Punt de partida de la peça final

Després de l’experimentació amb diferents objectes en desús i les taules i cadires verdes que tenim a l’institut, comencem el gran debat sobre el tema dels alumnes nouvinguts a partir de l’obra d’alguns alumnes que tenim al grup.

Qizhang  Iara

A classe tenim companys estrangers, alguns d’ells han arribat al nostre pais només fa 7 mesos, d’altres porten més temps i alguns porten tota la ESO. Al nostre artista li preocupa que aquests alumnes no entenguin la llengua i quin paper hi tenim nosaltres, els que formem part del grup, com d’adapten, com ajudem a que s’integrin? … D’aquestes converses surt la paraula INVISIBLE, i també  la idea que al principi quan arriben són els protagonistes però després la situació es normalitza i passen desapercebuts… Molt diàleg i un punt d’inici important per idear la nostra peça final.

De tot això sorgeix la idea de pensar com podríem representar amb una composició de taules i cadires totes aquestes idees.

IMG_2480 IMG_2481

Laia i Lia

Recapitulem

Ja som a la recta final. Aquesta setmana hem fet balanç de tot el treball fet fins a dia d’avui. Tenim la necessitat de fer un repàs amb el Jaume per encarar la peça final.

Mirem enrera per veure tot el què ha passat, el què hem viscut, el què hem fet i el què hem après. Per fer-ho partim de 6 pdf’s organitzats amb imatges clau.

1_Mans_dibuix+gravat+element rebuig

1. Concepte de silenci i dibuix de les mans, la pròpia i la dels companys. El llenguatge de signes. La comunicació. El gravat. La tècnica en relació amb la intenció, finalitat. Els intruments de taller. Chillida. El material de rebuig (un nou material)

2_Mans_fotos+llibre+poster

2. Fotografies de les mans. La meva, la dels altres. Els patrons. La coneixença d’un mateix. El relat expositiu. Treball en equip. Fem un poster amb els gravats de les mans escanejats. Amb els originals: fem el llibre “Maniobra”.

3_La clau nº5

3. Sortida al carrer. Observar l’entorn. Escriure què veiem. Els detalls. Accions al carrer. Intervencions en l’espai. Anem al Macba: el cub de condensació de Hans Haacke… La clau nº 5, textos tècnics i de ficció.

4_Objectes_paraules

4. Desmuntem objectes (petit format) els portem de casa i també amb material de l’institut. Desmuntar/muntar. Ordenar les peces segons un patró (de petit a gran). La forma dels elements. Creació de paraules. Referent: Joan Brossa.

5_Formes cadires i taules

5. Aula d’acollida. Gran debat. Tema final. Desmuntem taules i cadires, explorem peces, fem lletres i paraules. Aprenem a dibuixar en sistema dièdric, vistes. Prenem mides, dibuixem a escala. Explorem formes de tamany real al pati. Creació de paraules: SOS. HOLA.

6_Processos_converses+plujaidees+comunitat+visionat(referents)

6. Processos. Resum sobre com hem treballat: pissarres, pluja d’idees, converses, manipulació, visionats. Treball que ha implicat la comunitat. Exposició al Broggi per les portes obertes de la peça MANIOBRA.

Taules i cadires

Després d’experimentar amb objectes petits, com heu pogut veure en l’anterior entrada, hem experimentat amb objectes més grans i d’ús escolar. Primer a classe vam desmuntar algunes taules i cadires i vam explorar diferents posicions per veure quina lletra podíem fer.

Paraules_cadires_taules3 Paraules_cadires_taules1

Paraules_cadires_taules P1020679

Després un altre dia, en veure que a classe no hi cabíem, vam treure taules i cadires inutilitzades al pati. Volíem experimentar amb objectes de mida real diferents composicions per crear paraules. Ens vam dividir en dos grups.

Un d’ells amb un gran nombre de cadires va crear la paraula “SOS” La paraula era tan gran que només era possible llegir-la des d’un punt elevat. I per tant vam fer una fotografia en picat.

P1310450  P1310467

P1310470  P1310446

P1310461

Després ens vam fer una foto tots asseguts!!

P1310467

L’altre grup va fer amb taules i cadires desmuntades de diferents formes la paraula “HOLA”. També ens van interessar les ombres projectades al terra.

P1310442 P1310440

P1310438 P1310469

Aquesta activitat va ser una prova, una experimentació per veure possibles combinacions i possibilitats per fer una obra que simbolitzi la situació dels alumnes nous que venen de l’estranger i que es troben en una situació dificil per la falta de comunicació. El sistema els col·loca als instituts sense donar-lis una ajuda concreta o suport. Aquest és un tema que va sorprendre molt al nostre artista i sobre el qual vam començar a pensar com podríem donar-li forma a partir d’objectes d’ús escolar. Abans de fer les proves amb el material a classe hi vam dedicar una sessió per debatre sobre la problemàtica.

A la nostra classe tenim alumnes nouvinguts i va ser molt enriquidor saber com se senten.

Laura i Jose Antonio