Presentació DE SIS A SIS

 

 

Text de la presentació de l’exposició DE SIS A SIS

1. ALIONA

Bona tarda,

Us volem donar la benvinguda i agrair-vos que estigueu aquí presents per presentar-vos el nostre projecte.

Som el grup de 4t d’ESO, de l’Institut Juan Manuel Zafra situat al barri Clot,. Durant tot el curs, hem estat desenvolupantt el projecte Creadors En Residència (un projecte que es fa a alguns instituts i que tracta de treballar amb un artista contemporani amb alumnes durant tot el curs), juntament amb l’artista Mariona Moncunill i la professora Sandra Gimeno, entre altres col·laboradors/es, sandra figueras I evidentment, col·laborant amb aquest museu, el Museu nacional. El qual ens ha cedit l’Espai EducART i ens ha ajudat amb la nostra investigació i realització del projecte.

Sabem que quan entreu a la sala educart us quedareu una mica desconcertats, i us generarà confusió el que veureu, per això creiem que la nostra explicació serà necessària perquè podeu entendre tot el que hi ha darrera.Un projecte al qual hem dedicat molt d’esforç i hem aconseguit treure un bon resultat.

Sincerament, en el projecte final l’hem començat a treballar fa 2 mesos aproximadament, però des de principi de curs que ens hem anat familiaritzant amb el museu.

Al principi de tot no enteníem molt bé aquesta matèria, però poc a poc ho vam començar a descobrir…El primer contacte amb la Mariona ens va generar curiositat, bàsicament perquè mai havíem conegut un artista contemporani. La Mariona fa art conceptual i quan vam veure a l’aula els seus treballs no els vam entendre. Ens vam preguntar qui és? Què fa? Què ens vol transmetre?

Ens va semblar una oportunitat única per aprendre què és realment l’art i conèixer personalment el raonament d’una artista.

2. ELENA

La primera visita al Museu també la recordem especialment. No va ser una visita normal. Ens van deixar sols, sense ningú,  al nostre aire i la Mariona ens diu a més que no miressim les obres… que allò en el que més ens havíem de fixar era en l’espai, la gent, es sorolls, l’olor, la temperatura, els colors de les sales, la il.luminació, la vigilància…. Ens va  voler fer conscients de l’espai on ens trobàvem.

També durant aquella visita vam conèixer al director del museu, ens va semblar simpàtic i va començar a parlar d’anècdotes del museu, …..

El vam acribillar a preguntes sobre l’espai, sobre l’organització del museu….

Al llarg del curs de la mà de la Mariona hem investigat artistes contemporanis conceptuals que treballen a espais públics per entendre millor la forma en què fan art

També hem pogut conèixer l’interior del museu i els seus treballadors; per exemple, muntatge d’exposicions

Restauració (laboratoris)

Seguretat,

Reserves

Disseny de carteles

Soterranis

Guies

Biblioteca

menjador…

una exposició temporal “la capsa entròpica” i el projecte “les caixes xineses”, que estan relacionats amb l’àmbit museístic

Projecte marc

3. KARLA

DE SIS A SIS

COM VAM ARRIBAR?

Durant varies classes vam dedicar a decidir cap a on volíem enfocar el projecte; vam fer una recuperació de tot el que recordàvem haver treballat i també pluja d’idees sobre temes en els que ens volíem enfocar. En una de les sessions vam recordar que vam veure una tenda de campanya al mig de la sala oval, que formava part de l’exposició a la sala educart de l’artista Pep Vidal. Això ens va inspirar la idea de dormir al museu, tot i que en un principi pensàvem que no seria possible però vam mantenir la il.lusióTambé ens vam plantejar alternatives per si no haguéssim pogut fer-ho realitat sense perdre de vista al nostre objectiu. Primer va sorgir com una broma o una tonteria però mica en mica va agafar forma i la Mariona va creure en nosaltres, (la Sandra no veia tant clar… en broma). En realitat ningú s’ho creia, ni les nostres famílies

4. NATALIA I JOANA

N: Una vez supimos seguro que podríamos pasar la noche llegamos por consenso que el objetivo era ser los ojos de la gente en la parte del museo que no pueden ver, por eso elegimos el factor de la noche.

J:Todo se concretó con tres intervenciones que queríamos realizar.

Una de ella es Sala OVAL; Una performance (obra de teatro sin sonido más abstracta y de alguna manera más viva) que realizamos la encontrareis reflejada en las pantallas y las fotos.

N:Con esta acción queríamos destacar la importancia de las personas que hay detrás del museo, haciendo que éste funcione.

De todo el trabajo que realizan y que muchas veces no le damos mucha importancia.

Esta performance  no la podreis ver completa, ya que los únicos espectadores que queríamos tener y a los que dar el protagonismo eran las personas tanto de seguridad como de limpieza y restauración, pero podréis ver un fragmento en el siguiente proyecto que vamos a explicar, también hoy fotos Colgadas en la sala de todo el proceso.

 

5. MILENA

També hi vam realitzar una acció a les sales més visitades del museu en horari diürn, per exemple, la sala en la que es troba el Pantocràtor. El nostre acte consistia en gravar el sons/sorolls d’aquestes durant 10 – 15 minuts, en diferents hores. Amb unes gravadores d’alta qualitat, que permetien sentir el mínim soroll realitzat. Per part nostre, vam romandre en parelles i quasi en silenci absolut, a l’hora de realitzar la gravació.

Amb tot això, d’alguna forma us volem transmetre el que sentiem nosaltres aquella nit o, el que se sent per les nits en aquest museu. Paral·lelament, que escolteu el dia i la nit, i hi feu una comparació. En aquesta sala hi podeu trobar una tablet i cascos amb els quals podeu escollir una gravació d’una sala i escoltar-la.

6. CLARA: RONDA SEGURETAT

Volem agrair a la Mariona perquè Fins que ens vam començar a presentar i ha conèixer més a fons, i ens hem adonat de que la seva col·laboració a estat essencial en tot moment i hem pogut aprendre del seu art i de la seva forma de pensar, que per dir-ho d’alguna manera, ens la va encomanar.

Aquest museu ha sigut com la nostra segona casa, hem conegut cada racó i cada secret que guardava cada espai.

AGRAÏMENTS

Personal Museu (sobretot departament educatiu, Sandra Figueras, Teresa González) Perquè ens han obert les portes….

A bao a Qu per donar-nos l’oportunitat de participar al projecte, Amb l’Agnès hem treballat més d’un dia i també ens va acompanyar durant la nit al museu

Les professores per…

Què pensarieu si a vosaltres us proposessin ocupar la sala d’un museu com aquest i convertir-vos en artistes?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *