Ja us anirem explicant…

El meu espai V

Des de Eduard Arbós EN RESIDÈNCIA a l’Institut Montjuïc https://ift.tt/1oxd1z9

He escollit la meva habitació perquè és el meu lloc més important de la casa. És on estic a totes hores quan sóc a casa. Allà faig els deures, estudio, faig exercici, escolto musica, menjo (perquè tinc la meva pròpia refrigeradora), i és on estic tranquil. Milbert Bautista

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vaig escollir el meu llit com a espai propi, perquè és un dels llocs on em sento millor, on puc descansar, escoltar música, i molt més. En primer lloc, el vaig descriure, i després vaig comentar com m’agradaria que fos el meu llit. Vaig acompanyar el text amb unes quantes imatges i finalment vaig escriure el que significava per a mi aquest espai. Juan Manuel Restrepo

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Aquesta part del projecte consistia en crear un relat sobre el nostre espai privat. L’Eduard a principi de curs ens va donar una llibreta i, a meitat de curs en va portar unes I, de diferents tipus de lletra, amb el significat de JO en anglès. Vaig enganxar-la a la llibreta. Una vegada triat l’espai, vam començar escrivint i enganxant fotografies. Havien de narrar com ens sentíem en aquest espai, quins erers els nostres sentiments, sensacions… El meu espai era el menjador, que és on passo més temps i on he passat més moments. M’agrada estar en el menjador perquè és on estic més relaxat, on jugo a les consoles, on estic amb els amics veient la tele. Aquesta esperiència m’ha servit per reflexionar i donar valor a les meves coses. Ivan Fuentes

SAMSUNG DIGITAL CAMERASAMSUNG DIGITAL CAMERASAMSUNG DIGITAL CAMERA

 

El meu espai IV

Des de Eduard Arbós EN RESIDÈNCIA a l’Institut Montjuïc https://ift.tt/1oNgbfM

L’espai personal que vaig triar, va ser la taula que tinc al menjador, la meva taula de dinar tot i que sembli una mica estrany. L’he agafada simplement perquè hi passo molt de temps i és on faigs tots el deures, menjo, jugo.. entre d’altres coses. És un taula molt espaiosa a la qual tinc un apreci especial, no sé dir el per què, però aquest sentiment existeix i això és agradable, estic connectat amb ella per dir-ho d’alguna manera. Sebas Caicedo

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vaig escollir la meva habitació, perquè es el meu petit món, el meu refugi. Maria López

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

He escogit el meu pouff pequè és gran i s’amotlla a mi, té tot el que necessito. Fidel Oyhenart

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

He escollit la meva habitacio perquè és on hi dormo, estudio, menjo i perquè és on passo la major part del dia. Josh Dean Drich

OLYMPUS DIGITAL CAMERA


El meu espai III

Des de Eduard Arbós EN RESIDÈNCIA a l’Institut Montjuïc https://ift.tt/1k3zxhb

A la meva llibreta havia d’ escollir un espai del meu entorn privat que m’agradés i em fes sentir bé quan estigués malament. Jo vaig escollir la meva habitació perquè quan em sento trist hi vaig i m’estiro al llit per relaxar-me. Allí estic fins que se’m  passa. A la llibreta he explicat una mica com és la meva habitació en general i he fet un dibuix de com és aquest espai en el que em trobo tant a gust.   Jason Andrade

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Jo he triat la meva habitació; allà és on passo la major part del temps perquè m’hi sento molt bé i hi estic molt tranquil·la. M’encanta estar al meu llit sense fer res.  María Salvador

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Jo he escollit la meva habitació perquè m’hi sento bé i m’agrada dormir.  Noelia Cuesta

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

 

El meu espai II

Des de Eduard Arbós EN RESIDÈNCIA a l’Institut Montjuïc https://ift.tt/1wqKDRh

Jo vaig triar la meva habitació, i vaig parlar dels meus peluixos preferits, un en especial: l’ós que hem va regalar el meu xicot. També parlo de retrats que tinc en un prestatge amb la meva millor amiga, amb la meva mare i amb el meu germà. Vaig escollir la meva habitació com espai privat preferit perquè es un espai tancat on ningú em molesta i on puc gaudir de la meva intimitat.    Carmen Liarte

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Com  a espai privat per construir el meu relat a la llibreta, vaig triar una butaca que tinc al menjador perquè és còmoda i és on estic tranquil.  Explico què faig quan estic assegut, com per exemple jugar a la play i esmorzar.  No vaig utilitzar cap imatge, vaig escriure reflexions, idees que normalement tinc quan estic a la butaca. Aquesta fase ha sigut una de les que més m’ha agradat.  Guillermo Muñoz

SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Projeccions

Des de Pere Noguera EN RESIDÈNCIA a l’Institut Les Corts https://ift.tt/1inDkQV

Primer de tot en Pere Noguera ha vingut a classe de plàstica, on hem projectat les diferents xarxes realitzades per nosaltres. Després hem interposat objectes enmig del projector i les xarxes, buscant efectes òptics.

DSC00202A la següent hora hem baixat a la biblioteca, on degut a les seves dimensions podíem obtenir més resultats. Amb diversos projectors connectats als ordinadors ens hem ficat a l’acció, situant-nos a la paret on ens projectaven xarxes a l’esquena. Tot aixó ho fèiem mentre ens fotografiaven.

Ens ha semblat interessant ja que la il·luminació que hem aconseguit variava molt depenent de la xarxa.

DSC00322Aquestes projeccions son per preparar l’exposició final del projecte del dia 20 de maig.

 

El meu espai I

Des de Eduard Arbós EN RESIDÈNCIA a l’Institut Montjuïc https://ift.tt/1nuaLXs

Aquesta part del projecte és més íntima, personal i l’hem realitzada de manera individual. Hem hagut de triar un espai privat nostre, un espai en el qual passem més temps i tingui un significat especial per nosaltres. Un cop triat aquest espai hem hagut de crear un relat dels nostres sentiments, sensacions… explicar coses que hi succeeixen. L’Eduard ens va portar una llibreta on havíem d’enganxar o calcar una I, que tenia el significat de JO en anglès.

L’espai que he triat ha sigut la meva habitació, en general, però m’he volgut centrar en quelcom més íntim, el meu llit. He escollit el meu llit perquè és on passo més temps. És el lloc on em refugio quan tinc algun problema o quan estic alegre. Hi he viscut molts moments emocionalment diferents. També hi passo estones veient alguna sèrie a l’ordinador i és aleshores quan la meva gossa s’estira al meu costat i fa que m’hi senti molt a gust. El meu llit és el centre del món.

 Noelia Pardo

SAMSUNG DIGITAL CAMERASAMSUNG DIGITAL CAMERASAMSUNG DIGITAL CAMERASAMSUNG DIGITAL CAMERA

Marges arquitectònics. Espai 3

Des de Eduard Arbós EN RESIDÈNCIA a l’Institut Montjuïc https://ift.tt/1nu5AXs

Aquesta part del projecte tractava d’escollir un espai marginal de l’institut. L’objectiu era que l’espai escollit deixés de ser marginal i la gent s’hi fixés. També era una manera de deixar la nostra emprenta en aquest institut.

El procés consistia en dibuixar en un paper un pictograma que desprès pintaríem en aquell espai. L’espai que vam escollir era una porta que es trobava a dalt de tot d’una paret i que a part de estar girada, és inaccessible. Nosaltres vam dissenyar un pictograma que sembla que està escalant la paret per arribar fins a la porta. L’única cosa que no ens va convèncer va ser el color groc taxi que vam utilitzar per pintar el pictograma. Nosaltres haguéssim escollit un altre color com ara el blau o el verd.

Sebas Caicedo, Noelia Cuesta, Maria López, Fidel Oyhenart, Maria Salvador, Carolina Serrano

SONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCIMG_2110

 

Marges arquitectònics. Espai 2

Des de Eduard Arbós EN RESIDÈNCIA a l’Institut Montjuïc https://ift.tt/1mjUf9F

Després de fer un recorregut per l’ institut, vam escollir un espai marginal, una paret “invisible”, una zona de pas a prop de la porta que ens porta fins les calderes. Vam pensar que aquesta paret immensa, estèticament avorrida i que ningú hi prestava atenció, podríem fer-la visible si hi construíssim una finestra que obrís aquest espai tancat a l’exterior. Per això vam dibuixar un pictograma que representa a una persona mirant per un forat. Una persona que ens suggeria que allà a fora hi havia quelcom interessant. Gràcies al pictograma vam aconseguir que aquell espai que abans era marginal deixés de ser-ho.

Ens va agradar molt l’experiència, perquè va ser entretinguda i divertida. Vam tenir algunes dificultats perquè la paret era molt porosa i ens va obligar a fer vàries capes de pintura.

Santi Londoño, Mark Baltazar, Josh Dean Velasco, Jason Andrade, Milbert Bautista

SONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCSONY DSCIMG_2107