TUMBADO EN UNA HAMACA A 60m. DEL SUELO

 

Totes les imatges: Angels Pradilla.

Divendres 14 de juny hem fet la presentació a La Caldera de l´espectacle” Tumbado en una hamaca a 60m del suelo”, ha estat un dia molt intens. Hem quedat a les 10 del dematí i hem estat plegats fins les 8 de la tadre. Els Misiondivina i La Caldera- que ens estimen molt- ens han convidat a dinar i hem vist una pel·licula de por tots plegats.

Hem fet dos passes, un a les 13 hrs amb públic general i els companys de tercer de la ESO de l´institut  i un altre passe a les 19 hrs.  L´experiència ha estat espectacular, els dos passes van estar molt bé, us deixem amb alguns dels comentaris que van sortir durant el col·loqui i d´altres que hem afegit aquet dilluns. Dir que ens fa molta pena despedir-nos del projecte.

PADDY

Jo el que m´emporto d´aquesta En Residència és com hem treballat en grup. Avui en dia tal i com està plantejat el sistema educatiu treballar en grup vol dir:

-seure´s en una cadira, obrir un word ó power point, tens unes pautes a seguir i has de fer el treball que et demanen. Si no ho fas com volen suspens el treball.

Treballar en grup per ells és aixo, seure amb companys i buscar informació per internet.

En canvi , al projecte En Residència t´ensenya a treballar en grup des d´un altre punt de vista completament diferent, treballar en grup amb els Misiondivina ens ha ensenyat a utilitzar la nostra pròpia creativitat i expressió que en altres matèries no podem. Hem treballat el cos, tant el nostre com els dels nostres companys, i també la implicació, tant en els bons moments com en els dolents, quan treballem en grup hi han també pujades i baixades. També a treballar els sentiments.

També afegir que aquset sistema educatiu no voli i no li interessa introduir aquet tipus d´activitat que són més pràctiques i més artístiques, aquet sistema no vol aprendre que no tot és teoria , sinó que una part molt important és la pràctica

ANNA

Crec que la primera presentació va sortir millor, estàvem més frescos, l´energia es notava més vibrant, el públic ens afavoria, el vam veure molt atent.

La part del col·loqui, les preguntes i les nostres respostes  va ser més naturals, al segon passe va ser més forçat .

Fer el projecte en residencia ademés de ser una experiència enriquidora ens ha ajudat a millorar com a grup, i com a persona.

JOSE

Los dos pases  me gustaron, en la primera salió bien una parte y en la segunda salieron bien otras cosas, la parte técnica falló en algún punto pero el resto salió muy bien.

En el segundo pase había menos público, nos tranquilizamos, nos relajamos más , el público era gente mayor y creo que eso no nos favoreció.

En residencia hemos aprendidio a tener empatía con la otra persona, saber escuchar.

Me hubiera gustado “tener mi momento” como Alexandra ó Ariadna, es lo único que para mi ha sido una pena.

IZAN:

Quin ha estat el teu progrés?

El màxim progrés l´he fet durant el segon trimestre perquè ja sabia el que feia, i a partir d´allà vaig progressar.

ALEXANDRA:

M´encana aquesta imatge, tot hi que està buit jo veig els nostres cosos, se que em passats moments molt bons allà, i també recordo la peli!

ARIADNA:

Quina és la part que més has millorat ?,  jo vaig respondre que he millorat la timidesa. A banda de la timidesa he après a confiar  més en els altres . Jo al principi em pensava que  quan llegís el text riurien de mi, i vaig veure que no, he guanyat confiança en mi i en els altres.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Una paraula per la teva En Residència

Cadascú ha dit una paraula que servexi com a resum de la seva En Residència, hem gravat les nostres veus i el Jose ha aprofitat el que em dit per fer el vídeo de presentació per la peça que presentarem el 14 de juny a La Caldera:

pensamiento, amor, paz, tranquilitat, confiança, estabilitat,  llibertat, incertesa, confiança, imaginació, inspiració, pors, riquesa, sentiment, novetat,

