EL PROCÉS CREATIU DE L’INSTITUT JOAN COROMINES

Tot i totes els que estem compartint aquesta experiència artística “Creadors en Residència” ens sentim molt orgullosos del treball dels nois i noies participants. El meu article està dedicat als alumnes de 4rt d’ESO de l’Institut Joan Coromines i al seu perseverant professor Josep Maria Guix. Durant aquests tres primers mesos hem après moltes coses essencials per viure i conviure en aquesta societat: compartir, respectar, comprometre’s, ajudar-se… i tot des d’una vessant molt lúdica i rigorosa de les mans de la coreògrafa Àngels Margarit, a la que també li dedico unes paraules d’admiració i gratitud.

Les primeres setmanes del projecte “En Residència” per als 21 joves que en formen part van significar una total immersió cap al món de la dansa. Durant aquests dies van visionar un seguit d’espectacles realitzats en llocs poc habituals: a una carretera, a un pas de zebra, a la platja, dins l’aigua … gairebé tots interpretats per l’Àngels Margarit. Tots els nois i noies han pogut fer la seva pròpia retrospecció de la vida artística i professional de l’Àngels Margarit.

La primera activitat de moviment que se’ls va proposar anava lligada a la descripció de l’habitació de cadascú però enlloc d’utilitzar la paraula van dibuixar-ho amb les mans. Des d’aleshores totes les propostes de moviment plantejades van partir sempre d’una situació concreta i habitual per arribar a l’abstracció. Inspirant-se en una de les peces de dansa de l’Àngels Margarit “Peces Mentideres” han utilitzat també la paraula com una estratègia per explicar una vida imaginària o real com un enigma o un joc. Aquests joves estant coneixent i descobrint, no només ballant, els seus cossos i vivències personals. Mitjançant els seus gustos musicals també han descobert les seves  semblances i diferències.

La Saoni, Angelica, Abigail, Yulisa, Casandra, Artem, Siying, Nauman, Tatiana, Adrià, Oumaima, Rodrigo, Carolina, Daiana, Jessica, Anthony, Dolly, Usman, Eduard, Shiza i Laurent s’han compromès i estan fent el seu propi procés de creació contemporània.

 

 Montserrat Ismael.

 Coordinadora del Projecte Educatiu del Graner i del Mercat de les Flors.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *