La pintura al fresc.

La pintura al fresc és una pintura realitzada sobre una superficie coberta amb dues capes de morter de calç, la primera de major gruix (arrició) amb calç apagada, sorra de riu i aigua, i la segona de menys gruix (intonaco) formada per pols de membre, calç apagada i aigua sobre la qual es van aplicant els pigments.

En contacte amb l’anhídrid carbònic de l’ambient, la calç experimenta una reacció de carbonatació i els pigments queden integrats dins l’estructura del morter endurit. És per aquest motiu que la pintura al fresc és una de les tècniques pictòriques més resistents.

En aquesta tècnica artística destaquen les decoracions de la Capella Sixtina  fetes per Michelangelo Buonarroti. El fresc s’executa en jornades de treball de 8 hores, ja que la calç en un període de vint-i-quatre hores comença el procés d’assecat i no admet més pigments. Per això alguns acabats es realitzaven en sec, amb tremp, és a dir, aglutinats amb cola.  A aquesta tècnica se la coneix com fresc sec.

Andrea Sanchez.

MNAC : PINTURA AL FRESC

La pintura al fresc es fa damunt d’una preparació de calç acabada d’estendre (fresca) a sobre del mur. La calç quan entra en contacte amb l’aire, concretament per efectes de l’anhídrid carbònic, forma damunt la pintura que hem aplicat una pel·lícula de carbonat càlcic molt resistent i insoluble. La pintura passa a formar part del mur i no és una simple adhesió superficial.
S’han trobat pintures al fresc a l’Antiga Grècia i den la època romana. A l’Edat Mitjana era una tècnica molt emprada, sobretot durant el romànic. A Catalunya tenim molts exemples de pintura mural de les esglésies de la Vall de Boi i que ara trobem al MNAC.
Mireia Crespillo 3ªA

CRITERIS D’AVALUACIÓ

S’apropa la primera avaluació, i a la sessió d’avui entre tots hem consensuat els criteris de avaluació.

La proposta del grup ha estat qualificar els següents ítems:

  • El treball diari a classe. el bloc i les plantilles
  • L’interes i la responsabilitat per resoldre la feina
  • La participació i col·laboració amb el grup
  • L’actitud diària
  • El comportament a les sortides
  • La puntualitat

Paula Bueno

Pintar a l’Stencil

2 de Desembre 2015

L’Andrea ens ha explicat quins colors escollir per pintar a stencil. Primer hem de enumerar les plantilles. Segon, hem d’agafar un color clar, un color mitjà i per últim un color més fort. Després de triar els diferents colors, col·locarem la primera plantilla i la pintem amb l’esprai, després amb les altres plantilles hem de fer el mateix. Aquest procés ha de tenir seguretat, per això ens hem de posar una bata, una mascareta, i uns guants.

Ha estat espectacular!

Patrizha Maquimot 3A

 

COM FER PLANTILLES SEGONS GEMMA ORTEGA.

Divendres 6 de novembre de 2015

Per fer les plantilles l’artista ens ha dit que  primer s’ha de seleccionar una imatge (més de 1000 píxels) i editar-la en el GIMP. En el programa has de fer una capa per poder canviar i reduir el nombre de colors amb la brillantor i el contrast. Quant acabes i no la vols tornar a editar has d’exportar la imatge en el format standar(JPG). Finalment s’ha d’imprimir la imatge en tamany A3.

El passat dimecres 4 de novembre:

L’artista ens va donar acetat  per poder fer les plantilles (tants acetats com colors hi hagui). Havies de posar l’acetat a sobre la imatge impresa i amb un retolador permanent resseguir el contorn dels diferents colors. Al acabar, amb un cúter tallem la part de l’acetat que està resseguida amb retolador.

COM FER UNA PLANTILLA SEGONS CARLA BUENO.

 6/11/15

Com fer una plantilla?

Per començar tenim que escollir una imatge ( mes de 1000×1000 píxels de tamany). Quan ja tenim  la imatge desitjada, l’obrim amb el  GIMP ( l’aplicació  per retocar la imatge) .

Aquest es el proces de treball:

1.Finestres-diàleg encastable-capes-duplicar la capa.

2.Colors-desatura-converteix la imatge en blan i negre.

3.Colors-redueix el nombre de color-nivell de reducció-3 o 5.

4.Colors- billantor-constrast.

5.Fitxer-1.anomena i desa 2.exportar.

Després de retocar la imatge l’hem d’imprimir en tamany A3.

 A continuació hem agafat   tres acetats per  cadascun dels colors que hi ha en la imatge, després tenim que  reseguir amb un retolador permanent els colors per cada acetat que tenim.

Si ja has acabat et toca agafar un tros de cartró i possés el A3 a munt i agafes un cúter i retalles les línies que as fet abans.

COM FER UNA PLANTILLA SEGONS MARTA FERNÁNDEZ.

El dimecres dia 21 d’Octubre vam editar la fotografia. Primer varem entrar en el GIMP i vam posar una imatge de 1000×1000 pxs. Varem duplicar les capes i seguidament vam convertir la fotografia, abans en color, en blanc i negre. Això s’aconsegueix amb l’opció de-satura i escollint el nombre de tons de gris. Després vam modificar la brillantor i el contrast fins obtenir l’efecte desitjat. Finalment varem exportar la imatge amb format jpg  amb la objectiu de imprimir-la amb tamany DIN-A3.

El dimecres 28 d’Octubre varem començar a fer la plantilla. Vam agafar tres acetats (plàstics) un per cada tonalitat, i amb un permanent vam repassar els perímetres de d’imatge escollida, amb el rotulador cúter vam resseguir les siluetes, i varem retallar els acetats.

Un personatge per a una plantilla

Resultado de imagen de james rodriguez

James Rodríguez es considerat uns del majors centrecampistes del món amb nomes 24 anys. Les seves característiques son visió de joc tant per alt com per baix, el seu driblin ja que  juga en una posició mes ofensiva. El seu defecte es la facilitat de tenir una lesió.

He triat aquesta imatge per treballar ja que per a mi es un exemple a seguir per les critiques que va tenir quan va arribar al Real Madrid. Va suportar tot el que li deien i va demostrar el que val, jugant al seu major nivell fins fer-se un lloc a la plantilla d’uns dels equips mes importants d’Europa.
                                                    Jean Pierre Benítez 3ªB

SORTIDA AL CENTRE DE CREACIÓ ARTÍSTICA L’ESCOCESA

El dimecres dia 27  d’octubre, els nois i noies de  CREADORS DE RESIDENCIA hem fet una sortida a l’Escocesa (centre de creació). Vam tenir la oportunitat de veure les   obres de molts pintors. Les obres eren impactants, hi havia  una mica de tot (grans, petites, de colors,  blan i negre, animals, personatges, aliments, etc….)

Aquesta sortida ha estat  interessant i ens va agradar molt.

                                                               Carla Bueno 3rC

ELCENTRE DE CREACIÓ ARTÍSTICA LA ESCOCESA

La Escocesa és un centre de producció artística multidisciplinar enfocat a les arts visuals, autogestionat i  amb vocació pública.

La Escocesa dóna cobertura a les necessitats dels artistes en els diferents fases del seu procés de creació , en primer lloc, posant a la seva disposició  espais per tallers, en segon lloc, potenciant la mobilitat dels artistes, i finalment acompanyant els creadors en la presentació de la seva obra i recercant acords amb espais i entitats per a la seva promoció.

Maria Amor