Avui hem fet la sessió de contaminació a l’institut!
La sessió de contaminació consisteix a donar a aconèixer i explicar el projeste que s’està fent a altres persones del centre. Enguany hem fet el mateix format que l’any anterior: hem presentat als nostres companys de tercer de l’ESO. Igualment també han estat presents la gent de la Fundació Miró i del Consorci. Els alumnes del projecte En Residència hem preparat dos recorreguts:
- Visita a l’aula En Residència on treballem habitualment i hem ensenyat el que fem i com ho fem. També hem donat la possibilitat que els nostres companys puguim experimentar i provar de fer.
- Visitar la Sala d’actes per veure una amplia exposició dels treballs fets per nosaltres, els nostres llibres d’artista on es pot veure les activitats, treballs i evolució del projecte.
Aquesta sessió de contaminació ens ha servir per aprendre a exposar davant del públic i per perdre una mica la vergonya. A part, també creiem que ens ha servit per reforçar el grup i veure més clar el que hem fet fins ara.
Una bona experiència!
Sessió oberta a l’alumnat dels grups estables de convivència.
Partim el grup i una meitat van al menjador i l’altre a l’aula.
Sessió al menjador
Mitjançant l’exposició dels treballs fets expliquem als nostres companys:
- Que és En Residència
- Qui participa a En Residència
- Quin és el paper de cadascú
- Què fem aquest any?
- Sabem com acabarà aquest procés artístic?
- Expliquem el procés que hem fet a les diferents sessions explicant els rètols, les paraules clau que apareixen als rètols defineixen les sessions i el projecte en general: LLOC, JOC, EXPLORACIÓ, EXPERIMENTACIÓ I TRANSFORMACIÓ
- Expliquem també el nostre quadern de treball
Sessió a l’aula
- La sala està a les fosques. Fem entrar als convidats i els col·loquem davant de les taules. Fem la pràctica de l’espelma.
- Encenem el llum i preguntem que ha passat. Perquè la imatge de l’espelma és veu a l’inrevés?
- Expliquem el funcionament de la càmera fosca. Juguem amb el forat de la càmera i veiem el jardí en el paper del cavallet.
- La nostra aula s’ha transformat en un lloc d’experimentació de la realitat a través de diferents practiques fotogràfiques.
- Fem una foto i la revelem.
Quan surten es dirigeixen al mural i preguntem:
què t’ha sorprès?
Escriu una paraula de les sensacions que has experimentat dins de la càmera fosca