QUÈ ESTÀ EN JOC QUAN…

MARC BRAÑAS:

Cuando hago el Shaking está en juego mi cuerpo, el sudor, mis movimientos, mis músculos y también mi energía. Como solo me concentro en eso , en hacer el shaking, en un pequeño movimiento veo que soy el dueño de mi energía, yo controlo mi energía, elijo el movimiento, el lugar en el aula  y los tiempos.  En mi día a día no siempre soy el dueño de mi energía, aquí si me concentro sí.

Cuando hago el ejercicio de las sillas mis movimientos han de ser mas precisos y además he de mirar a las otras personas. Hago los ejercicios que me “ha mandado” otra persona, pero yo controlo la precisión de mis movimientos y mis tiempos, adopto /adapto la norma a mi manera. También he de estar muy concentrado. Me gusta darme cuenta que controlo mi cuerpo y mi mente, es importante, es lo que mas me gusta de lo que estamos haciendo.

PADDY:

Què està en joc quan surto a escena..

Està en joc la inseguretat d´equivocar-me o quedar-me en blanc davant de tots. Però d´altra banda m´adono que si surto a escena és perquè he volgut sortir amb una intenció, amb unes coses a dir, així que també està en joc la meva voluntat, el que vull compartir, està en joc el meu cos, els meus interessos, la meva persistència, el meu treball, la meva fragilitat.

ALEXANDRA FARIAS:

Quan surto a escena està en joc la il·lusió,  les ganes de donar-ho tot,  poso en risc tot el meu cos amb la inseguretat que tinc. Em fa por oblidar-me dels passos que haig de fer.

VALENTINA :

En la pieza que presento está en juego la vergüenza, salir en público y que todo el mundo te observe, pero lo bueno es que preparando la pieza lo he pasado bien, lo bueno es la confianza en mi voz y que a pesar de que tengo mis inseguridades el feedback de mis compañeros y de los profesores es que lo hago muy bien, eso me anima  a seguir.

ANNA: 

No he aconseguit presentar una peça pròpia, però m´adapto i participo en les dels meus companys, quan surto a escena estan en joc les emocions, la concentració, la tranquil·litat i estar atenta a la resta dels meus companys.

Foto: Àngels Pradilla.

ARI:

Cuando salgo a escena está en juego mi voz y los gestos, mi personalidad, también decir qué es lo que quiero hacer cuando sea mayor.

JOSE:

Cuando salgo a escena está en juego el miedo a no equivocarme, ó de hacer algo que no es y que no les guste a los demás. También está en juego la disciplina y la concentración.

ALI: 

En el ejercicio de las sillas está en juego el miedo a hacer algún gesto que no debo, a pesar de saber que he ensayado.

IZAN: 

En la pieza que presento de mi cuerpo está en juego el riesgo, el miedo, el equilibrio y una posible caída.

 

ALEXANDRO:

Tengo cierta inseguridad y miedo a equivocarme y a hacer mal los gestos.

MICHAEL:

 

LUCIA:

VICTOR:

ALEXANDRA:

NEREA:

 

CARLOS:

 

PAULA:

SARA

HAJAR:

SALMA:

 

 

SESSIÓ DE CONTAMINACIÓ

ALI HASSAN JOSE PARDELL 

La acción, en estos videos podemos ver las practicas que durante algunas sesiones fuimos ensayando, por nuestra parte ( Ali – Jose ) no salimos en el video ya que nosotros somos los que grabamos y editamos … quisimos grabar para documentar todo lo que estaba pasando en ese momento y también para que el video sirviera como practica y no solo el baile el maquillaje y el parkour.

