El dimecres dia 24 de febrer els nostres artistes estan especialment inspirats i el projecte fa passes de gegant.
Aquí en teniu una mostra:
https://drive.google.com/file/d/1jFxFPNMVwO4_DRs9iZQY_lsa_yUFfce_/view?usp=sharing
El dimecres dia 24 de febrer els nostres artistes estan especialment inspirats i el projecte fa passes de gegant.
Aquí en teniu una mostra:
https://drive.google.com/file/d/1jFxFPNMVwO4_DRs9iZQY_lsa_yUFfce_/view?usp=sharing
Dia 10.02.2021 Iniciem l’assaig d’entrellaçar les veus dels alumnes prèviament gravades i tractades informàticament amb l’expressió corporal combinada de tos els components del grup.
Per veure’ns, entreu aquí:
https://drive.google.com/file/d/1-2bDI4fOLCwKIkzUj09ML_zMHZhNDjcE/view?usp=sharing
Sessió oberta a l’alumnat dels grup sestables de convivència.
Partim el grup i una meitat van al menjador i l’altre a l’aula.
Sessió al menjador
Mitjançant l’exposició dels treballs fets expliquem als nostres companys:
Sessió a l’aula
Quan surten es dirigeixen al mural i preguntem:
què t’ha sorprès?
Escriu una paraula de les sensacions que has experimentat dins de la càmera fosca
El Marc va proposar al grup visitar dues exposicions al Caixaforum perquè tenen connexions temàtiques amb el nostre procés. El passat 22 de febrer al matí vam anar doncs al Caixaforum a veure les exposicions “Art i mite. Els déus del Prado” i “So lazy”. A més a més vam poder fer una xerrada amb el comissari de l’exposició “So lazy” Francesco Giaveri gràcies als serveis educatius del Caixaforum. Va ser un matí molt intens i molt profitós!
https://caixaforum.org/es/barcelona/p/so-lazy-elogio-del-derroche_a9389441
https://caixaforum.org/ca/barcelona/p/art-i-mite-els-deus-del-prado_a9305059
A “Art i mite” vam reflexionar sobre el concepte d’heroi i heroïna. Quins són els mites contemporanis? Qui són els nostres herois i heroïnes? Quines semblances i deferències tenen amb els mites clàssics? Com expliquen el nostre present? Què fan? L’exposició estava plena de preguntes que ens guiaven en la reflexió, i vam descobrir que tenim diverses expertes en mitologia en el grup!
L’exposició “So lazy” tractava exactament del tema que nosaltres també estem treballant: la feina, el treball, la remuneració i sobretot sobre el concepte perdre el temps. El Francesco ens va explicar com volien aprofundir en aquest concepte partint de la teoria filosòfica que explica que la vida a la terra existeix gràcies a tota l’energia solar que es malgasta pel camí i no arriba al nostre planeta. El malbaratament és bàsic doncs per la nostra existència. Però com es viu la idea de “perdre el temps” en la nostra societat? És treball? Què és treball i què no? Si ens donessin a tothom 1000€ al mes sense fer res, seguiríem treballant? Guanyar diners i treballar és el mateix? Ser youtuber, influencer o sobretot gamer és una feina? Ens ha impactat molt el video artístic que hi ha a l’inici de l’exposició on es veu un grup de persones en actitud de treballar però que el que fan és trencar i malbaratar. També una obra d’art feta per un artista que per guanyar-se la vida va treballar de professor i que exposa totes les seves nòmines: la feina de professor li va permetre tenir menjar i casa però li va treure el temps per dedicar-se al que ell volia: l’art. La feina d’aquest professor era temps aprofitat o temps perdut per ell?
El dilluns 22 de febrer vam preparar la presentació del nostre projecte Diamalàbors.xyz per la fase de contaminació que teníem l’endemà a la tarda. Ens vam organitzar en parelles per a fer les exposicions de cada apartat de la presentació.
El dimarts a la tarda era el moment de la veritat. Tots els Diamalàbors estàvem a l’Aula Oberta amb un ordinador connectat telemàticament amb tot els claustre de professors i professores mitjançant Jit.si.
El primer duo, en Nader i l’Oliver, van fer la presentació sobre l’Aula Oberta i la seva participació en el programa ‘’En Residència’’ (Diamalàbors.xyz). Seguidament, el segon duo, l´Alex i en David, van exposar el currículum vitae com a artistes d’en Dìdac i la Teresa (Troposfera.xyz) El tercer en intervenir individualment va ser en Joni, ell va parlar sobre la història i orígens del diàbolo. A continuació, el següent, va ser l’Emilio que va explicar com vam crear el nom de Diamalàbors.xyz, en què ens vam inspirar i perquè havíem inclòs .xyz en el nom del nostre grup. El penúltim en intervenir va ser l’Aitor que ens va explicar com editem els vídeos, les apps que utilitzem i el procés de gravació. El duo final, l’Alejandro i l’Osama ens van parlar sobre una sortida que vam fer fora de l’horari escolar durant les vacances de Nadal als diferents llocs emblemàtics de Barcelona com Arc del Triomf, Parc de la Ciutadella, Parlament de Catalunya i Platja de la Barceloneta.
Finalment i per acabar la contaminació i la nostra exposició vam baixar el pati per ensenyar els nostres trucs en directe a tot el professorat del claustre.
Vam acabar amb una estona de precs i preguntes per part dels professors i les professores i ens van felicitar per la feina feta i el projecte.
Nosaltres també vam quedar contents i satisfets amb la presentació que havíem fet.
El dimecres 24 de febrer vam anar a visitar La Central del Circ. Vam anar-hi amb transport públic. Primer vam agafar la línia vermella del metro fins a Glòries i des de Glòries vam anar al Parc del Fòrum en tram. Quan vam arribar al Fòrum vam esmorzar, caminant. En Dídac i la Teresa ens esperaven al Parc del Fòrum que és on està situada La Central.
La Marissa, que és la persona mediadora de EN RESIDÈNCIA, ens va explicar què feien a La Central del Circ i ens va ensenyar les instal·lacions que tenien una sala per fisioteràpia, un gimnàs per a entrenar, una sala de posada en escena, … Vam entrar a una sala gran per a ensenyar als professionals del diàbolo i els malabars, que tots eren amics i coneguts d’en Dídac i la Teresa, els nostres trucs amb el diàbolo. Els amics d’en Dídac i la Teresa ens vam ensenyar també trucs nous i van estar jugant amb el diàbolo entre nosaltres. Ens van explicar que la seva relació amb el diàbolo era des de petits. Amb retard, perquè havia tingut problemes amb el metro, va arribar en Diego de Xile que sabia molt de diàbolo i vam veure com feia uns trucs molt xulos, tirava el diàbolo pels aires i el recollia fent piruetes impressionants . Ens vam quedar bocabadats.
Arriba el gran dia, hem estat moltes hores preparant la contaminació d’EN RESIDÈNCIA i, a la fi, ens preparem per engegar-ho. A les 9h ens comencem a preparar, muntem les parades, connectem chromebooks i altaveus, realitzem proves de so, col·loquem les notes adhesives, els gels hidroalcohòlics, els cartells, i les ganes per començar aquest recorregut sonor!
Finalment, el recorregut sonor el recorreran tot l’alumnat d’ESO, en grups bombolla, durant tot el matí per, finalment, convidar a tot l’equip educatiu a les 13h. A més, els hi hem preparat el següent plànol per a que puguin seguir, sense pèrdua, aquest itinerari sonor.
Així doncs, queda pendent gaudir-ne del dia.
Us deixem un vídeo que ho recull per a que en pugueu fer un “tastet” i algunes de les reflexions que n’hem tret.
“El primer lloc on em vaig expressar fent un treball amb quasi tots els docents”
Karol Jarquin
Pensar en la nostra creació era difícil sense tenir una idea. Ara que ho tenim més clar és increïble saber-ho. Expandim la nostra creació!
Pau Gómez
“Residència és la nostra contaminació, contaminació sonora que ens identifica a tots”
Mario Figueroa
“El moment just on vaig aprendre a no tenir un guió exacte i saber improvisar amb confiança en mi mateixa”
Irene Marchan
“El dia que vaig afrontar la meva vergonya”
Cristian Ojeda
“Milers de sons i entre ells, el silenci. S’escolta? Se sent? La cara de desconnexió dels que comprenien el silenci va ser pau pel meu treball”
Raven Abedoja
“Saber que som suficientment autònoms com per crear un recorregut sols”
Sara Fernández
“El dia que em vaig treure la vergonya”
Rocío García
“Va ser una experiència emocionant i alegre”
Fanny Cruz
“Com expandir el nostre projecte”
Víctor Calderón
“Artistes som tots si volem, podem!”
Ainhoa García
“Em vaig enfrontar a parlar en públic”
Mariam El Blout
“És un orgull veure el teu alumnat preparar alguna cosa amb tanta il·lusió i implicació. És apassionant veure que l’art entra a l’aula i la inunda de cultura, passió i creativitat”
Jorge Carrasco (docent de la matèria)
La presentació va ser vibrant! Totes les alumnes en marxa, una organització increíble i molta concentració!’ Totes les estacions interessantíssimes i un itinerari ‘in crescendo’, acumulant i fent créixer els itineraris en els convidats. Preguntes que ens van atravessar a totes sobre el silenci i el què significa. ‘Mai abans ningú ens havia preguntat pel silenci’ comentava una alumna, ‘Hem triat sons que sempre sentim però mai escoltem, esmentava una altra i per finalitzar ‘En hem adonat que per aprendre no necessitem estar dins d’una aluma i tenir una pissarra’. Paraules i reflexions que són un regal! Felicitats’
Agnès Sebastià (mediadora de A bao a Qu)
Aquests deu dies que hem passat a casa la Svan ens va contactar per videoconferència i vam seguir treballant. També ens va mostrar el vídeo de la catedral que està fent Don Justo i ens va semblar molt curiós i interessant…ens ha animat a pensar que amb esforç es poden aconseguir moltes coses.
El 16 de febrer de 2021 es va fer la Sessió de Contaminació amb un grup de docents del Joan Fuster. Com el grup no podia assistir, van preparar un vídeo explicant el que és per ells/es un procés de creació i on es poden veure també algunes de les fotos que han relaitzat durant els exercicis i que expressen les sensacions de suspensió, caiguda i enlairament.
La Carla i la Marta van explicar als docents el que és la creació per elles i les dinàmiques i fases que estan compartint amb el grup. Podeu veure el seu plantejament en el següent document:
Des de Carla Farreny i Marta Vilardell EN RESiDÈNCiA al Joan Fuster
El Dimarts dia 16 de febrer vam fer uns cartells, on havíem de posar una paraula o frase curta que ens animés, una por que tinguéssim i alguna cosa que volguéssim canviar. El Jorge ens va donar idees que podíem posar als cartons. També ens va deixar uns retoladors especials per escriure més bonic. Aquests cartons els faríem servir després a la sessió de contaminació.