CONTAMINACIONS AMB L’INSTITUT

El dimecres 24 de febrer vam compartir fragments del procés de la residència amb les docents de 1r d’ESO. L’acció es va desplegar entre el dins i el fora de la sala d’actes de l’institut. Aquests van ser alguns dels moments viscuts durant i abans de la presentació…

Acollida

Senyals de llum

Making of (uns dies abans…): Imaginant plegades com podria ser aquesta trobada. Què expliquem de tot allò que hem fet? Com ho expliquem? Quin format ha de tenir la sessió (virtual, presencial, mixt)? De quina manera impliquem a les docents participants? Per comissions vam treballar els continguts i les accions a compartir.

Making of (unes hores abans…): Assajant i dinant juntes.

MIMETITZAR-NOS AMB L’ENTORN


Durant aquesta acció col·lectiva, vam transitar pels carrers des d’una atenció activa al nostre entorn i al nostre cos, pensant i detectant formes i objectes de l’espai públic on ens hi puguéssim mimetitzar o camuflar a través del moviment i de la posició del nostre cos [conceptes que hem estat treballant tots aquests mesos].

L’única premissa anterior a aquesta acció, era venir vestit d’un o dos colors. No teníem un recorregut prèviament fixat, sinó que anàvem a la deriva un cop sortíem de l’institut.
Vam fer una primera acció al mes de desembre de forma més improvisada, però ens va agradar tant l’experiència que vam voler repetir-la durant al febrer, canviant el recorregut i la roba que portàvem, i convidant a l’artista i fotògrafa Violeta Mayoral perquè documentés l’acció col·lectiva.

GEST, MIMESI i ERROR

Durant el mes de gener hem estat reflexionant entorn als gestos, i a les construccions i interpretacions variables dels seus significats.

També hem desplegat accions col·lectives, posant els cossos al centre, per tal d’explorar possibilitats comunicatives, acollint l’error imprevist com un element que genera un missatge inesperat.