Visita a La Poderosa

 

 

El dijous passat 11 d’abril, vam anar d’excursió a la Poderosa. Vam sortir de l’escola a l’hora del pati per poder arribar més d’hora. Quan vam arribar, ens van ensenyar totes les sales i vam anar al lloc d’estudi per començar a treballar. Vam veure un espai on els ballarins professionals treballen i creen.

Aquell dia vam fer del primer assaig general,  ens vam imaginar com ho faríem davant dels pares i altre públic que vingués.

Mentre feiem les obres simultàniament vam llegir els textos dels companys que havien escrit sobre les sensacions que els feien les peces dels altres grups.

En acabar d’assajar vam anar a dinar, la Beatriz ens va fer un dinar molt bo: macarrons amb tomàquet, i de postres gelat.

Al acabar, vam tornar cap a l’escola.

En resum, va ser un dia molt divertit, ja que vam fer coses que al nostre dia a dia no fem.

Sessió de contaminació

En la sessió de contaminació vam poder mostrar als professors  els treballs que havíem fet sobre el moviment i també vam explicar el recorregut des de principi de curs al moment actual.

Vam ballar davant els nostres professors i ells ens van comentar que els havia agradat molt tot i que ballàvem sense música. Per alguns la música és una ajuda i, a la vegada, una distracció que no et deixa treure el que portes dins perquè estàs tot el temps pendent de seguir la música.

Entre els professors es van explicar el programa de Creadors en Residència, que enguany compleix 10 anys.

El cos ens parla – Parlem del cos

EL COS ENS PARLA

Vam fer una activitat sobre el que ens transmetia una  imatge. Hi havia dos diferents tipus de imatges: quadre i fotografia.  Vam fer parelles composades per una persona de 1r d’ESO i una de 2n i vam escollir una imatge. Quan ja la teníem triada, vam contestar unes preguntes: que ens transmetia i perquè. Ens vam separar per les parelles i ens vam posar a pensar fins a arribar a un acord i vam fer una posada en comú amb tot el grup. Després les persones que havíem agafat una imatge que era una pintura ara havíem d’agafar una fotografia i fer el mateix amb ella. Ho vam tornat a posar en comú i finalment vam fer uns petits grups per temàtica de la imatge semblant. En unes cartolines vam escriure tot el que havíem pensat de cada imatge.

    

Parlem del cos

Us expliquem una manera de fer un feedback entre públic i artistes amb les sensacions que ens ha provocat com espectadors veure una peça d’expressió corporal. Primer de tot, vam fer les actuacions que vam estar preparant en petits grups els darrers dies, i el públic escrivia una paraula que li havia suggerit l’actuació en un mural on estava marcat el nom dels actors, després vam comentar  i vam explicar perquè ho havíem escrit.

Un altre dia vam repetir l’activitat, però aquest cop no sortien els noms dels actors, una mica més abstracte.

Totes les paraules les vam enganxar a una cartolina i les vam penjar en el passadís de 1r d’ESO.

Reflexions

Durant tot el curs estem practicant l’expressió de diferents aspectes amb el cos, sobretot emocions. També treballem en grup i això ens ajuda en aquest procés.

Ens està costant entendre l’objectiu d’aquesta optativa perquè ens costa molt expressar-nos amb el cos sense reproduir passos que ja sabem.

Ens agradaria veure com fan aquest procés els ballarins professionals.

 

Valoració del primer trimestre

El darrer dijous del primer trimestre vam fer una sessió una mica diferent de les altres. Aquesta sessió, consistia en fer una valoració sobre les activitats que hem fet al llarg del primer trimestre.

Dins de la valoració, vam tractar diferents temes i els vam comentar tots.

Des del nostre punt de vista, quan el Sergi ens va dir que havíem de valorar el primer trimestre, quasi tots vam coincidir en que en certa part, ens pensàvem que l’optativa anava més de ball que d’expressió corporal. Ens va sorprendre.

