Presentació ‘Allò que sentim’

Bon dia, bona tarda,

Som el grup de 2n d’ESO que aquest any a realitzat l’optativa creadors en residència.

Un programa de l’ICUB, l’institut de cultura de Barcelona, que introdueix el món contemporani als instituts de Barcelona.

Aquest any hem treballat el so amb l’Eulàlia Garcia Valls, la nostra artista resident amb la mediació de A bau a qu.

Avui inaugurem la nostra peça final titulada «allò que sentim», una experiència sonora que reflexa el nostre dia a dia a l’institut.

Una fluctuació, com un bucle, des de la tranquil·litat fins a l’estrès que podem arribar a viure.

En aquest quotidià hem trobat un lloc de desconnexió i d’alliberament, un espai no vigilat, un espai sense normes.

Durant diverses setmanes, hem estat gravant sons que mostraven la realitat i identitat del nostre centre educatiu, les hem escoltat una i una altra vegada fins seleccionar aquelles que mostraven la nostra manera de viure’l. Amb aquest itinerari hem aconseguit portar el nostre entorn sonor de Roquetes a una sala d’art al centre de Barcelona.

Esperem que, en aquesta immersió, sentiu allò que nosaltres sentim.

Des d’ Eulàlia Garcia Valls EN RESiDÈNCiA a l’Antaviana

Fins aviat!

No ens hem vist les cares fins a final de curs. Els somriures amagats sota la mascareta han vist la llum en una sessió de fotos amb la fotògrafa Eva Carasol. (Per descomptat, amb la distància i mesures de seguretat necessàries.)

L’alumnat de 4t d’ESO l’any que ve iniciarà una nova etapa, amb emoció i també incertesa. Acabem aquest curs acomiadant-nos amb una foto amb mascareta i una sense, perquè aquest curs “excepcional” el recordarem tota la vida. 

Fotografia d’Eva Carasol.

Amb l’alumnat de 4t d’ESO Aina Batista, Biniyam Cortés, Tesfay Cortés, Xavier Delugo, Maria Espí, Maren Fernández de Retana, Nerea Ferrer, Melina Garcia, Maria Gutierrez, Anna Hernández, Júlia Lizana, Sofia Mallol, Carla Martí, Idoia Ortiz, Mar Pardo, Sofia Ronsisvalle, Kim Sáez, Cai Santamaria, Helena Solà, Micaela Sotelo, el professorat Elisenda Vila i Antoni Heitzmann, i la mediació de Dolors Juarez i Berta Ayuso. Amb la col·laboració d’Eva Carasol. 

Des de Jordi Ferreiro EN RESiDÈNCiA al Jaume Balmes

Revisar el passat per imaginar el futur

L’exposició presenta el procés de creació del grup d’En Residència amb l’artista Jordi Ferreiro a l’Institut Jaume Balmes, que es construeix al voltant del 175è aniversari del centre educatiu i la seva història com un dels primers instituts de secundària públics de Catalunya. ‘Revisar el passat per imaginar el futur’ és una deslocalització de l’arxiu pedagògic de l’institut a les sales de la Casa Elizalde, en una instal·lació que combina material pedagògic de principis de segle XX amb peces creades per l’alumnat durant aquest curs 2020-2021.

L’alumnat ha fet la mediació de l’exposició, fent visites guiades en petits grups a tot el públic assistent. D’aquesta manera els van poder explicar, no només què hi ha exposat sinó com han arribat fins allà, les emocions i anècdotes que acompanyen els processos i vivències. Allò que està exposat i allò que no ho està.

Agraïm a totes les persones que han vingut a la nostra presentació de l’exposició Revisar el passat per imaginar el futur, com a cloenda de la residència al Jaume Balmes. 

Agraïm també a La Casa Elizalde, en especial a la Míriam i l’Esther, per oferir-nos un espai com aquest i també pel seu interès i treball sobre la memòria del barri. 

Ha estat especial per a nosaltres exposar aquí, en primer lloc pel vincle entre l’institut i aquest equipament veí, i en segon, perquè quan vam venir de visita a Elizalde, poc ens imaginàvem acabar exposant nosaltres aquí. Volem posar en valor el procés d’En Residència, ja que no s’ha pogut exposar tot, però ha estat un procés molt enriquidor. On malgrat les dificultats de l’any de la pandèmia, ens hem conegut molt, hem treballat col·lectivament i hem après tots i totes en el procés, no només l’alumnat, sinó totes les persones implicades. 

Des de Jordi Ferreiro EN RESiDÈNCiA al Jaume Balmes

#6 Presentació final, “Somiant en loops i aventures”

“Somiant en loops i aventures” és el resultat d’un procés d’experimentació i creació entre l’artista mansO i els alumnes de 3r d’ESO de l’IE El Til·ler.

Es tracte d’una narració multiformat basada en loops d’àudio i vídeo, en què es narra el somni d’un alumne interferit per la consola vintage amb què juga.

La presentació va tenir lloc el dimarts 1 de juny 2021 a la Fabra i Coats i va combinar elements de música electrònica, audiovisual, instrumentació en directe, efectes sonors, arts escèniques i fotografia.

A continuació en teniu un tast en format vídeo, que també inclou imatges de la presentació “GEST(o)” (de Jorge Albuerne EN RESiDÈNCiA a l’institut Martí Pous) que va compartir escenari amb el nostre espectacle. A més del vídeo podeu llegir algunes impressions i records que els alumnes van escriure a mode de tancament de la presentació i del projecte d’EN RESIDÈNCIA.

Amb el grup d’alumnes de l’IE Til·ler: Nadine Bernal, Éric Chover, Rosario Cortés, Antonio Da Silva, Alan Fajardo, Aitana Fernández, Yaiza Gascón, Marc Giménez, Alexander Golubtsov, Francisco Gonçalves, Cristina Gutiérrez. Rosa Heredia, Jaime Valentín López, Antoni Samuel, López, Daniel Marcu, Luzmery Olivar, Najat Oujebour, Juan Salguero, Hamza Taoussi, Candela Tedini i Julen Vidal. I amb la professora Lluïsa Ayza i professor Pol Bolibar. Amb la mediació de L’Afluent.

Tancament del procés de creació d’En Residència

“Durant el curs hem fet moltes coses diferents relacionades amb la música i de totes he après coses i sobretot he après que la música és molt extensa i que tot té un procés i un esforç per realitzar-ho. Ja que la música és bastant extensa i encara que hem après coses diferents, m’agradaria seguir aprenent coses noves.”

“Agrego que m’ha agradat molt poder fer les llums, era com, tinc el poder de posar ambient, que pegui, concentració, el tacte de pujar i baixar, molt guai, sobretot haver-hi pogut compartir un món totalment random amb el meu petit grup del món ‘Champi’, el qual va començar com una decoració que ens van demanar l’altre grup, però experimentant, vam començar a fer bolets amb cares, fons, idees de l’Àlex que fos com un propi món, el Jaime amb el Toad perquè vam veure un cop un vídeo del Toad amb cames grans ballant en un pal de metall i d’allà va néixer.”

“He après coses noves que jo no sabia que se’m donen bé, o que no sabia que m’agraden, per exemple ajudar a muntar un loop, gravar i sobretot a ser creativa a l’hora d’escriure el guió.”

“En aquest any he conegut a molts artistes com Dj Khaled que és un artista famós que treballat amb molts famosos com Drake, Dababy…”

“El que m’agradaria aprendre a fer més loops i la música del vídeo. L’Storyboard (guió il·lustrat) em va ajudar a saber com es planifica un vídeo i saber com es feia.”

“En aquest projecte he après a comparar musicalment amb els meus companys, a com crear un beat box, a com gravar i com fer perquè les tomes per la mini pel·lícula, a com estructurar el projecte i a com estructurar un concert amb música en directe.”

“A mi m’ha agradat molt més la creació de la pel·lícula i el concert en directe, són experiències noves que són molt boniques quan surt bé i són molt cooperatives per això m’ha agradat.”

“Les coses que m’han agradat del procés de creació són vàries; la creació musical i audiovisual, les tasques cooperatives, desenvolupar la creativitat…”

Des de MANS O EN RESiDÈNCiA al Til•ler