Miquel Barceló treballa el fang d’una manera molt especial. Els seus volums i relleus ens han servit com a referent.
Miquel Barceló, Felanitx, 8 de gener de 1957, és un pintor mallorquí de renom internacional.
Entre els seus darrers projectes destaquen l’elaboració d’un mural ceràmic en una capella de la Catedral de Palma (març del 2007)[2] i la cúpula de la Sala dels Drets Humans de l’ONU al Palau de les Nacions de Ginebra (juny del 2008).
Miquel Barceló va mostrar al 2013, al Museu d’Art Modern de Ceret, un centenar d’obres que barregen els autorretrats, les grans àmfores i els maons i que recorden les seves primeres creacions per la sobrietat i la manca de color. Sota el títol ‘Terra Ignis’ (terra de foc), la mostra recull la feina que els darrers dos anys ha mantingut Barceló abduït a la Teulera, el seu obrador del poble mallorquí de Can Rabassa. Durant aquest temps, l’artista ha creat peces de petit i gran format que l’han dut a explorar l’essència de l’art a través de la ceràmica i el fang, que considera “els materials primordials, els genèrics de la pintura”.
Comencem el treball fent proves d’empremptes. La Mebi fa aquesta peça:
Hem fet un visionat de la performance “Paso Doble” de Bruno Delbonnel Miquel Barceló ambel coreògraf Josef Nadj
En Marc obre el fang i ens dona un bloc a cadascú:
Comencem a manipular el fang i fem proves:
La Maria Teresa i la Laura registren el procés:
L’Ariadna fa una tassa:
En marc fa l’emprempta d’unes tisores
En Nil deixa el seu puny imprès al fang
Aquest és el resultat:
En Williams i la seva obra
La peça de l’Aco
la Gehan fa un pingüí:
La Mebi pren l’empremta d’un taburet
Més peces…