Sessió 1(4/10) i sessió 2 (18/10): primeres aproximacions al treball amb els residus

A les imatges presentades es veu el procés d´anàlisi, selecció i classificació de materials procedents de diverses formes de treball.

A la primera sessió, vam començar el treball amb residus. Vam observar i analitzar el borrissol de l’assecadora que ens va portar la Marta.

A la segona sessió vam treballar amb residus que vam portar nosaltres, dels quals en vam seleccionar dos :

  • Borrissol d’assecadora (tasques domèstiques_feina no remunerada
  • Marro de cafè (tasques relacionades amb l’hosteleria)

Primera sessió (4/10): retallem les etiquetes de les nostres peces de roba.

A la primera sessió partir del treball amb el borrissol de l’assecadora, ens preguntem per quantes formes de treball implica aquest residu.

Decidim mirar quin és el procés de fabricació de la roba que portem (on es fabrica, qui la fabrica, quines persones i de quins països) .

Un dels alumnes proposa que tots ens retallem les etiquetes per tenir més informació dels països d’on procedeix la roba i així ho fem.

Hem vist que moltes etiquetes són de països llunyans com Bangla Desh.

Properament, farem una investigació sobre quins són i com són els països i, més concretament, les regions o ciutats, on es produeix la roba de moda. També investigarem quines són les condicions laborals amb les que es produeixen aquests béns de consum.

Primera sessió amb la Marta

En la primera sessió amb la Marta (4/10/2012), vam redactar un guió basat en 3 punts del que aniria sent el nostre projecte sobre les formes de treball:
1. RECERCA TEÒRICA
2. RECERCA TERRITORIAL –> TREBALL DE CATALOGACIÓ
– oficis i formes de treball
– dins de l’institut:
      • professors
      • alumnes
      • senyores de neteja
      • consergeria
      • personal de menjador
      • secretaria i direcció (auxiliars administratius)
      • manteniment
      • informàtics
      • lampistes
3. OBSERVACIÓ –> observar si aquests treballs produeixen algun tipus de residus.
EXEMPLE: classificació de residus amb un borrissol d’assecadora.

Sessions prèvies

A la primera sessió, vàrem investigar sobre altres instituts participants en el projecte.  Ens vam posar en parelles i vàrem triar un institut, i per tant, un projecte, per explicar més tard davant de la classe.

Un cop vàrem triar el projecte i l’institut, vam buscar informació també sobre l’artista resident, i finalment vam fer una exposició oral davant la classe.

Un cop vam acabar amb les exposicions, també vam buscar informació sobre la nostra artista, la Marta Galán, ja que volíem saber què havia fet durant la seva trajectòria.

Durant la segona sessió prèvia vàrem respondre tres preguntes:

Què és per a tu l’art? En general tots vam coincidir que és una manera d’expressar sentiments, de fer reflexionar el públic, de mostrar-se un mateix i transmetre emocions.

Què saps d’art contemporani? Va començar cap a finals del segle XIX, i coneixíem artistes contemporanis com Picasso, Dalí o Miró. És un art actual, que trenca les barreres del neoclassicisme creant obres surrealistes, i a través del qual cada artista s’expressa a la seva manera.

Digues paraules que relacionis amb l’art: creativitat, imaginació, esforç, sentiments, bellesa…