Enviem la publicació a Anglaterra!

Des de Daniela Ortiz EN RESiDÈNCiA a l’Institut Josep Comas i Solà http://ift.tt/1TJVSQA

Ens hem preguntat el per què de l’actitud dels alumnes de l’escola de Myton en la gravació, difusió i defensa del vídeo que hem trobat a YouTube.

Ara els fem arribar la nostra publicació amb la intenció que serveixi com a eina pedagògica que els ajudi en la reflexió.

A banda de l’enviament, vam explicar el llibre a persones quer vam anar trobant pel carrer… i que van acabar comprant el llibre!

15_05_18_enviament_058 15_05_18_enviament_061 15_05_18_enviament_065 15_05_18_enviament_072 15_05_18_enviament_077 15_05_18_enviament_090 15_05_18_enviament_096 15_05_18_enviament_097 15_05_18_enviament_111 15_05_18_enviament_144 15_05_18_enviament_148 15_05_18_enviament_153

I aquí podeu veure com va anar aquesta jornada, en un video que ha preparat la Daniela:

https://www.youtube.com/watch?v=J8McXK_k8B0

 

 

COMIAT

Des de Jordi Mitjà EN RESiDÈNCiA a l’Institut Milà i Fontanals http://ift.tt/1IXK3D6

Avui ha sigut el nostre últim día amb el Jordi Mitjà.

1

Hem recollit les coses del taller i l’hem netejat a fons. Hem ajudat el Jordi a guardar les coses de l’exposició final al seu cotxe, per si algun dia ho tornem a necessitar.

IMG_3998

Després hem pujat a la classe  i hem tastat menjar del nostre país que hem portat de casa (pakora i beriani). Al final hem fet un foto de grup i li hem dit adéu al Jordi.

IMG_3968

La nostra feina última ha sigut pensar què ha suposat per nosaltres Projecte en Residència. Podeu llegir aquí les nostres reflexions:

DEBAT FINAL:

ELS ARTISTES

  • Jaskaran: No coneixia cap artista com el Jordi. A l’Índia fèiem classe d’art però era diferent.
  • Bhavya: A mí no m’agradava la classe d’art a l’Índia. Sempre feia campana. Si no portava la llibreta em pegaven.
  • Jaskaran: A la meva escola va venir un artista que portava un turbant i dibuixava persones d’altres religions. També posava pintura sobre un paper i la bufava amb una palleta. Ens feia retallar fotos de persones i dibuixar-los els cabells…També fèiem paisatges amb arròs.

ELS MUSEUS

  • Abdullaziz: A Síria els museus eren cases antigues de religió.
  • Jian: A Manila vaig anar a un museu i vaig veure una pel·lícula de dinosaures en 3D. També hi havia dibuixos d’animals i muntanyes.
  • Abdullaziz: A Damasc hi ha un museu només de bicicletes, i també ensenyen com estan pintades les cases a Síria. Jo l’he vist des de fora, a dins només entren els turistes.

VISITA AL MACBA

  • Bhavya: És un edifici molt gran que sembla una oficina. Està dividit en moltes parts, sembla un ajuntament gran.
  • Jaskaran: El que més em va agradar va ser el mapa amb fang, amb les muntanyes.
  • Hamza: A mí l’ós i el monopatí.
  • Nouhaila: Vaig entrar i hi havia un llit penjat.
  • Rimsha: A mí els monopatins i l’artista italiana que la seva família tenia una fàbrica de bicicletes.

COM TREBALLA EN JORDI

  • Jaskaran: Ell pensa idees amb nosaltres. No deixa que ningú no treballi. Treballem per grups.
  • Efte: Té moltes idees.
  • Jaskaran: M’agrada la vida del Jordi, perquè sempre està content, no s’enfada.
  • Rimsha: Ens parla molt ràpid. I després li dius i ens parla a poc a poc.
  • Hamza: Em va agradar molt la galeria del Jordi, perquè amb un arbre molt antic va fer una obra d’ara, d’art contemporani.

COM HEM TREBALLAT TOTS JUNTS

  • Farhana: És diferent.
  • Abdullaziz: És diferent perquè no fem dossiers, no llegim llibres. Tothom ha fet coses. Fem feina. Ens agrada més com treballem a Projecte en Residència.
  • Usman: Em va agradar fer les lletres de vidre.
  • Nishi: Em va agradar fer la pel·lícula La princesa i el Robot.

