EVOLUCIÓ DELS PERSONATGES

La classe d’aquesta setmana ha sigut una mica diferent de les anteriors, doncs la meva classe, 3rA estàvem confinats a casa. La classe va ser online per nosaltres i presencial pels altres. Durant les dues hores vam estar exposant el que el Llàtzer ens havia demanat que escrivíssim la setmana anterior, havíem d’escriure sobre l’evolució d’un personatge d’alguna pel·lícula o serie que ens agradi. Van sortir personatges de pelis com Star Wars, Pirates del Caribe, Fast and Furious, series d’anime…

L’objectiu de l’activitat era veure l’evolució del diferents personatges en el transcurs de la història, veure com els hi canvia la forma de ser i de mirar les coses després de les coses que els hi passen durant la pel·lícula o serie.

La classe va ser interessant, encara que una mica rara pel fet de fer-la online.

Keila

Engrassant la maquinària

El darrer dia de classe, realment vam fer una sessió força dinàmica. 

Vam començar fent un joc que consistia en treballar l’escolta. Ens distribuiem per tota l’aula i ens haviem de posar en moviment, com si fóssim robots aspiradors Roomba. En Llàtzer deia un número del zero al deu i nosaltres haviem d’ajustar la velocitat i coordinar-nos entre tots per anar a la mateixa velocitat. Zero era molt lent i deu molt ràpid. Per exemple el 5 era caminar normal, el 3 lent, 8 anar ràpid i el 10 corrent. Després ens anava afegint un seguit de normes i haviem de respondre sincronitzadament a les seves ordres, cada vegada més difícil.

Per recuperar una mica l’alé, vam fer un joc una mica més relaxat. El joc consistia en comptar de l’1 al 40. Sembla fàcil, oi? doncs no! Ho haviem de fer de manera aleatoria i improvisada. Per exemple, un deia 1, un altre deia  2 i si en algún número dos persones deien el mateix número a la vegada haviem de tornar a començar. Cada cop arribavem més lluny però només vam aconseguir arribar fins al 21. Seguirem practicant per aconseguir-ho!

Ja per acabar, l’últim joc que vam fer era que tots agafavem el rol de periodistes menys un que es feia passar per un autor d’una obra de teatre i que havia d’explicar els temes centrals de la seva obra. Aquests temes sortien dels que havien pensat anteriorment cadascú de nosaltres. De fet, es tractava com si estiguessim a una roda de premsa. Qui feia d’autor, estava sotmés a les preguntes del periodistes i havia d’improvisar per sortir del pas de les preguntes que anàvem bombardejant els periodistes. L’autor es trobava amb preguntes de tota mena ja que uns feiem de periodistes benevolents i d’altres de mordaços .  

La primera sessió

A la primera sessió ja hem tingut temps per coneixe’ns una mica i d’explicar una mica les nostres experiències i inquietuds envers el teatre .

Per saber quin peu calça en Llàtzer, hem fet una lectura d’una de les seves obres, La pols. Hem de confessar que en algun moment era inevitable petar-se de riure. 

Per entrar en matèria, hem tingut temps de pensar i reflexionar sobre algunes qüestions. Per exemple, imaginar-nos quins passos ha de seguir un autor per escriure una obra de teatre, pensar sobre aquells temes que ens interessa més per veure al teatre.