Sessió 17 del dia 15/03

El passat divendres 15 de març vàrem fer una sortida pel barri amb l’objectiu de presentar el nostre projecte a treballadors disposats a col·laborar.

Ens vàrem dividir en dos grups: un grup va anar a la zona centre d’Horta i l’altre grup va anar pel passeig de Fabra i Puig en direcció a Virrei Amat.

Prèviament vam preparar el discurs que presentaríem davant els treballadors que trobéssim. El que explicariem seria més o menys això: som uns estudiants de l’Institut Josep Pla que estem treballant en un projecte d’investigació sobre les formes de treball com a part d´un projecte artistic.  I és per això que busquem diferents treballadors que vulguin col·laborar amb aquest projecte. Només s´han de comprometre a tenir el contenidor al seu lloc de treball i a deixar-hi allà el residu que prèviament haguem seleccionat . Més endavant, també s’haurien de deixar fer una foto de les mans mentre treballen i una foto del clatell (que relacionem amb una  reflexió que fa John Berger al llibre “Y nuestros rostros, mi vida, breves como fotos”). Els vam explicar també que el contenidor es deia “contenidor per a la transfiguració poètica de la força de treball”. Finalment, els demanàvem un nom i un telèfon de contacte.

El primer grup va començar pel CAP d’Horta i va proposar el projecte a les coordinadores  del CAP. Allà ens van dir que era un  projecte molt interessant, que els agradava força, però ens van explicar que elles no podien decidir, que havíem de demanar permís a l´Administració per escrit.  Ens van donar una targeta amb el correu electrònic per tal que poguessim contactar amb l´Administració i enviar el projecte i vam anar cap al segon establiment, que va ser un supermercat Dia.

Allà vam haver de preguntar per l’encarregada, que ens va dir que no depenia  d’ella, sinó que haviem de parlar amb la inspectora i que ella s´encarregaria de contactar amb els directius i els responsables de l´empresa, que són els que podien prendre aquesta mena de decisions. Vàrem continuar buscant establiments i vàrem decidir, de moment, no seguir preguntant en establiments que formessin part d´una cadena, una franquícia o una multinacional, doncs aquests tipus d´establiments estan regits per unes estructures molt piramidals i de difícil accés.

El següent establiment on vam anar va ser una carnisseria islàmica, on també hi van estar interessats i van decidir participar.  A la Marta li va semblar important que es volguessin implicar, doncs és una manera d´acostar el projecte al barri i als seus habitants,  independentment de la procedència social o geogràfica.

Després vam anar a la perfumeria BLAU del carrer Tajo i també ens van dir que estàven interessades i que no hi havia cap problema en participar en el projecte.

L’establiment posterior va ser una tintoreria que pertanyia a una dona autònoma. Ella també va acceptar participar en el projecte.

Finalment, vam decidir preguntar al Pans & Company, on vam parlar amb l’encarregat, i ens va explicar que podien tenir el contenidor durant un temps, però que l’haurien de treure si tinguessin una inspecció de sanitat.

Tots els establiments, menys el Dia, ens van dir que participarien en el projecte, i en general va ser una sortida molt satisfactòria.

Júlia Diumenjó.

El segon grup va decidir començar per una bugaderia on la senyora que ens va atendre ens va dir que els residus que ens interessaven els tenien només a la fàbrica.

Posteriorment vam anar al Rodi, un establiment que ja havíem visitat, i li vam tornar a parlar del projecte. Després vam fer-li unes fotografies de les mans i el clatell. Per últim, li vam ensenyar el contenidor on haurà de guardar els residus. El següent establiment on vam anar a parar va ser la Balear, però molt breument, perquè ens van rebutjar sense haver-nos atès.

L’Araceli ens va portar fins la perruqueria on ella va habitualment i vam parlar amb l’encarregat, però no ens va poder atendre perquè estava molt ocupat (encara que ens va confirmar que sí volia participar en el projecte). Després vam anar a la perfumeria BLAU, on ens van dir que estàven interessades i que no hi havia  cap problema en participar en el projecte. L’establiment posterior va ser una òptica. Allà ens van dir que havíem de parlar amb l’encarregada que havíem entrevistat a la nostra primera sortida del mes d’octubre.

Finalment  vam anar al CAP Turó de la Peira on vam parlar amb la directora i ens va explicar que dins el CAP hi ha diversos sectors (administració, sanitaris, neteja,…) i vam decidir que tornaríem a parlar amb ella per saber quins treballadors estàven interessats en el projecte.

Issam Drary, Júlia Garcia, Maria Villares.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *