Històries de vida…

Després de crear els nostres heterònims, ens hem plantejat una qüestió: com resoldria el nostre heterònim una situació, una experiència o un conflicte real que nosaltres hem viscut? Com vam actuar nosaltres dabant d’això i com actuaria l’heterònim? Quines semblances i quines diferències hi hauria? Per què vam actuar així i el nostre heterònim d’una altra manera? Quina solució ens sembla més adequada un cop analitazada i vist des d’un altre punt de vista?

Escribim els nostres noms, juntament amb els heterònims i dibuixem un storyboard amb l’actuació del nostre heterònim. Crear un personatge paral·lel a nosaltres ens està agradant molt! Poder conviure a la pell d’una altra persona ens dóna moltes estratègies per posar més creativitat i ganes al treball diari de l’aula EN RESiDÈNCiA!

Creació d’heterònims

Avui, després d’entendre què era un heterònim, hem començat a crear el nostre personatge! Com es diu? Com és? D’on ve?

Cadascú ha creat unes línies bàsiques del seu personatge per tal de començar a donar forma aquest nou jo i tenir quatre idees per dimarts, quan arribin les creadores, començar a treballar!!

Al final, no hem pogut evitar-ho i ens hem expressat corporalment, perquè això del moviment… ens encanta!! A veure què surt després amb aquests heterònims!! Estem desitjant desenvolupar-ho més a fons.

Benvingudes creadores!

La Nora i la Marga avui han arribat a Antaviana! Les esperàvem amb molta il·lusió i amb ganes de començar aquesta nova aventura cap a l’art contemporani.

A l’inici hem fet un joc de presentacions a través dels escrits que havíem fet sobre art i, d’aquesta manera, trencar una miqueta el gel… sí, també teníem una miqueta de vergonya!

Per acabar la sessió, la Nora ens va portar la seva obra Plom-Plata, un arxiu que conté 17 projectes relacionats amb les derives obligades dels desarrelats, dels que han hagut de marxar involuntàriament del seu lloc d’origen. A més, ens ha portat el llibret que va crear en honor a la ruta de Walter Benjamin de Banyuls a Portbou, fugint de la persecució antisemita del règim de l’Alemanya de Hitler.

Per la seva banda, la Marga ens va mostrar tot tipus de materials reciclables que li serveixen com a  base dels seus projectes, juntament amb els seus heterònims. També ens va recrear  l’inici d’una de les seves obres. Simplement, va ser al·lucinant! Això d’EN RESiDÈNCiA comença a tenir una bona forma!

Us deixem el vídeo de la sessió, una imatge val més que mil paraules!

Heterònims

Avui, una setmana abans que arribin la Nora i la Marga hem estudiat una miqueta què són els heterònims. Al principi no enteníem res de res!

Poc a poc, però, li hem anat donant forma a aquest concepte. Hem vist com hi ha artistes que creen personatges paral·lels al seu jo -amb tota la seva biografia pròpia- per tal de poder expressar-se desvinculant-se de la seva història de vida.

Ens ha al·lucinat i tenim moltes ganes de crear-ne un per nosaltres! De moment, hem anat fent un esbós per anar assajant! Mireu, mireu!

AH! Què no se’ns oblidi! Hem enviat aquesta fotografia a les creadores perquè agafin molta força pel pròxim dimarts! Tenim unes ganes immenses de conèixer-les!

 

 

Què en sabem?

Per escalfar motors, abans que arribin les creadores al centre, hem omplert uns qüestionaris sobre: què en sabem d’art contemporani? Quines experiències hem tingut amb l’art? Què és crear?

Hem treballat amb els chromebooks -en xarxa- per tal de poder enviar totes les nostres respostes a les creadores i, d’aquesta manera, que ens puguin conèixer una miqueta més. Ja queda menys per a que la Nora i la Marga arribin al centre i ens ajudin a saber, conèixer i experimentar -una miqueta més- sobre tots aquests aspectes! Aquí us deixem un tastet més!

Però aixó no és tot! A més a més, hem visualitzat algunes obres de les artistes i hem estudiat el bagatge d’aquestes. Per fer-ho una mica més divertit, per finalitzar la sessió, hem creat una cançó amb una “súper” coreografia, ho voleu veure?  Doncs aquí ho teniu!

Antaviana

L’institut Escola Antaviana es caracteritza per un Projecte Educatiu que contempla la inclusió i l’atenció de la diversitat com un dels objectius principals. El seu alumnat és una mostra molt àmplia de tot l’espectre social del barri i presenta un grau molt alt de diversitat pel que fa a necessitats educatives individuals i entorn socioeconòmic. Antaviana té, a més a més, una forta vinculació amb les famílies, el barri i els seus equipaments, com l’Ateneu de Nou Barris, que és referent per a tota la seva comunitat educativa. Antaviana participa per primera vegada en RESiDÈNCiA, amb un grup d’alumnes de segon d’ESO.