Com podem modificar l’espai?

Aquest dimarts, hem començat la sessió amb unes imatges dels projectes de l’Eulàlia. Ens va explicar un parell de projectes que ens van cridar l’atenció. En un va baixar el sostre d’un edifici (només on li van deixar) per a canviar les sensacions de les persones que tenien sobre l’espai. L’altre un espai on hi havia una exposició però en una habitació que no es podia entrar s’escoltava una conversa dels propietaris de la casa (una habitació on hi havien molts records guardats).

Posteriorment, ens va proposar posar-nos a un espai de l’aula i modificar-lo com ens agradaria que fos, podeu veure els nostres resultats al següent vídeo!

Sortim a escoltar el Castell de Torre Baró

Vam començar la tarda escoltant els sons que ens va portar l’Eulàlia. Cadascú els interpretava d’una manera diferent. Per què?, doncs perquè ho sentíem diferent: algunes persones es fixaven més en unes coses que en unes altres, fèiem hipòtesis del que podia ser i ho associaven als records, a les experiències.

Després, vam anar al Castell de Torre Baró. La nostra primera sortida amb la creadora. Un cop allà, vam fer una dinàmica de prestar atenció i distingir els sons a través de l’oïda i de l’escolta: el corrent elèctric, avions, ocells, gossos, cotxes, clàxons les fulles, les pedres, les nostres passes, la gent parlar, la brisa del mar…

Ens vam fer una pregunta molt interessant: què escoltaríem a la natura si no hi fóssim? L’Eulàlia ens va explicar que nosaltres som part del cicle de la natura i que els ocells cantaven quan escoltaven als éssers humans. Ella tenia unes gravadores molt petites

Vam tancar el dia escoltant un poema que va crear el nostre company Pau “els sons de la natura”.

Comencem EnResidència!

Avui, hem conegut a la nostra artista: L’Eulàlia García Valls. Vam començar a conèixer n’s  i li vam regalar la mascareta del nostre estimat institut escola!

Vam explicar què pensàvem que era el silenci i quines coses sentim quan experimentem. Què ens evoca? On el trobem? El gaudim o ens crea angoixa?

Seguidament, vam analitzar els elements de l’aula i els vam classificar en diferents blocs:

Què hi ha? Qui hi ha? Què sentim? Què fem? Quin so hi ha?

Ha estat una sessió que ens ha permès trencar el gel, xerrar molt, obrir-nos a la creadora i començar a treballar aspectes amb els que mai ens havíem aturat a analitzar: el diferents sons que envolten el nostre dia a dia al centre.