Comencem a perfilar la contaminació

Jorge Carrasco (docent): Avui ha estat una sessió on el nostre alumnat a brillat especialment. Creant la contaminació ens hem adonat tots i totes plegades que l’alumnat està entenent les dinàmiques d’EN RESIDèNCIA i que ho han assimilat a la perfecció. Estem il·lusionats amb aquesta exposició i avui s’ha notat en el treball a l’aula. Tothom estava implicat, tothom anava anotant coses, participant, col·laborant perquè aquell dia tota la comunitat d’Antaviana visqui, en primera mà, les dinàmiques que hem estat treballant durant aquest any tan peculiar.

A més, avui ens ha visitat la Carme, Cap d’Estudis del centre. Hem preparat tot un seguit de preguntes sobre les possibilitats que tenim per a l’organització d’aquesta contaminació. Però… tenim la sort que la direcció del centre ens deixa via lliure per muntar el que vulguem!

Contaminació. Brainstorming.

A la tercera hora d’EN RESIDÈNCIA vam estar preparant notes adhesives, individualment, amb les idees que tenim per a la creació de la contaminació.
Avui, amb l’arribada de l’Eulàlia, les hem explicat a la resta del grup, les hem posat en comú i hem fet una depuració d’idees per anar perfilant aquest dia que farà ressò en Antaviana.
Com sempre, us deixem un vídeo que fa un tastet d’aquest procés i les imatges del mural que anem creant.

Reflexió 1r trimestre

Comença a apropar-se el final del primer trimestre i, amb aquest, les primeres passes amb l’Eulàlia. Ja coneixem el seu treball, hem experimentat, hem gaudit amb la immersió sonora… però… Què hem entès? És hora de pausar-ho, reflexionar i agafar forces per engegar al màxim! Us deixem veure tot el que hem escrit a les nostres llibretes!

Revisem materials!

Sentir, aturar-se, escoltar, reflexionar, debatre-ho, tornar-ho a escoltar, tornar a aturar-se, anotar-ho, sentir-ho en grup, explicar-ho… Ja us ho hem explicat! 😛

Audio seleccionat per la Sara i l’Ainhoa
Audio seleccionat per la Sara i l’Ainhoa
Audio seleccionat per la Sara i l’Ainhoa
Audio seleccionat per la Samara i la Fanny
Audio seleccionat per la Rocio i la Mariam
Audio seleccionat pel Pau i pel Joshuar
Audio seleccionat pel Pau i pel Joshuar
Audio seleccionat per la Karol

Escoltem els primers enregistraments!

Sentir, aturar-se, escoltar, reflexionar, debatre-ho, tornar-ho a escoltar, tornar a aturar-se, anotar-ho, sentir-ho en grup, explicar-ho…

La cinquena sessió l’hem dedicat a desenvolupar aquest procés diverses vegades. Hem sentit els àudios que hem gravat, n’hem triat un i hem explicat a la resta perquè els hem triat. Us deixem el vídeo amb les nostres petites explicacions i també us adjuntem les gravacions perquè podeu gaudir i acompanyar-nos!

Audio seleccionat per la Fanny i la Ia Irene
Audio seleccionat per la Ainhoa i la Rocio
Audio seleccionat per la Karol i la Sara
Audio seleccionat pel Pau i el Víctor
Audio seleccionat pel Pau, el Víctor i la Raven

Sons identitaris del nostre entorn

Avui, hem fet una sortida pel barri amb unes gravadores de so. Abans de sortir, l’Eulàlia ens va explicar el seu funcionament i la cura que havíem de tenir amb aquestes. Ens va fer molta gràcia “la pelusilla” que portaven per protegir-les del vent.

Vam gravar, en parelles, diferents sons identitaris del barri i ho escoltàvem amb uns auriculars que ens feien sentir el so molt a prop i més fort, més clar, més detallat. Ens va cridar molt l’atenció, ja que era una altra forma d’experimentar amb la sonoritat que mai havíem provat, tenien moltíssima potència!

També ens ha acompanyat l’Agnès, mediadora d’A Bao A Qu, la podeu veure al vídeo! Ens anava fent les fotografies que incloem en aquesta entrada!

Explicant la dinàmica d’avui.
El Cristian i el Joshuar experimentant amb les gravadores.
El Pau i el Víctor provant les gravadores a la Plaça de la trobada.
L’Ainhoa i la Rocío gravant els sons de la Plaça de la trobada.
Gravant els sons de la passejada en grup.
L’Eulàlia aguditzant-nos l’escolta, fent-nos conscients dels sons del nostre barri.
L’Ainhoa i la Rocío a la Plaça de les Roquetes gravant els sons de la ciutat.
La Carol i la Sara a la Plaça de les Roquetes gravant els so d’un cotxe que passava fent molt de soroll.

Com podem modificar l’espai?

Aquest dimarts, hem començat la sessió amb unes imatges dels projectes de l’Eulàlia. Ens va explicar un parell de projectes que ens van cridar l’atenció. En un va baixar el sostre d’un edifici (només on li van deixar) per a canviar les sensacions de les persones que tenien sobre l’espai. L’altre un espai on hi havia una exposició però en una habitació que no es podia entrar s’escoltava una conversa dels propietaris de la casa (una habitació on hi havien molts records guardats).

Posteriorment, ens va proposar posar-nos a un espai de l’aula i modificar-lo com ens agradaria que fos, podeu veure els nostres resultats al següent vídeo!

Sortim a escoltar el Castell de Torre Baró

Vam començar la tarda escoltant els sons que ens va portar l’Eulàlia. Cadascú els interpretava d’una manera diferent. Per què?, doncs perquè ho sentíem diferent: algunes persones es fixaven més en unes coses que en unes altres, fèiem hipòtesis del que podia ser i ho associaven als records, a les experiències.

Després, vam anar al Castell de Torre Baró. La nostra primera sortida amb la creadora. Un cop allà, vam fer una dinàmica de prestar atenció i distingir els sons a través de l’oïda i de l’escolta: el corrent elèctric, avions, ocells, gossos, cotxes, clàxons les fulles, les pedres, les nostres passes, la gent parlar, la brisa del mar…

Ens vam fer una pregunta molt interessant: què escoltaríem a la natura si no hi fóssim? L’Eulàlia ens va explicar que nosaltres som part del cicle de la natura i que els ocells cantaven quan escoltaven als éssers humans. Ella tenia unes gravadores molt petites

Vam tancar el dia escoltant un poema que va crear el nostre company Pau “els sons de la natura”.