Aquesta ha estat la primera sessió de l’any 2014. Per començar hem comentat entre tots les imatges i els registres que havíem de fer durant les vacances de Nadal. Els registres havien de tenir en comú alguna estructura o mecanisme amb què la memòria es construís o destruís.
Els qui portàvem fotografies, havíem d’explicar per què havíem elegit fotografiar tal o qual objecte. L’Antònia del Río, a cada foto que vèiem i comentàvem, hi trobava moltes més coses que nosaltres. Molts matisos que nosaltres no hi havíem apreciat pas.
Aquí teniu alguns exemples:
Un cop comentades les fotografies, ens hem reunit tots al voltant d’una taula i hem fet una activitat que consistia a agafar uns sobres que duien unes imatges a dins (les quals ja havíem realitzat anteriorment tot agrupant-les-hi) i tractar de recordar la raó per la qual havíem decidit de classificar-les segons aquests mateixos sobres. No hem pogut recordar gairebé cap motiu! I no per no haver parat prou atenció, sinó perquè ara –després de tot un trimestre treballant sobre els arxius– ens hem adonat que hem avançat moltíssim; i que abans, quan vam fer l’activitat dels sobres, no coneixíem ni la meitat de conceptes que tenim ara sobre l’arxiu.
Seguidament hem fet un llistat d’arxius que podíem trobar a l’institut i que encara no havíem registrat. L’Antònia ens ha demanat que entre tots busquéssim informació per completar aquest llistat d’objectius sobre la recerca de documents que poden aportar dades del passat.
Mireia Callao i Ariadna Termens.