Després d’experimentar amb objectes petits, com heu pogut veure en l’anterior entrada, hem experimentat amb objectes més grans i d’ús escolar. Primer a classe vam desmuntar algunes taules i cadires i vam explorar diferents posicions per veure quina lletra podíem fer.
Després un altre dia, en veure que a classe no hi cabíem, vam treure taules i cadires inutilitzades al pati. Volíem experimentar amb objectes de mida real diferents composicions per crear paraules. Ens vam dividir en dos grups.
Un d’ells amb un gran nombre de cadires va crear la paraula “SOS” La paraula era tan gran que només era possible llegir-la des d’un punt elevat. I per tant vam fer una fotografia en picat.
Després ens vam fer una foto tots asseguts!!
L’altre grup va fer amb taules i cadires desmuntades de diferents formes la paraula “HOLA”. També ens van interessar les ombres projectades al terra.
Aquesta activitat va ser una prova, una experimentació per veure possibles combinacions i possibilitats per fer una obra que simbolitzi la situació dels alumnes nous que venen de l’estranger i que es troben en una situació dificil per la falta de comunicació. El sistema els col·loca als instituts sense donar-lis una ajuda concreta o suport. Aquest és un tema que va sorprendre molt al nostre artista i sobre el qual vam començar a pensar com podríem donar-li forma a partir d’objectes d’ús escolar. Abans de fer les proves amb el material a classe hi vam dedicar una sessió per debatre sobre la problemàtica.
A la nostra classe tenim alumnes nouvinguts i va ser molt enriquidor saber com se senten.
Laura i Jose Antonio