SESSIÓ 18/10/16: PARLEM SOBRE EL MENJAR

Des de Víctor Jaenada EN RESiDÈNCiA a l’Institut Les Corts http://ift.tt/2gItpg9

Avui hem vist un power point on surten Grecs menjant, en algunes, només els homes son els que mengen junts. Tenien esclaus, que portaven cabells llargs i una corona de llorer com a corona. També hi havia mosaics de cuina, magranes, vi, peix, pollastre, cereals, pa, especies, àmfores de vi, fruites, Etc.

Veiem imatges del Segle XVII

Hi havia moltes fruites, castanyes i sortien dones.

Segle XIX

Hi havia unes síndries, dones agafant fruita.

s.XX

Pintura realista d’uns ous ferrats estesos amb pinces a una corda, també un poema que hem llegit.

Hem parlat dels costums socials entorn al banquet, com a reunió d’amics, cóm s’oferia menjar, conversa i diversió, i en una segona part, es bevia (“Symposium”). Menjaven reclinats en el triclini, i hi havia tauletes amb els àpats trossejats ja que menjaven amb les mans.

En les diapositives del barroc, XVII, hem parlat de la simbologia dels bodegons, al·ludint a la brevetat de la vida (les flors i fruites, en poc temps es panseixen i podreixen), i al·lusions als plaers dels sentits, sempre amb un sentit moralista, la vida és breu. Era un gènere considerat menor, però de lluïment del domini realista.

Hem vist pintures postimpressionistes d’en Gauguin on les noies ofereixen fruites, amb un missatge sensual explícit i sense missatge moralista.

L’obra contemporània dels ous ferrats estesos, realistes i amb una lectura en clau feminista.

SESSIÓ 10/10/16: VOTEM SOBRE QUE PARLAR

Des de Víctor Jaenada EN RESiDÈNCiA a l’Institut Les Corts http://ift.tt/2gFDtJi

Sessió amb en Víctor Jaenada (artista), la Sandra (MNAC) y  la profesora de filosofia, Luisa Trueba.

Vamos a comunicar arte clásico con cosas (raras) contemporáneas.

Vemos un video clip de Katty Perry.

Salen ideas y propuestas:

Nos van a disfrazar de romanos

Convinarem la cultura clàssica amb l’Institut.

Farem una presentació de sandàlies.

Vamos a tratar temas clásicos y haremos un vídeo por parejas. Haremos una foto de romanos y contemporáneos.

Decidimos qué temas clásicos queremos tratar y votamos el órden:

Enfermedades mentales (1)

Teatro

Deporte (8)

Pintura, Arte (1)

Moda (2)

Comida (11)

Religión (1)

Imperios

Dinero política

Enfermedades

Amor (3)

Muerte (3)

Guerra  (11)

Dinero

ducación

Algunos de los conceptos que hemos dicho antes, pueden ser vistos como dualidades: muerte/vida, luz/oscuridad…

Hemos empezado a hablar de la sociedad, si los hombres eran buenos o si la sociedad es mala porque la planteó el hombre.

Amb l’art també es poden fer cortines de fum, en Víctor fa cortines de fum amb el seu art.

Hacemos una votación del tema por el que queremos empezar a hacer una obra.

img_1496

 

 

 

 

 

img_1498

 

img_1497

 

img_1494

 

img_1505

Dit i fet

Des de Toni Giró EN RESiDÈNCiA a l’Institut Serrat i Bonastre http://ift.tt/2gGt6SY

Organitzant-nos en grups hem estat fent un treball de selecció de frases fetes. Un cop hem entès el seu significat hem sortit al carrer i hem intentat  gravar el seu significat. Hem reflectit el seu significat literal, tot fent una reflexió  sobre el seu significat real.

Així hem treballat sobre aquestes frases:

“Trobar la mitja taronja”:

c%c2%a6pia-de-img_0708     c%c2%a6pia-de-img_0718

c%c2%a6pia-de-img_0723   c%c2%a6pia-de-img_0733-b

“Trencar el gel”:

 

img_0666

 

img_0661img_0656

 

img_0848img_0853

 

 

“Sentir ploure”

 

img_0669img_0668

img_0684img_0683

img_0667

“Passar-se de la ratlla”

img_0894 img_0895

img_0896   img_0897

img_0898img_0899-b

 

Visita a dues exposicions de la Fundació Miró

Des de Ricard Trigo EN RESiDÈNCiA a l’Institut Milà i Fontanals http://ift.tt/2fUUZZb

VISITA A L’EXPOSICIÓ DE NICOLÁS LAMAS “TODO OBJETO ES UN ESPACIO TEMPORAL”

Nicolás Lamas, a partir diferents obres (caixes, vídeos, prestatgeries, guants, recipients diversos…) ens fa reflexionar com cada objecte és un contenidor amb diferents capes d’informació. En general, l’exposició és difícil d’entendre i d’establir relacions entre les obres. En Ricardo i la Merce ens van donar algunes pistes d’interpretació i ens van fer fixar, per exemple, en el joc de colors (negre, gris i blanc)  o en la relació entre els grups de peces. Una de les obres es podia manipular i així es convertia en una obra cotenedora de tots els que passàvem per allà.

Redacció: Rafia, Zabi i Mashuda

 

VISITA A L’EXPOSICIÓ: “FI DE PARTIDA: DUCHAMP, ELS ESCACS I LES AVANTGUARDES”

L’exposició que hem anat a veure vol mostrar la relació que hi ha entre el joc d’escacs, les avantguardes i la figura de Duchamp. Al llarg de l’exposició vam adonar-nos de la importància que els escacs tenia en aquella època i com l’art va recollir aquesta influència a través de les diferents manifestacions artístiques (pintura, escultura, cinema, fotografia…). En general, aquesta exposicióo va ser molt entretinguda i ens va agrada molt a tots.

 

Entintem els linòleums

Des de Jaume Pitarch EN RESiDÈNCiA a l’Institut Moisès Broggi http://ift.tt/2gkis6H

Acabar el buidat de les 22 planxes de linòleum  ens va portar el seu temps. Un cop finalitzat aquest procés, calia entintar i fer les impressions en paper.

Abans d’iniciar l’entintat vam preparar el material necessari: el tòrcul que tenim a l’institut, el paper, la tinta grassa,  la planxa per estendre la tinta i el rodet.

entintat-linoleum-i-metrial-3

entintat-linoleum-i-metrial-4

Després vam haver de graduar el tòrcul i fer la primera prova. Increïble veure la primera impressió,!! Per grups vam anar passant les nostres planxes i cadascú va fer el seu entintat.

Ens ha agradat molt conèixer aquesta tècnica, queden molt bé totes les impressions juntes!

entintar_1617img_2557 entintat-10

entintat-26 entintat-12

entintat-13 entintat-6

entintat-17 entintar_1617img_0452

entintat-4 entintat-48

 

lin%c2%a6leum_brossaimg_9491

Aviat escanejarem els resultats i volem fer un pòster i una targeta, un abecedari de les nostres mans amb el llenguatge de signes.

 

SESSIÓ 3/10/16: PARLEM SOBRE LA GUERRA

Des de Víctor Jaenada EN RESiDÈNCiA a l’Institut Les Corts http://ift.tt/2gfDzDy

Avui hem vist un documental sobre Esparta que ensenyava com preparaven als nens des dels 7 anys com a guerrers, per  parlar sobre la guerra a l’antiguitat. Desprès hem vist una presentació sobre la guerra de l’actualitat per comparar-les.

I hem començat un debat sobre la guerra: com ho passaven la gent al mig de la guerra, perquè els fotògrafs es fiquen a fer fotos al mig d’allà…

Hem comentat perquè els fotògrafs feien fotos per comunicar què passa als països.

Exemple: un nen s’està morint i el seu pare l’està abraçant i li fan fotos, nosaltres diem perquè no ploren o alguna cosa similar en contra de fer fotos i passar-les per xarxes socials.

Tampoc sabem per quin motiu hi ha bombardejos per països que no han fet res, que són pobres… Nosaltres pensem que els fotògrafs ho haurien de denunciar. La gent des fa molts anys a les fotografies es veu com pateixen molt pels seus fills o familiars.

La gent que està a Síria fuig d’aquest país a altres i els estan envoltat de reixes o de cables elèctrics, els pares i les mares estan preocupats pels seus fills, és a dir, pateixen molt per a la família.

Una obra coneguda de Picasso, el Guernica, una denuncia de la guerra, concretament el bombardeig alemany sobre la població civil de Guernica. L’hem interpretat i sembla que quan  la Guerra del Golf , hi havia una reproducció al passadís de la ONU, i el van retirar, perquè influïa sobre perquè els representants en els seus debats. També hem vist una altre obra de Picasso que és La Guerra de Corea, un afusellament contra unes persones embarassades, nens  i els seus homes…