QUINZENA METROPOLITANA DE LA DANSA

HAJAR I SALMA:

El divendres passat vam anar per la nit a l´espectacle de dansa a LA CALDERA, i vam veure BLANC SALVATGE de l´Anna Fontanet,  era dintre del cicle “La quinzena metropolitana de la dansa”. Vam seure en una sala blanca amb cadires asseguts al voltant i la ballarina i un noi amb un instrument van entrar per començar el seu espectacle.

La ballarina primer va fer un tipus de ball més tranquil, però després els gestos van ser més expressius i encara més quan l´ home va començar a fer uns cants guturals i a tocar un instrument que ens recordava als sons de les tribus de l´índia ó l´Àfrica, no sabíem si els sons venien de l´instrument ó de la gola del noi. La noia continuava ballant i feia gestos estranys amb la seva boca.

Aqui us deixem un enllaç perquè us feu a la idèa: https://vimeo.com/297756540

També hem trobat un vídeo del Guillem Codern que és el noi que feia els cants guturals.., son de l´Àsia!!

https://www.youtube.com/watch?v=pBDv9fN6GOg

Després vam anar a veure l´espectacle MIX-EN-SCENE de l´Alba corral i Amanta Velarde. ens van fer passar a una altra sala, dintre hi havia fum, i mentre ens estàvem seient va començar a sonar música molt animada, unes projeccions fetes amb ordinador maquíssimes que seguien el ritme de la música i una ballarina que ballava . L´altra noia estava a la taula de so fent de DJ, també controlava la taula de llums. L´ambient era tipus discoteca.., ens va encantar, especialment quan l´Alba ó l´Amanta va començar a llençar molt fort uns discos de vinil que es trencaven a la paret.

 

 

El que ens va agradar especialment és que just la sala en que vam veure aquet segon epsectacle és la sala on normalment assajem, la mateixa en la que veieu la performance del Paddy quan assaja a La Caldera!!

NOVAMENT A LA CALDERA

IZAN

Ahir dijous vam tornar a anar a La Caldera, el terra de l´espi era blanc i aixó feia veure l´espai diferent a la vegada anterior, més gran, més lluminós.

Cadascu de nosaltres feia la performance interpretant un dels cinc papers que ens havíen donat a triar, la meva era la de construcció/destrucció i juntamnet amb l´Alejandro, el Jose i l´Alí vam fer una persecució policial .  Després els Misiondivina ens van donar consells per millorar el que havíem fet.

 

PADDY

Ahir vam anar a La Caldera a presentar les performances individuals que havíem estat assajant a casa per arribar allà i presentar-la davant del grup classe i davant els Misiondivina.

Vaig estar còmode pero nerviós a l´hora de presentar la meva performance.

 

PERFORMANCES

IZAN CARRASCO

La sessió d´avui hem preparant el treball que volem compartir dijous que ve a la caldera , Ens han proposat cinc temes que hem de triar segons sigui la nostra personalitat

1- Estovant els cossos, Tacte, contacte, pell

2-Arrassant, destruint, interferint

3-Necessitant amor. Exploracions sensorials. Sensualitats pròpies.

4-Absurds, somnis, descontrols.

5- Fortaleses, debilitats i heroismes.

Cadascú de nosaltres hem triat un tema d´aquets i la sessió d´avui hem assajat en format performance on incloure
Veu, text, sons,  cançons (el text pot ser nostre o d´una altra persona).  també podem incloure: vídeo, imatge, objectes, accions físiques i moviment. Es important que fem la nostra partitura per a ordenar la nostra peça. També ens han dit que podem treballar a partir del text que vam fer al parc.

deixo un vídeo de mostra del que he fet, m´he fixat especialment en el moviment i en el só, també m´he inspirat en els paisatges sonors.

DIVENDRES 22 DE FEBRER

ARIADNA i ANNA :

El divendres 22 de febrer vam fer una sessió al Parc de Cervantes amb els Misiondivina.

Va ser una classe tranquil·la però agoviant a l´hora, perquè vam estar durant mitja hora escrivint el primer que s´ens passés pel cap.  Ens donaven una frase i nosaltres escrivíem  a partir d´aquella frase, no tenia per què tenir sentit , però ens havíem de concentrar en el que escrivíem.

Tot això cadascú ho va fer individualment a un lloc del parc . Després vam fer una foto del lloc triat  i cadascu de nosaltres va llegir una frase del text i ho vam compartir amb la classe pel grup de wasap.

 

 

 

 

LA BRONCA

Una de les sessions que menys ens va agradar a tot el grup va ser quan els Misiondivina es va enfadar molt amb nosaltres perquè estàvem parlant, ballant i fent molt soroll mentre ells estaven treballant i preparant el projecte.   Van parlar i van haver xerrades molt intenses , ens van preguntar si volíem seguir amb el projecte,  ells no ens veien implicats i llavors fent un dur i sorollós  cop de taula van decidir marxar . La Sara i el Michael van sortir a intentar fer de mediadors,  així i tot els Misiondivina van marxar a mitja sessió i ens vam quedar amb la incertesa de saber si realment el projecte havia acabat, amb la incertesa de pensar que potser el Misiondivina no tornaven a venir al centre i el projecte En Residència al Joan Boscà  quedava així, amb l´abandonament del nostres artistes. La nostra resposta a la pregunta de si volíem continuar va ser que sí, que es clar que volíem continuar, que som conscients que el seu treball ens ajuda molt.  Aquell dia va marcar un abans i un després i tot ha anat millor.

Atentament, tota la classe.

PROTAGONISTES A LA CALDERA

El dia d’ahir va ser molt especial, els Misiondivina ens van convidar a La Caldera, primer ens van ensenyar les seves instal.lacions, després vam entrar a una sala fosca a assajar. Cadascú de nosaltres va presentar a la resta del grup les performances individualment,  algunes amb continuïtat, i altres amb discontinuïtat.  Després  ens van separar per grups i vam   unir les performances per presentar-ne una de sola. El silenci tant dels performers com del públic va ser crucial per dur a terme l´ activitat. Les performances van sortir molt millor que quan ho fem a classe, l´espai de La Caldera ens va ajudar.  Les performances les vam representar , repetir i compartir amb els companys  fins que a partir de les repeticions vam crear algo nou.

 

Estàvem o almenys semblava que la gent estava mes còmode a l´espai de La Caldera que a classe. L’estat mental de la gent era mes lliure.

Va ser un dia molt intens, ens vam sentir molt acollits i a gust. Tot i que ens van deixar molt poc temps per preparar-ho ens va sortir molt be. Ens va agradar per que era una cosa nova, no estavem  a l´ institut, hi havia molt espai a la sala, els temps s´allargaven i els recorreguts dels nostres cossos també.

Quan estavem recollint per marxar ens havien comprat :sucs,entrepans i altres coses per a nosaltres, ens vam fer una foto de grup que queda com a record.

SALMA:

ذهبت أنا وزملائي إلى كالديرا ، رقصت زملائي وأداء العروض ، وكنت أشاهدهم وهم يرقصون انها مكررات

Jo i els meus companys vam anar a La Caldera, els meus companys van fer performances i jo els he estat observant com ballaven. M´ha semblat molt interessant el que han fet.

Aquet text és el resultat dels textos individuals que hem escrit sobre la sessió d´ahir. La nostra professora ens ha posat una sèrie de paraules clau (en negreta) que havíem de utilitzar en els nostre escrit.  Les reflexions de: Carlos Alba, Marc Brañas, Valentina Burgüin, Victor Campos, Sara Cardona, Izan Carrasco, Alexandra Farias, Jhon Kevin Flores, Ariadna Gomez, Paddy Hally, Ali Hassan, Nerea Jurado, Lucia Mansilla, Alexandra Navarro, Salma Kaliha i Alexandro Rodriguez.