EL FUTUR

  • Abdullaziz: A mí de gran m’agradria pintar els museus, les parets.
  • Jaskaran: Jo primer vull ser pilot, segon artista. M’agrada tocar la bateria.

QUÈ HEM APRÈS?

  • Bhavya: He après moltes paraules noves. Com fer dibuixos també i bonics. He après com fer una pel·lícula.
  • Jaskaran: He après com és un artista.
  • Efte: He après a fer escultures amb ferro.
  • Rimsha: Amb les sortides agafem objectes i coneixem una mica la història de Barcelona. Hem vist moltes coses que no havíem vist al nostre país.
  • Bhavya: He après com funcionen els projectors de diapositives i de pel·lícules.
  • Efte i Bhavya: Hem après a fer un abecedari amb vidre.
  • Hamza i Bhavya: Hem après a fer fotos.
  • Lin, Bhavya i Jian: Hem après a retocar fotos I a escriure al blog. 
  • Jian: He après a fer collage.
  • Hamza: Hem après que es poden fer pantalles amb capses de cartró.

 

 

Enterrament a la Fundació Miró

Des de Lúa Coderch EN RESiDÈNCiA a l’Institut Montjuïc http://ift.tt/1T7VCdG

DSC_0060 - copia
Tanquem la capsa amb tot el que hem fet i hem volugt posar a dins. 4 de Juny del 2015. Olga Pérez.

Després de posar tot a dins: els missatges de qui va voler fer-ho,  els objectes personals que cadascú vam escollir per posar,  i tota la resta de coses,  vam tancar la capsa.

 

02_contenedor - copia
Imatge de la capsa i eines . Juny del 2015. Lúa Coderch.
DSC_0077 - copia
Belinda fent l’acomiadament de la càpsula. Al costat el forat destinat a l’enterrament. Juny 2015. Olga Pérez.

Ara esperem ….fins d’aquí a vint anys!.

Gràcies a tothom.

Olga Pérez.

Treball amb la càpsula

Des de Lúa Coderch EN RESiDÈNCiA a l’Institut Montjuïc http://ift.tt/1RZyvkd

IMG_1259 - copia
La Lúa ens porta la càpsula a la porta de l’Institut. Tots la carreguem per entrar-la- Maig del 2015. Olga Pérez

 

La Lúa va arribar amb la càpsula. El tràmit d’encàrrec i construció va trigar un temps. Per tant,  va ser un esdeveniment el fet de veure-la a la porta.

La vam haver d’entrar, i veure com haviem de fer la distribució dels espais que vam decidir posar. Els nois volíen espais personals, i també espais per compartir : aquesta distribució ens va portar dies de treball i ajuda.

DSC_0054 (2) - copia
La Lúa ens dona instruccions per a la distribució dels compartiments . Maig del 2015. Olga Pérez
IMG_1280 - copia
El Domingo, Director de l’INS Montjuïc i professor de tecnologia, ens ha ajudat a fer l’estructura per posar dintre els compartiments. Maig del 2015. Olga Pérez

 

S’havia de posar tota la feina feta  i acabar  en el temps que ens quedava.

La publicació escrita
El vinil: amb els registres  de la feina feta
Les samarretes estampades en seriegrafia, amb les imatges que tots vam pensar.

Naveguem amb el pailebot Santa Eulàlia

Des de Mònica Roselló EN RESiDÈNCiA a l’Institut Joan Boscà http://ift.tt/1EVmRgL

pailebot_santa_eulalia-301???????????????????????????????pailebot_santa_eulalia-300???????????????????????????????pailebot_santa_eulalia-272pailebot_santa_eulalia-265pailebot_santa_eulalia-261pailebot_santa_eulalia-256pailebot_santa_eulalia-237pailebot_santa_eulalia-223pailebot_santa_eulalia-209pailebot_santa_eulalia-192pailebot_santa_eulalia-191????????????????????????????????Hem sortit a navegar amb el Pailebot Santa Eulàlia del Museu Marítim, el primer vaixell històric que el Museu va recuperar, restaurar i retornar a l’aigua.
Davant la virtual desaparició dels grans velers que havien format la flota catalana en el passat, es va valorar la possibilitat de recuperar un pailebot, un tipus de vaixell característic de la Mediterrània occidental, molt representatiu de la navegació de cabotatge.


