28-10-20 EL RELLOTGE

Posem en comú els deures: A partir d’un rellotge dibuixat haviem de posar les nostres emocions a cada hora del dia des de les 9:00 fins a les 23:00.

Visionem a classe diferents obres sobre el temps:

Standard Time” (2007) de Mark Formanek

STANDARD TIME Berlin August 2007 Aktion: Datenstrudel und Marc Formanek Foto: © Bernd Schuller 2007 Abdruck gegen Honorar,

Explicació:

En aquesta obra, unes persones estan construint el temps a mesura que avança. Durant 24 hores, canvien meticulosament els dígits d’una gran instal·lació, minut rere minut, en un rellotge ubicat en un solar de Berlín o a l’estació central de Rotterdam.

Aquí rauen dues idees. D’una banda, la idea d’una equivalència entre temps i feina, entre temps i diners. Subjau la qüestió de “pagar per hores” (heu treballat per hores? O heu pagat algun professor particular per hores?) i, més profundament, del “Time is Money” del Benjamin Franklin –quan el valor de les coses ve determinat per les hores que s’ha de treballar per fer-les. D’altra banda, també rau la idea de convertir el temps cronomètric, exacte, automàtic, en un temps construït pels humans i, per tant, un temps subjecte a retards en la construcció, coses que poden passar i que retarden el pas dels minuts.

Comencem a organitzar la performance sobre el temps que filmarem a la terrassa la propera sessió.

21/10/20 Amagueu els mòbils

Durant una hora vam tenir el mòbil apagat i els rellotges amagats sense poder mirar l’hora. En un moment donat, a les 13:09, el Xavi i la Raquel ens van preguntar a cadascun de nosaltres si sabíem l’hora intuïtivament. Van aputar les nostres respostes i La diferència entre elles va ser entre 5 minuts i mitja hora! (13:08 – 13:38)

14/10/20

Portem a classe les obres fetes sobre perdre el temps i les comentem a partir de:

Quina idea volia transmetre la meva obra?

Què volies dir o mostrar?

Quin títol té?

Aquests son alguns exemples de les nostres obres sobre “perdre el temps”: