Avui ens desplacem a l’Antic per a fer un assaig in situ. Aquest assaig serà enregistrat i formarà part de la sessió de contaminació del nostre claustre de professors del nostre institut.
Ens espera l’Eli que ja ho ha preparat tot. Aquest assaig té tres objectius bàsics:
- Pendre mesures del escenari, és a dir que els actors i actrius vegin i actuïn allà on ho faran a final del projecte.
- Enregistrar l’assaig per poder veure’l i corregir moviments i/o actituds i treure conclusions.
- Que hagi una mica de públic present, que faci que els estudiants s’acostumin a mirades que van més enllà que les dels dos profes que col·laborem en el projecte, el Pedro i jo.
Descalços comencen a escalfar, estiraments, moviments compassats i primeres protestes: És que els llums… (Aquest és el 4art objectiu: no estan acostumats a actuar dins un escenari amb llums professionals (gràcies Adrià), és que se m’embrutaran els mitjons, és que…
per sort, la Viviane sap reconduir la situació i a força d’apretar-los, fem que es concentrin en la feina i no es distreguin massa…
Fem un pase sencer de les escenes que estem treballant setmanalment a veure com queden in situ i quin és el tempo que fem servir.
Un cop treballat, debati’m sobre la sessió, sobre coses que es poden canviar, millorar, transformar…la Yaiza porta la veu cantant i proposa idees molt a tenir en compte, aquesta noia va cap a directora teatral, té seny i visió de les coses, tothom o quasi tothom proposa coses i deixa la seva empremta en el projecte.
Finalment volem agrair el treball de l’Eli al acollir-nos tan amablement, com sempre; de l’Adrià amb les llums, de la Caterina filmant i de l’Alessia fent les fotos. Gràcies Antic!
Ara toca a la Viviane encaixar totes les peces del tracaclosques…
Jordi Sánchez, professor,
INS. BARRI BESÒS, Barcelona