1

Un museu, un forat i altres accions.

Ens trobem a la plaça. Mirem l’edifici del MACBA des de lluny. Ens preguntem quines diferències te aquest edifici dels edificis del costat, o de la majoria d’edificis que coneixem. Per on s’entra a un museu? Quantes i quins tipus d’obertures te? Pot haber-hi un forat al seu mur?

El busquem, uns per dins i altres per fora, fins que el trobem: “Obrir un forat permanent”. En veure l’obra de Luz, parlem dels espais públics i privats i la seva diferenciació. Mirem a través del forat, fem soroll a través d’ell, entra aire i so de fora…

Vam conèixer la base de l’exposició Especies d’espis gràcies al comissari de l’exposició, Frederic Montornès. Parlem dels espais de transició, dels espais útils i no útils, de mapes i recorreguts geogràfics que il·lustren la biografia de la gent.

De tornada a l’institut, dediquem una sessió a comentar el que em vist al museu i a parlar sobre l’art. Què és?

Aquí alguns comentaris:

“Deixar que la gent que ho entén critiqui” (Gemma) / Són artistes i han pensat una forma d’expressar-se. /”El quadre de Miró del punt i la ratlla jo també ho puc fer, però els artistes porten una carrera” (Julia). / Plantejar el límit entre qui és artista i qui no, i per què fer la mateixa cosa de vegades és art i altres no. / Parlem de la figura del comissari. / ¿Entenem per si sola aquesta obra fora de l’exposició? / “No cal que siguis ningú per fer art, sinó que si que has de tenir la intenció perquè has pensat prèviament que vols fer art” (Lluna).

Dediquem les següents sessions a veure  treballs d’altres artistes i altres projectes de la Luz, veiem videos d’accions, fotos, textos sobre accions a espais tant privats com públics.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

què podem fer? què és una incidència?

Abans de pensar en què fer a fora de l’institut, ens plantejem fer una petita acció, per anar calentant motors, dins l’espai que més coneixem: l’institut.

Apareixen algunes idees que poden implicar que ens posin una incidència. Algú pregunta quants asumirien aquesta conseqüència.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Què és una incidència? Quina és la normativa de l’insitut? Debatim sobre els pros i els contres. Per a que serveix una norma? Tenim opinions contraries. Molts ho comentem a casa. Les nostrse mares i pares també opinen.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Avui els apunts de la sessió els ha escrit la Gemma:

sessio 19116_1 sessio 19116_2 sessio 19116_3 sessio 19116_4

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

nou any, què hem fet? què podem fer?

Començem l’any amb el Xavier. Estarà amb nosaltres durant el projecte. Ell es estudiant d’un master d’art i educació.  Parlem una mica sobre educació: “L’informe de la UNESCO sobre educació de 1996 va establir els quatre pilars de l’aprenentatge: aprendre a conèixer, aprendre a fer, aprendre a ser, i aprendre a viure junts. […] El coneixement requerit no es transmet i prou, sinó que s’explora, s’investiga, s’experimenta i es crea segons la necessitat humana […] És un coneixement al qual s’arriba per vies que nodreixen el que potser és la competència més important de totes: la capacitat per accedir i processar críticament la informació. Aprendre a aprendre no ha estat mai tan important com avui.”

Aprofitem per explicar al Xavier el que hem fet fins ara.

residencia luz broto 44_m copia

La Luz llegeix tot seguit i barrejat les paraules que hem subratllat a les nostres anotacions de les 6 sortides. Ens serveix per fer un resum d’aquests primers 3 mesos:

escales

señal prohibit bicicletes

gats

no podem entrar a les escales

obrim

veiem

algú (desconegut)

un lloc on potser viu algu

casa amagada

volen que ens posem en un lloc ple de branques, semblem criatures rares endinsant-nos per allà

camí de terra, ple de coses molt estranues com roba, molts objectes i fins i tot closques d’ou

experiencia fascinant

m’he quedat sol i despres he anat corrents fins unir-me amb el grup

mur camí

sortim

arribem a un barri desconegut, un lloc desconegut

no sabem on som,

desviar del recorregut

discutim si es privat o no

IIIIIIIII autopista, so molt fort (la luz volia atravessar la carretera, ens pregunta si podem atravesar l’autopista). mig grup s’ha pujat al mur, els cotxes piten, m’ha impressionat estar tant a prop de la carretera

carretera amb cotxes

carretera gigante

excursió

vida normal

rampa

III estació de trens amb una via trencada, persones caminant a les vies, vies destrosades/abandonades

porta oberta al no res

una escala que baixa, 49 esglaons

una altra escala, 34 esglaons

han obert porta misteriosa, hem pogut obrir la porta

hem pujat per una mini montanyeta

arbustos

a la zona de picnic es poden fer barbacoes

forat

parking policia

passem per un tunel

creuem un pont

bicis, emoció

pont inacabat

por, mal rollo, cagadets, espantats (carabana aparcada, para-sol II, gos + seguretat), tothom tenia por

IIII para-sol , casa feta amb coses habituals

furgoneta gitano

cartell en blanc

fabriques lluny

caure al riu

IIun home/senyor trucant per telefon/meditant al bosc

un noi fen el pi durant molta estona amb una ma, a la pista blava del Parc de la Trinitat

ens hem perdut

camí ple de pedres

IIII va caure a l’aigua, m’he caigut estic mullada, la vam ajudar a sortir

hem passat per un lloc on molt poca gent passa (al contrari del camí de la platja)

IIII moltes caques, caca vermella, el Rob l’ha trepitjat

no hi habia sortida

Ivam pujar les vicis per una rampa

el que mes em va agradar es quan estabem davant del petit riu

II sortida de clavegueram/ vam entrar a un sortidor d’aigua

plafons historia del barri

vistes de barcelona

parc enorme, vistes precioses (caballs II)

plaça molt chula, es un lloc agradable pero esta en un barri chungo, just al costat de la muntanya

castell

molts arbres

passadís “xungo” amb molts arbres (ocupes)

rabia no poder trepar la maldita valla

camins nous

aquesta part la coneixo bastant, per això no escric

una tanca trencada

legionarios

mur grafitis

“villamorquilandia”

II Meridiana

creuem semafor en vermell

pas de zebra sense sentit

entrem a la periferia Baró de Viver

II casa meva

 

A partir d’aquí pensem que ens agradaria fer tots junts, coses que no fem habitualment, sense pensar si podem o no fer-les, alguna cosa que recordem, que sigui com una aventura, on aprenguem alguna cosa, haguem d’esforçar-nos una mica, posar-nos d’acord i no aborrir-nos!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Podriem fer això als espais que ens envolten, que hem estat recorrent aquests mesos?