SESSIÓ 10 – 10 de novembre

Ese día íbamos a ir al Parc de les Heures de nuevo ya que el día de TV3 no pudimos hacer todo lo que tenía previsto Consuelo, pero estaba cerrado y entonces decidimos coger la zona perimetral y dimos un paseo por la montaña. El ejercicio era hacer retratos como si formásemos parte del paisaje. Lo más interesante fue que descubrimos un transformador en medio de la naturaleza. Eso nos pareció muy curioso.

Blanca S.

Des de Consuelo Bautista EN RESIDÈNCIA al Narcís Monturiol

SESSIÓ 8 – 29 d’otubre

En esta sesión vino TV3 para hacernos un reportaje sobre las maneras de aprender a través del arte, como lo que hacemos en la optativa de Creadores en Residencia con Consuelo Bautista.

Fuimos al Parc de les Heures y las cámaras fueron haciendo las tomas que necesitaban. Cogieron a ciertas personas para hacer algunas preguntas. El resto estuvo haciendo fotos. Las más interesantes son unas que aparecen unas vecinas asomadas en la ventana.

Nos ha hecho mucha ilusión que viniera la televisión y estamos deseando ver el resultado.

Lúa T.

Des de Consuelo Bautista EN RESIDÈNCIA al Narcís Monturiol

Interactuem amb les plantes en el confinament

En aquesta entrada us explicarem les nostres interaccions amb plantes que vam fer mentres estavem en època de confinament . Vam fer una video-classe amb tot el grup de “En Residència” més la Paula Bruna. Ella va tenir la idea de que podíem comunicar-nos amb les plantes durant aquells dies, i ens van sortir moltes més idees:

Parlar amb elles.

Tocar per a elles algun instrument com el violí, el piano, el baix elèctric, etc.

Dinar amb elles.

Llegir-les un conte.

Ballar amb la planta o al voltant d’ella.

Comunicar-nos a través del llum d’una llanterna.

La Paula ens va ensenyar unes quantes interaccions d’artistes per inspirar-nos, com aquesta que veiem a la foto, durant un concert al Liceu.

Les plantes al Liceu de Barcelona

El creador va ser Eugeni Ampudia. Aquest acte es va fer perquè estavem en temps de confinament i no podiem anar al teatre. Perquè les plantes aplaudisin van posar en marxa uns ventiladors i el so del moviment de les fulles imitava com si hi hagués gent aplaudint.

A continuació podeu veure quan tota la classe estava pensant idees per poder comunicar-se i interaccionar amb les plantes.

I, finalment, osaltres interaccionant amb les plantes:

El Rubén tocava un piano de joguina, les llegia contes i regava cada dia.

L’Aina li tocava el violí gairebé cada dia (i fins i tot sa germana la va acompanyar amb el violoncel)
El Kevin al final del dia les hi explicava com li havia anat la jornada
La Núria tocant el piano al seu cactus
L’Àlex cantava i ballava regaeeton!
La Nayara li llegia una novel·la d’en Sherlock Holmes amb el seu mòbil. Aquesta és la captura.
I en Pol li tocava el baix elèctric

Després de les interaccions vam anotar als quaderns les nostres sensacions i canvis que es produien a les plantes al llarg de les intervencions. Vam pensar que amb totes aquestes vivències farem un llibret recopilatori. Després de les vacances el maquetarem.

Fins aviat!

Des de Paula Bruna EN RESiDÈNCiA al Vapor del Fil

PRIMERA PEDRA I CORONACIÓ

Mireia Carvajal, Makhlouf Chaibi, Biel Navraa, Wanling

Aquesta activitat la vam començar a realitzar, buscant informació sobre la primera pedra que la Eulalia ens va exposar a tota la classe.

Antigament, abans de construir un edifici, s’enterrava una pedra amb algun diari o algun objecte significatiu per si al futur alguna persona podia arribar a trobar aquella informació.

Igual que per començar a fer un edifici s’enterra una pedra, al final de construir-lo se li incorpora un arbre al punt més alt. A molts llocs també hi fiquen banderes o algun altre objecte significatiu.

Des d’ Eulàlia Rovira EN RESiDÈNCiA al Juan Manuel Zafra

Procés d’escriptura creativa

Un dies abans del 25 de Novembre, vam escriure un text, individualment. En aquest text s’havia d’afegir alguna de les paraules que vam proposar una sessió anteriorment, aquestes paraules van sortir a través d’un treball que parlava de buscar diferents objectes, animals, vegetals, persones, infraestructures, fenòmens naturals, ficció fent referència coses que poden travessar les superfícies. 

Vam seleccionar, cadascuna de les persones, uns quants conceptes i vam començar a escriure. El procés va ser diferent per cadascú, perquè per exemple: a la Romina. la Maria, la Martina i la Alimatu no ens va costar gaire escriure la història i que ens vingués la inspiració, però a l’Ismael li va costar molt.

Quan va arribar el dia de la lectura, de cada narració, l’Eulàlia ens va demanar agafar un dels paperets doblegats que havia preparat, on  dins hi havien unes frases que t’indicava de quina manera hauries de llegir, com per exemple: sota una taula, assegut, a sobre d’una cadira, recalcant cinc paraules, etc… Vam fer servir un micro i feia impressió llegir i que tothom et sentís, i a més d’una persona li va costar molt llegir o directament no ho van fer, però va ser una bona experiència per perdre la vergonya.

Des d’ Eulàlia Rovira EN RESiDÈNCiA al Juan Manuel Zafra