Memòria visual d’un projecte IV

Les imatges que apareixen tot seguit mostren la construcció d’arquitectures: a partir de les experiències personals de cadascun dels participants vam anar construint una coreografia en la qual els cossos eren parets, sostres, mobles, etc.

Els alumnes es van dividir en dos grups i van fer-se dues construccions distintes. Com a rerefons, vam tenir una música pròpia realitzada a partir de petits fragments triats per cadascú i molt manipulats electrònicament per tal de bastir una mena de gran mosaic abstracte.

 

La nostra opinió

El 22 d’abril hem fet una presentació de les nostres habitacions, construccions de cases, fotografia, un pont i diferents escultures amb els nostres cossos, al Graner.

Al principi, en fer totes aquestes pràctiques la nostra opinió va ser molt diferent al resultat, ja que pensàvem que tot això no anava a resultar, però amb la pràctica de tots aquests mesos ens vam adonar que podíem obtenir una bona conclusió de tot això, seguint un guió que ens havia donat la professora.

Vam obtenir una bona presentació

Jessica Roda i Laurent Rojas

La meva opinió

El dilluns 22 vam representar un espectacle al Graner, ens van anar a veure els nostres companys de l’institut . Vam fer alguns dels treballs que vam realitzar a classe. Primer vam dibuixar la nostra habitació, després vam sortir del lloc on estàvem fem la habitació i vam agafar una cadira, ens vam asseure i vam dibuixar davant  d’un company l’habitació on vivíem quan  érem petits. També vam fer un treball  amb els sons dels paper que havíem realitzat amb en Guix .

Rodrigo Estrada

Jo pensava que la coreografia que vam fer seria avorrida. La verirtat és que tenia poques ganes de fer-ho però al veure a tota aquella gent que ens va anar a veure sentia molta emoció i nervis. També es veritat que en el moment de començar a fer totes aquellas activitats realitzades al llarg del curs van resultar fàcils.
M’ha agradat la manera que vam anar aprenent la correografia, perquè no va ser con a una classe de ball que ho has repetir moltes vegades per a que surti, sinó que al fer-les com activitats o jocs és més senzill i divertit, ajuntar tot el treball del curs.
Quan vaig veure fragments de la correografia es veu increïble, como si ho haguéssim preparat molt més i amb més esforç.
La idea de tot això era representar amb moviments de la vida quotidiana de com som nosaltres, com és l’espai on vivim. Per encaminar-nos i fer-ho, vam cercar quines són les cançons que escoltem nosaltres, també les dels nostres pares i avis, vam cercar proverbis del nostre país, vam fer frases di qui som (fill de…, client de…, fan de…), moviments d’algun fan nostre. Amb la finalitat d’ajuntar tot allò per fer una correografia.

Classe oberta per Sant Jordi

El dilluns dia 22 d’abril vam mostrar a companys i familiars de l’alumnat de 4t què hem estat fent els darrers mesos.

L’Àngels va articular un espectacle en el qual hi havia elements treballats des de l’inici: la representació d’espais arquitectònics amb els cossos dels participants; accions individuals i independents articulades juntament amb accions col·lectives; una coreografia sonora realitzada amb fulls de paper, etc.

Les músiques eren ben diferents: des del barroc italià fins a manipulacions sonores realitzades per nosaltres a partir d’una tria de músiques actuals.

La resposta per part del públic va ser molt bona, igual que l’actitud dels participants en la proposta coreogràfica.

Enfilem les darreres setmanes d’activitat amb la certesa que el treball de curs ha descobert nous horitzons.

Gràcies Àngels!

Josep Maria Guix