PRIMERA PEDRA I CORONACIÓ

Mireia Carvajal, Makhlouf Chaibi, Biel Navarra, Wanling Zhu

Aquesta activitat la vam començar a realitzar, buscant informació sobre la primera pedra que la Eulalia ens va exposar a tota la classe.

Antigament, abans de construir un edifici, s’enterrava una pedra amb algun diari o algun objecte significatiu per si al futur alguna persona podia arribar a trobar aquella informació.

Igual que per començar a fer un edifici s’enterra una pedra, al final de construir-lo se li incorpora un arbre al punt més alt. A molts llocs també hi fiquen banderes o algun altre objecte significatiu.

Procés d’escriptura creativa

Un dies abans del 25 de Novembre, vam escriure un text, individualment. En aquest text s’havia d’afegir alguna de les paraules que vam proposar una sessió anteriorment, aquestes paraules van sortir a través d’un treball que parlava de buscar diferents objectes, animals, vegetals, persones, infraestructures, fenòmens naturals, ficció fent referència coses que poden travessar les superfícies. 

Vam seleccionar, cadascuna de les persones, uns quants conceptes i vam començar a escriure. El procés va ser diferent per cadascú, perquè per exemple: a la Romina. la Maria, la Martina i la Alimatu no ens va costar gaire escriure la història i que ens vingués la inspiració, però a l’Ismael li va costar molt.

Quan va arribar el dia de la lectura, de cada narració, l’Eulàlia ens va demanar agafar un dels paperets doblegats que havia preparat, on  dins hi havien unes frases que t’indicava de quina manera hauries de llegir, com per exemple: sota una taula, assegut, a sobre d’una cadira, recalcant cinc paraules, etc… Vam fer servir un micro i feia impressió llegir i que tothom et sentís, i a més d’una persona li va costar molt llegir o directament no ho van fer, però va ser una bona experiència per perdre la vergonya.

Sobre Rodes

Mireia, Noa, Maria, Makhlouf i Clàudia.

En el nostre projecte hem volgut donar-li una utilitat a una zona del pati que no s’utilitzava. Volíem canviar una mica el pati, perquè no fos tan avorrit i rutinari amb les mateixes activitats, tan per l’hora de l’esbarjo com per Educació Física.

El nom d’aquest projecte és Sobre Rodes, en l’honor de la mini rampa de skate que hem volgut posar. 

El seu subtitul és Portem l’Art Urbà, per les dues aportacions: la rampa, i la pissarra de grafitis, on allà els alumnes tindran tota la llibertat i l’oportunitat de mostrar el petit artista urbà que te a dins. Aquestes dues noves activitats promouen petites coses que generalment caracteritza el carrer. 

En la rampa hem pensat de que l’alumnat ha de portar el seu skate, bicicleta o patins de casa, en poques paraules els estudiants seran responsables del que porten.

Al igual que en la rampa, la pintura o qualsevol material que faciliti fer els grafitis a la pissarra, també seran responsabilitat dels propis estudiants. 

Blanket-19

Aquest projecte tracta sobre crear una idea per tapar un lloc del institut i poder renovar-ho.

El nostre grup, composat per Alimatu Cande, Biel Navarra, Maria Igón, Martina Medina i Romina Desante, ha decidit fer un projecte que pot ser molt profitós. Consisteix en colocar mantes per quan faci fred. Hem dissenyat un moble amb tres calaixos i dins de cada calaix, quatre compartiments.

A cada moble es distribuiran les mantes per grup clase i curs, i disposaran de portes de vidre.

Cada curs disposaran d’una clau per classe, i d’aquesta manera les mantes quedarien distribuïdes d’una millor manera i estarien en un lloc segur.

Les mantes entrarien al pagament del material escolar a principi de curs i es rentarien una vegada per setmana a l’institut.

Conclusió: Aquest projecte podría ser molt eficient pels dies de fred en l’institut, sobretot ara amb el Covid-19, que hem d’estar amb les finestres obertes totes les classes.

Com es veurian els armaris
Cartell informatiu al pati

Els nostres cartells:

El nom del projecte és Blanket-19.

Blanket pot dir manta en anglès, i el 19 l’hem posat perquè hem fet el projecte pensant en el fred que tenim a classe gràcies al covid-19 ya que hem de estar amb les finestres obertes

Hem decidit posar els mobles a la fassana de l’institut, perquè trobem que és un espai bastant desutilitzat i una mica lleig, i volem aprofitar-lo.

Hem fet també el disseny d’un cartell amb un eslògan, i si finalment es fa el projecte pensariem més eslògans cridaners.

Alimatu Cande, Biel Navarra, Maria Igon, Martina Medina, Romina Desante.

Pies En El Aire

Amarena B, Yasmine B, Ismael G

El nostre projecte davant del que ens va demanar l’Eulàlia és aquest.
Vam pensar en fer un pont transparent amb una cúpula transparent també, al mig. Aquest projecte l’hem fet principalment perquè hem pensat que seria una manera més divertida i fàcil de traslladar-nos des del terrat d’un edifici a l’altre.
Dins d’aquesta cúpula hi posaríem màquines expendedores de menjar i begudes, seria un lloc per estar-hi poc temps.
Es diu peus a l’aire perquè la gracia d’aquest monument es que podem veure com la gent de dalt camina per aquella passarel·la, i que sembli com si estiguessin volant.

UN NOU AIRE

Aquest és el nostre projecte: hem decidit posar herba artificial a la zona del pati perquè creiem que fa falta zona verda. Nosaltres pretenem que es pugui mantenir fent els esport, i entre tots conservar-lo net. Hem estat buscant diferents tipus d’herbes artificials, preus i llocs on es podria comprar, i on ho hem trobat més econòmic per l’escola. Ja que es una superficie bastant gran (22×13 m) l’hem trobat a”mano a mano”per 160€.

Harburg Monument – Jochen Gerz

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és Copia-de-004-Harburg-Monument_Jochen-Gerz-Esther-669x1024.jpg

El dia 14 d’Octubre Eulalia Rovira ens va fer una presentació d’artistes que treballen obres relacionades amb el concep e de superfície, entre elles tenim aquesta, que es diu Monument Against Fascism fet pels artistes alemanys Jochen Gerz i Esther Shalev-Gerz, al 1986. L’Eulàlia Rovira ens va posar aquestas fotos i nosaltres havíem de deduir que estava passant amb el monument. En aquesta classe, vam començar a intuir sobre aquesta columna, que era, perquè estava allà, què feia la gent, que significa, perquè la gent ho mirava tant, etc…

Al final vam acabar sabent que és una columna on la gent hi podia escriure.


Aquí podem observar com és possible veure un fragment d’aquesta columna amb les inscripcions que la gent va poder escriure/pintar.

Convidem els ciutadans de Harburg i els visitants de la ciutat a afegir els seus noms aquí als nostres. En fer-ho, ens comprometem a estar alerta. A mesura que cada vegada hi ha més noms que cobreixen aquesta columna de plom de 12 metres d’alçada, es baixarà gradualment al terra. Un dia haurà desaparegut completament i el lloc del monument contra el feixisme de Harburg quedarà buit. Al final, només nosaltres mateixos podem defensar la injusticia.” Document traduit de la web: .https://jochengerz.eu/works/monument-against-fascism 

Aquí un esquema que va fer l’Ismael:

Va ser una activitat divertida perquè vam anar descobrint que anava passant a mesura que l’Eulàlia ens ensenyava imatges.

ENS PRESENTEM!

Em dic Biel Navarra, vaig néixer el 30/09/05 a Barcelona. Tinc gran afició pels esports, ja que a tota la meva família sempre li han agradat i he crescut veient-los a casa. Però el que més m’agrada és el futbol, des de petit sempre he tingut una pilota als peus. Ara jugo de “cierre” al Cet 10 a divisió d’honor de futbol sala..

Jo pensava que en aquest optativa parlaríem sobre l’art en general. Tinc molt interès i voldria aprendre més sobre l’art d’avui en dia, em desperta curiositat per veure com ha canviat en el temps. No sóc molt d’anar a museus ni performances ni coses així però si me’n parlen doncs m’interessa, per això he escollit aquesta matèria, espero poder aprendre de forma divertida i dinámica. 

___

Hola em dic Maria Civit. Sóc de Barcelona, tinc 15 anys i visc al barri Navas. M’agradaria fer un cicle de confecció i moda per estudiar disseny de moda i així ser, en un futur, dissenyadora de moda. Fa tres anys que vaig a un taller de costura al barri de Gràcia, i encara segueixo anant. Anar aquest taller és una cosa que m’encanta, ja que és el que desitjava des dels 9 anys. Apart de la costura, també  ballo i dissenyo, són les tres coses que més m’agrada fer.  Vaig escollir aquesta optativa perquè l’art és una altra cosa que m’interessa molt, i estic amb ganes d’aprendre coses sobre l’art contemporani, que de ben segur m’ajudarà en la expressió creativa del disseny de moda.  

___

Hola me llamo Yasmine Bensalem y tengo 16 años naci el 23/08/2004. Mi familia es de Argelia pero yo nací en España. Mis aficiones son escuchar música, dormir y dibujar. He escogido esta optativa porque siento que es una manera de empezar a llegar a lo que me quiero dedicar que por cierto es diseñadora de interiores, quiero aprender sobre el arte lo que más pueda, ya que uno de mis planes de futuro es hacer el bachillerato artístico. Dibujar me calma, siempre me ha gustado estar en un ambiente solitario poner música y dibujar también me gustaría buscar más técnicas de dibujo para probar y esas cosas.

___

Hola em dic Amarena Badrossian, tinc 15 anys, vaig néixer el 31 de Gener.  Sóc de Venezuela, però fa uns 6 anys que visc a Barcelona. M’agrada estudiar idiomes, ja que tinc molts orígens a la meva família, per exemple, la meva àvia i el meu avi són italians, i la meva altra àvia és chinesa i l’altre avi és d’Armènia. Vull arribar a parlar 6 idiomes, però per ara només sé parlar català, castellà, anglès, i francès, però vull aprendre italià i alemany. En realitat no tenia molt clar quina era l’optativa que havia escollit, però sabia que anava sobre l’art,  quan em vaig informar de que anava aquesta optativa em va semblar molt interessant, ja que mai havia estudiat això abans. També, la meva cosina estudia molt aquest tema i sempre me’n parla del que fa, i em va motivar a continuar amb aquesta optativa.

___

Hola, em dic Clàudia i tinc 15 anys. He nascut a Barcelona, tinc un germà de 12 anys que va a 1r de la ESO. Tinc els pares separats desde que tenia 7 anys. En el meu temps lliure, m’agrada escoltar música i ballar, potser el ball no se’m dona molt bé però m’agrada perquè em tranquil.litza. M’agrada també passar temps amb els meus amics, perquè quan estic amb ells desconnecto de tot. M’agradaria dedicar-me a ser professora de nens petits, perquè des de que era petita, m’han agradat molt els nens. En aquesta matèria, m’agradaria posar-me dins del mon de l’art i conèixer artistes, les seves obres i com treballen.

___

Em dic Erica Parès, tinc 15 anys vaig néixer el 28/04/2005 a Barcelona vaig a 4t de ESO, m’agradaria estudiar un batxillerat artístic. Des de sempre m’han agradat les arts plàstiques, ja sigui la música o la pintura. Des de ben petita la meva família ha estat plena d’artistes com els meus avis que eran ballarins, al primer concert que vaig anar tenia uns 2 mesos, i per part de mare els hi agrada molt pintar, així que sempre he estat rodejada de música i pintures. He escollit aquesta optativa perquè em va cridar l’atenció que vingués un artista extern i ens pogues explicar les seves experiències i de totes les optatives va ser la que més em va cridar l’atenció.

___

Hola em dic Jàfet Mauricio Sabillón Lopez, tinc 16 anys i va néixer el 22 de juny de 2004, m’agrada jugar a futbol i jugo en un equip, joc des de petit des de que tenia 6 anys.En el meu temps lliure m’agrada dormir o quedar amb els amics. Vaig escollir aquesta optativa perquè em va cridar l’atenció, i també perquè vull aprendre més sobre l’art.

___

Hola amb dic Makhlouf Chaibi i tinc 16 anys. M’agrada jugar a futbol i bàsquet amb els amics i m’agrada dibuixar. Venir a l’institut m’agrada de vegades, sobretot m’agrada més després d’estar de temps confinat. Tinc dos germans que van venir a l’institut i van estudiar amb la mateixa professora d’En Residència. M’agrada treballar amb l’ordinador i crec que treballo més si faig les feines amb ordinador. Vaig triar aquesta matèria perquè era la que més interessava, l’altra matèria que vaig triar és economia. Ara que hem començat la matèria i sé els companys que tindré crec que farem un bon equip. Els professors diuen sóc mogut i em costa concentrar-me, espero que l’Eulàlia tingui paciència.

___

Hem dic Maria Igon i tinc 15 anys. He volgut escollir aquesta optativa perquè hem va cridar l’atenció el que vindria un expert i faríem nosaltres art. M’agrada pintar/dibuixar ja que hem relaxa molt i també anar a passejar per la muntanya. Vull fer el batxillerat artístic ja que m’agrada molt el disseny i els audiovisuals, de gran m’agradaria treballar com a dissenyadora de producció o alguna cosa relacionada a les escenografies de les pel·lícules/series. 

___

Hola, em dic Martina, tinc casi 15 anys i visc al Clot de Barcelona. Vaig néixer el 17 de Novembre de 2005. Faig 4t d’ESO i m’agradaria fer el batxillerat artístic plàstic, després fer la carrera de filologia catalana i acabar sent professora de català. Vaig al cau, i és una de les coses que més m’agrada fer, crec que si no anés al cau la meva vida seria pitjor en molts sentits. M’agrada molt l’art. M’agrada dibuixar, sempre m’ha agradat i crec que ho faig mínimament bé. També m’agrada molt ballar, faig hip-hop 3 hores a la setmana i em passo el dia ballant des de fa 4 anys. A part, m’agrada molt tocar la guitarra i cantar. He escollit aquesta optativa perquè, que millor fer si m’agrada l’art i aixó va d’art? Ja tenia pensat fer alguna optativa amb finalitats artístiques i quan vaig veure aquesta vaig pensar que m’agradaria. Com tampoc sé res d’art contemporani i vull formar-me una mica per no anar al batxillerat sense saber res, crec que m’anirà bastant bé fer aquesta optativa i sincerament tinc unes expectatives bastant altes. 

___

Hola em dic Mireia, tinc 15 anys, vaig néixer el 16 d’agost a Barcelona, practico el patinatge artístic des dels 5 anys. Vull estudiar odontologia, sempre m’ha cridat l’atenció i ho intentaré aconseguir, he triat aquesta optativa perquè me la van recomanar i com era algo nou per mi que mai havia escoltat volia innovar.  No sé res d’art contemporani i m’agradaria informar-me més, encara que no sigui el camí que em porti el que vull estudiar, volia experimentar aquesta optativa. Espero d’aquesta matèria relacionar-me amb gent que no conec gaire i anar a museus, encara que no acostumo anar a cap. El meu cosí feia aquesta optativa, i van van fer un projecte anomenat “De sis a sis, allò que no es veu”  al museu MNAC, jo el vaig anar a veure.

___

Jo em dic Noa i tinc 15 anys el meu pare és francès i ma mare d’aquí, tinc mitja família a frança i l’altre part repartida per catalunya. M’agrada molt fer skate i ball, des de que sóc molt petita he fet ball i he pogut probar estils molt diferents. De gran m’agradaria poder-me dedicar al món de la dansa de forma professionalment ja sigui estar ballant per un cantant a un escenari o sent professora… Pero també tenir sempre un plan B per si no funciona. Em sembla una optativa interessant i diferent segur que aprenem moltes coses amb tu.

___

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és F3GUg7xZpmWTXvtiJj4UjUSsE9byx2xbPz1vQYqwbUg-m6o1WvWKWSlC-3soJtz-E5b2hrc7n52BiN-iMmBZEXiC8bEigAr6leNV2hRKfkHqeSoOP_AHSJhWJ9abmqThQh9SHhxi

Hola el meu nom és Romina Desante i en tinc 16 anys. He volgut escollir aquesta assignatura perquè el món artístic sempre m’ha interessat, sempre m’he expressat molt bé en la pintura, i és una activitat que em relaxa fer. L’art no es una cosa que en vulgui estudiar, ja que vull estudiar animació 3D i creació de videojocs, però sempre m’ha agradat tot l’ho artístic i sobretot la pintura, penso que l’indústria artística és molt difícil ja sigui art, teatre, cant, ball o l’ho que sigui. Practico voleibol desde fa 1 any, es podria dir que és un esport familiar ja que ma mare també jugava a la mateixa edat que jo. Espero acabar l’any amb moltes coses apreses sobre l’art contemporani.

___

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és AcTOS11QtGLqLvFRtGV82uc0r14mAuaHI5o33y1YfGk17k4U67V7UAqfB5Ih-hMZg0RUu62xBwBLvRUKDyLCIksa49SGdxd9NMfdgbhjElLGsq3uQiSJUpSF8TNJm2zEfrBCtNt6

Hola sóc la Wanling Zhu, aquest any de 15 anys, vaig néixer a la Xina. Ara estic estudiant l’institut JMZafra 4t Eso. M’agrada l’art i sobretot la història perquè m’ensenya coses que mai he descobert .V aig escollir aquest projecte perquè formava part de l’art i dels meus gustos personals.

___

Hola, me llamo Ismael Ghazouani, tengo 15 años, nací el dia 23/01/2005 en Barcelona, pero viví en Tanger (Marruecos) hasta los tres años. Toda mi familia sigue viviendo en Tanger y los visito en Navidades y en verano. Mi mayor afición es el fútbol, llevo jugando desde los 11 años. Cuando empecé a jugar era un pelele ahora juego de delantero y mediapunta en el equipo DAMM que está en categoría preferente, así que he mejorado bastante.  Me apunte a esta optativa pensando que sería otro tipo de actividades, por ejemplo ir a hablar con personas mayores. Una vez ya conozco en que consistirá la optativa, me gusta, aunque creo que el arte es de mis peores puntos. Y creo que aprenderé sobre arte..


Hola em dic Alimatu, tinc 15 anys i sóc de Guinea Bissau. Fa 4 anys que visc a Barcelona.  Tinc quatre germans però un d’ells viu a Portugal. M’agrada molt la música, especialment Pop i Rap També m’agrada molt ballar. Crec que serà interessant que en aquesta matèria vingui un artista de fora.