Les activitats que proposava en Sergi, estaven funcionant bé. La primera activitat consistia en fer una obra amb el cos (teatre, ball, teatre amb ball) a tots dos ens va semblar bé, i vam començar la obra.

En el nostre cas, quan la teníem bastant perfeccionada i li vam mostrar al Sergi la nostra obra, ell ens va dir que era bona la idea però que estaria millor si podíem ajuntar la nostra obra amb un ball, i no ens va semblar bona idea. Crèiem que no feia falta, que ja estava bé tal i com estava, però el Sergi ens va fer entrar en raó explicant-nos que en aquesta optativa es tractava d’explorar noves coses, a part de la dansa de tota la vida.

QUÈ HEM APRÈS?

Hem après que les coses no només es poden fer d’una manera i sempre hi ha alternatives per explorar.

Ara pensem que afegiríem un mica més de dansa a l’optativa.

Manu i Joan

Diferència entre el ball extraescolar i el que fem a Creadors en Residència

En les dues classes aprenem molt però en l’extraescolar treballem moviments pautats i coreografies amb la nostra entrenadora o professora, en canvi a l’optativa treballem a partir d’exercicis com: teatre, petits moviments, relaxació, escalfament … amb la finalitat de perdre la vergonya d’expressar-nos amb el cos i de treballar tots junts.

Una de les grans diferències és que en el ball professional l’entrenadora et pauta tots els moviments o t’ajuda a desenvolupar la teva creació, en canvi a l’escola no fem sempre el mateix ball, pensem què volem comunicar amb el cos i ballem o ens movem per aconseguir-ho.

N L Y

Efectes d’una intensa activitat física

A mí, especialment em va agradar la última sessió més que l’altre, perquè a la última vam canviar els exercicis de mobilitat corporal.

A l’última sessió, vam fer uns massatges amb una parella, els quals consistien en relaxar a l’altre company, que es el que estava rebent els massatges.

Després, la Mónica ens va preparar el següent exercici: Amb els massatges que ens havia fet la nostra parella,  havíem d’expressar el que havíem sentit, ballant els moviments.

La majoria de la gent estava ballant moviments del canell, moviments de cap, etc…

Després, quan vam acabar aquesta activitat, ens van portar a un altra aula diferent, i ens van ensenyar les fotos que havíem fet a les anteriors sessions.

Aquesta activitat consistia en veure els canvis físics que produeix el teu cos abans i després de fer un exercici físic, com, en aquest cas ballar.

Va ser curiós perquè, vam veure diverses transformacions; hi havia gent que no canviava gens després de fer exercici físic, però en canvi, hi havia gent que havia bastant, perquè es notava el desgast en els rostres de la gent, galtes més vermelles, etc…

Mireu-nos a l’enllaç Abans i després

Manu

 

Sessió de conciencia de cos

Vam fer una activitat que tractava de que dues persones que una estava amb els ulls tanques i l’altra li tocava les articulacions del cos (cames,peus,mans…).

El Joan i l’Alvaro vam fer aquesta activitat i ens va agrada molt, ho vam disfrutar.

Primer vam començar amb les articulacions del cap, picant amb els dits sentiem unes mans gustosses que ens tocaven el cap.

Després vam ballar amb els ulls tancats sols amb totes les articulacions toves, tractar de ballar amb totes les articulacions.

Les sensacions són: tranquilitat.

 

 

Mesures amb parts del cos

La darrera sessió  vam fer una escalfament dirigit a les diferents parts del cos , va consistir en córrer, caminar o arrossegar-nos  d’un costat a un altre de la classe.

A continuació vam fer un exercici, que és l’exercici del mirall, l’objectiu era que la gent que ens mirava no endevinés qui manava.

Despres, per parelles, ens vam mesurar en diferents parts del nostre cos (peus, mans, braços, cames, dits, caps, etc.)i finalment vam mesurar tota la classe.