El Santa Eulàlia s’ha convertit en el vaixell insígnia del museu i és una peça fonamental en tot tipus de programes educatius i activitats pedagògiques i ciutadanes relacionades amb la nostra mar. El 28 de juny de 2011 va ser declarat pel Govern de la Generalitat de Catalunya, Bé Cultural d’Interès Nacional.
  pailebot_santa_eulalia-176 pailebot_santa_eulalia-175 pailebot_santa_eulalia-171 pailebot_santa_eulalia-165 pailebot_santa_eulalia-164 pailebot_santa_eulalia-162pailebot_santa_eulalia-161

Un dia excel·lent amb una tripulació molt preparada i agradable, i el millor capità.

pailebot_santa_eulalia-093 pailebot_santa_eulalia-092 pailebot_santa_eulalia-247 pailebot_santa_eulalia-248
L’Ismael també ens acompanya. Ens havia fet un taller a l’Institut sobre els estris i aparells de mesura dels vaixells: la brúixola, el sextant, el compàs, les cartes marines…

pailebot_santa_eulalia-038
pailebot_santa_eulalia-010
pailebot_santa_eulalia-036
pailebot_santa_eulalia-005
pailebot_santa_eulalia-030
pailebot_santa_eulalia-003
pailebot_santa_eulalia-002
pailebot_santa_eulalia-034
pailebot_santa_eulalia-033
pailebot_santa_eulalia-035
pailebot_santa_eulalia-028
pailebot_santa_eulalia-007
pailebot_santa_eulalia-017
pailebot_santa_eulalia-011
pailebot_santa_eulalia-014
pailebot_santa_eulalia-027
pailebot_santa_eulalia-025
pailebot_santa_eulalia-012
pailebot_santa_eulalia-001
pailebot_santa_eulalia-006
pailebot_santa_eulalia-016
pailebot_santa_eulalia-009
pailebot_santa_eulalia-004
pailebot_santa_eulalia-026
pailebot_santa_eulalia-039

També ens ha fet un taller de nusos mariners, i el capità un de mesures i rumb amb el compàs.pailebot_santa_eulalia-163
Hem fet fotos de l’horitzó des del mar, la costa i del vaixell.

pailebot_santa_eulalia-147 pailebot_santa_eulalia-150 pailebot_santa_eulalia-142 pailebot_santa_eulalia-139 pailebot_santa_eulalia-180 pailebot_santa_eulalia-187 pailebot_santa_eulalia-186 pailebot_santa_eulalia-197 pailebot_santa_eulalia-206 ??????????????????????????????? pailebot_santa_eulalia-230 pailebot_santa_eulalia-244 pailebot_santa_eulalia-251I una foto de grup…

pailebot_santa_eulalia-260 pailebot_santa_eulalia-259???????????????????????????????? pailebot_santa_eulalia-241 pailebot_santa_eulalia-240 pailebot_santa_eulalia-235 pailebot_santa_eulalia-232 ???????????????????????????????? ???????????????????????????????? ???????????????????????????????? pailebot_santa_eulalia-180 pailebot_santa_eulalia-168

 

 

Presentació del projecte “Paraules clau”

Des de Jordi Mitjà EN RESiDÈNCiA a l’Institut Milà i Fontanals http://ift.tt/1G1jzhh

El dimecres 27 de maig vam explicar a les nostres famílies i professorat de l’institut tot el que hem fet durant el curs amb l’artista Jordi Mitjà.

Aquí podeu llegir tot el que vam dir:

6

Nouhaila: Hola, bona tarda. Som alumnes de l’aula d’acollida. Ara explicarem el projecte EN RESIDÈNCIA.

Jaskaran: Els primers dies de classe la nostra professora ens va donar els horaris. Jo vaig mirar i hi havia moltes assignatures, matemàtiques, català, socials, música i una cosa estranya que es deia Projecte en Residència que faríem cada dimarts durant dues hores. Recordo que li vaig preguntar a la professora “què és això?” i ella ens va dir que eren classes d’ART, però que no serien classes de dibuix i pintura, sinó que les faríem amb l’artista Jordi Mitjà.

Rimsha: Amb el Jordi hem fet sortides per veure exposicions. Primer vam visitar l’exposició Gyotaku al Museu Marítim de Barcelona. Vam veure molts peixos estampats amb tinta negra i paper. Un altre dia vam visitar el museu MACBA i vam veure obres de molts artistes que utilitzen materials barats o que s’han trobat al carrer. A mi em va agradar una artista Italiana. La seva família tenia una fàbrica de bicicletes i amb rodes de bicicleta feia escultures i quadres. D’aquesta sortida vam agafar la idea que volíem coses barates per treballar nosaltres.

Bhavya: Un altre dia el Jordi ens va portar a la seva exposició a una galeria. Vam poder veure les seves obres, com, per exemple:

  • una escombra gegant feta de fusta del arbres
  • papers cremats que penjaven a la paret.
  • unes peces de fang que semblaven una ciutat,
  • i pells de serp dins d’un contenidor petit.

Shahriar: Aquell dia vam fer-li moltes preguntes al Jordi i el vam conèixer més bé. Jo li vaig preguntar al Jordi “on agafes aquests materials?” i “aquests materials són cars?”. Ell va dir: “són barats, perquè els agafo a les muntanyes, als carrers i reciclo coses.”

Abdulaziz: El Jordi ens va dir que necessitàvem un taller per treballar i poder fer el projecte. A l’institut vam trobar un espai que ningú feia servir, l’antiga ràdio del centre. Vam haver de netejar molt. Allà vam trobar molts materials vells que l’institut volia llançar. El Jordi es va posar molt content i va dir que tot això ho podríem aprofitar nosaltres.

Mujtaba: Vam trobar molts llibres vells. Amb les fotos dels llibres hem fet collage. També hi havia moltes diapositives que hem treballat rascant-les amb punxons i tisores.

2

1

Marius: El primer dia que vaig arribar a l’institut era el 29 de novembre. Aquell dia tenia Projecte en Residència. Amb el Jordi vam baixar al taller a filmar una pel·lícula. El Jordi parlava amb mi català i jo no l’entenia. Ara sí que l’entenc. Jo movia unes titelles i la setmana següent vaig llegir una frase en romanès, el meu idioma. El Jordi la va gravar a l’ordinador, jo explicava que un robot agafava un tresor. La meva veu surt a la pel·lícula.

Usman: La nostra pel·lícula es diu La princesa i el robot. Tots els alumnes de l’institut van poder veure la pel·lícula el dia de Sant Jordi i nosaltres ens vam sentir molt orgullosos de la nostra pel·lícula.

Farhana: Uns alumnes de 2n d’ESO havien fet uns vídeos d’uns tallers d’oficis del nostre barri, el Raval. Nosaltres vam veure aquests vídeos i durant tres setmanes vam anar a visitar aquests tallers. Als tallers vam demanar que ens donessin els materials que llancen a les escombraries perquè volíem materials barats per poder fer les nostres obres d’art.

Lin: Primer vam visitar un taller de vidre i una impremta. Al taller de vidre vam aconseguir dues capses de vidres trencats. A la petita impremta ens van donar peces de ferro, fulls i cartrons. Després vam visitar una sabateria i una botiga de pells. Vam recollir una petita sabata de fusta i molts trossos de pell.

Nishi: Amb els materials que ens van donar hem treballat molt al taller. Per exemple, hem fet un abecedari amb vidres i hem escrit frases sobre tires de pell. També hem fet dibuixos i escultures de ferro.

3

4

Jian: L’última cosa que ha fet el Jordi és treure el títol franquista del l’institut “Instituto Nacional de Bachillerato Milà y Fontanals” i posar-lo en català. Des de la finestra vam veure com el Jordi treia les lletres des de dalt d’una grua. Després ens va demanar que a partir de les lletres sobrants busquéssim paraules noves. Nosaltres vam pensar moltes paraules bones com Barcelona, acollida i acció.

Efte: A tota la classe ens agrada molt projecte en Residència. És molt interessant i divertit. Hem après moltes paraules en català com, per exemple, cartró, projecte, pell, vidre i ferro.

Hamza: El Jordi és molt bona persona i una mica bromista. Quan no sabem fer una cosa ell ens ajuda. És la primera vegada que hem vist un artista i és molt simpàtic. D’aquí a poc temps s’acabarà Projecte en Residència. Nosaltres estem molt tristos perquè el Jordi no vindrà més. Nosaltres volem que Projecte en Residència sigui una assignatura “reglada” com matemàtiques o català, però no pot ser perquè el Jordi és un artista, no un professor de català o socials.

14

12

11

10

8

Al principi, quan vam fer la presentació, alguns de nosaltres vam passar vergonya, però ho vam fer molt bé i les notres famílies van quedar molt contentes del nostre treball.

Aquesta setmana també explicarem l’exposició als alumnes del nostre institut.

Altre lloc gestionat amb el WordPress