Gelen i Yosjuan

jesús:

Ens acompanyen Gelen Jeleton per primer cop, i Yosjuan Peña que la propera setmana fara una intervenció-taller.

Es presenten, Gelen parla sobre fanzines feministes (sobre els que fa recerca i en té un arxiu i que està a punt de llegir la tesi doctoral) i en mostra un col·lectiu al que va prendre part i coordinar, basat en dibuix i el cos com a suport del text: són dibuixos de persones amb pancartes sobre les desaparicions d’Ayotzinapa, s’intitula: “Lxs anormales con lxs normalistas”.

20151109_104648

20151109_101715

20151109_101636

20151109_101548

20151109_101503

20151109_101444

20151109_100152

Yosjuan presenta la seva experiència en contexts de tallers, entre dibuix, sociologia i educació.

20151109_102008 - copia

Les estudiants es presenten breument i els fan preguntes. La situació canvia quan passem a parlar de música.

Decidim fer un exercici d’ensenyar-nos unes a les altres a ballar bachata, reaggetton i dembow. Moltes de nosaltres ballem molt, i entre les que no ho fan n’hi ha que segueixen el ritme i gaudeixen també. Riem.  

20151109_102400

Després Gelen mostra el dibuix que ha fet per a aquesta setmana, és un text dibuixat, que és una tècnica que fem servir sovint. El dibuix té una frase extreta d’un article de Maite Garbayo sobre performance que parla precissament que el gest és el llenguatge de qui no pot parlar, d’allò que no es pot dir.

20151109_105125 - copia

 

Potser ballant dembow hem dit amb el cos moltes coses que no hauriem pogut dir amb paraules. Fem un exercici mirant de fer lletres dibuixades amb frases que ens interessin, mentres altres continuen escratxant amb el tocadiscos i mirant de rapejar alguna frase-lema, i un grup amb Gelen fan un rap de frases-lema tocant palmes alhora.

20151109_110217

20151109_105823 - copia

20151109_105834 - copia

20151109_110209

20151109_111043

20151109_105738

20151109_110942

20151109_110635

 

20151109_110648

20151109_105919

20151109_110026

Veïem el capítol del dia de Ciutat Morta.

20151109_111446

Tatus i scratch

jesús:

En aquesta sessió ens expliquem què haviem fet en cada un dels grups a la sessió anterior, i proposem com podem continuar compartint l’aula per a trencar la divisió entre arts-escèniques-musicals i arts-visuals.

Fem dos grups i dos espais.

En un grup mirem de passar al cos un petit dibuixet (que sigui una mena d’icona o símbol personal) fent servir la ploma-pinzell de tinta xinesa com a eina de tatuatge temporal.

20151102_103403 - copia

20151102_102531

Copia  de 20151102_101614

20151102_102521

20151102_101550

20151102_103820

20151102_101557

20151102_103334

20151102_103355 - copia

En l’altre provarem una nova eina, el tocadiscos per a fer collage sonor mitjançant scratch. El tocadiscos atrau més que el tatuatge (tot i que hi ha tatus increïbles), potser té a veure amb la mena d’espai en què ens trobem. Per a la fi de l’exercici ja comencem petits raps amb ritme scratch.

20151102_103237

20151102_103247 - copia

Mirem un altre capítol de ciutat morta i mostro el meu dibuix de la setmana, que he fet servir amb tècnica de còpia d’una imatge (ja que el darrer era un apunt del natural): es tracta de la carta del penjat del tarot, pel que respecta a “azucenas tigradas”, la carta fa referència a la idea de futur que colonitza el present. les menors tenen (tenim) molta pressió del futur que esperen les institucions adultes i al mateix temps una certa dificultat per a visualitzar-lo; hi ha pressa i espera alhora.

20151102_113030 - copia