9/11/2016 LECTURA DRAMATITZADA o EL VIATGE A L’EMOTIVITAT.

6ª Sessió de treball, avui, els estudiants han preparat una escena que l’Isra els va lliurar la setmana anterior. L’havien de llegir, entendre…i jo els havia d’explicar què és el subtexte dramàtic… per sort tenia a Txèkhov i a Stanislavski que em van donar un cop de mà!

Amb els deures fets, comença la sessió… el text és un escena de Volem anar al Tibidabo de la Cristina Clemente…heavy metal pels nois… a veure què són capaços de fer!

Avui fem taula!…d’això se’n diu, en direcció teatral, quan fem una primera lectura de la escena… Tots asseguts al voltant de l’Isra en una taula rodona, que és més bé quadrada…

img_1

L’Isra distribueix papers… Sinem i Alba comencen… Quan acaben tots reflexionen… “Chicos: ¿Cuál es el conflicto? ¿Y los objetivos de los personajes? ¿Qué quieren y qué no? ¿Qué creéis que quiere B de A?”. “Fijaros en la ACCIÓN-REACCIÓN. En teatro la acción-reacción es la base del dinamismo”.

Tornem a llegir l’escena, Laura i Jose (que per cert, és posa molt en el paper…aquest noi té pinta d’actor…i ell encara no ho sap…) “Bien chicos, fijaros en el viaje del personaje…¿Qué pretende con su actitud?…”

img_0743

L’Isra els va marcant els punts importants del text per tal de millorar la seva emotivitat i entonació a l’hora de llegir. Si aconsegueixen això, voldrà dir que han entès el text. D’això se’n diu dirigir, i l’Isra en sap i molt.

img_2

I de repent surt un element essencial de l’escena… la frustració… i es lia la guerra de Corea!… ¿Qué pasa cuando vuestros padres os castigan y no quieren hablar con vosotros?… La revolució… l’Isra ha aconseguit ficar-los en el paper! Però… a quin preu!

L’Amine diu que colpeja la paret com un boig, l’Alba que mossega el coixí del llit, la Kamal diu que sent molta ràbia quan els pares li diuen que és la germana gran i ha de donar exemple… i el Maxim, que a vegades viu en el seu món, diu: “Cuando pierdo un combate, me siento mal però ya pienso en el siguiente para resarcirme…” (El Maxim fa l’esport de Lluita lliure i és tot un campió que competeix a nivell internacional).

img_3

Enfí, L’Isra ha aconseguit el que volia d’ells (sempre ho fa!), que experimentin què és la frustració… Ara comença una altra lectura del text i…evidentment el resultat és molt millor…

La segona part de la sessió és un exercici d’escriptura…d’actors a dramaturgs i tiro porque me toca!

Nois, toca escriure. L’Isra els dóna una frase inicial i els fa escriure una rèplica, a continuació fa que passin el text al company, que ha de seguir escrivint… concentració, algun somriure…i l’escena va creixent perquè passa per cinc o sis mans…el resultat final serà un text híbrid que hauran de finalitzar a casa per la setmana vinent… Apa nois a treballar de valent!

 

Jordi Sánchez, professor INS. BARRI BESÒS.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *